En wat vindt je van een Focus Cayo Evo 2015? Dat is zo ongeveer het lichtste frame dat je kunt krijgen met een dergelijk budget en heeft ook een sportieve geometrie.
1e fiets: Canyon AL Endurace of Sensa Trentino SL (UL)
-
- Forum-lid
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 13 aug 2015 15:55
Thom Fonti schreef:Hé
Moeilijke keuze he! Ik heb in het verleden voor dezelfde keuze gestaan en kan je vast helpen. Ik heb uiteindelijk voor de Sensa gekozen omdat ik hem met een mooie korting kon kopen en, zoals jij al zegt, de levering bij Canyon niet bijzonder snel is.
Even een paar belangrijke punten op een rijtje:
De Sensa heeft een top tube een stuk korter is (3,5cm uit mijn hoofd), dit zorgt voor een kortere reach. Fijn als je, zoals ik, een kort bovenlichaam hebt, maar vervelend wanneer dit niet zo is. Je hebt dan een erg lange, of korte stuurpen nodig en dit heeft invloed op het stuurgedrag. Ook geef je al aan dat de Sensa keihard is. Ik heb geen idee waarom ze hiervoor gekozen hebben, maar het is helemaal waar. Zelfs 30km op grof asfalt ga je voelen door heel je lichaam. Om die reden heb ik vrij veel aangepast aan de fiets, zoals andere wielen (de supra's zijn 1850gram), 25mm banden (de meegeleverde Lugano's lijken wel van hout en wegen 330gram, te gek voor wooden!) en een carbon zadelpen om de schokken van het achterwiel te dempen.
De Canyon wordt bereden door een vriend van mij en hij zegt geen last te hebben van het stijve aluminium. Hij reed voordat hij overstapte op Canyon op een stalen frame en heeft niet veel referentiemateriaal, maar het feit dat hij na 150km geen last heeft, zonder iets aan de fiets te veranderen, zegt al veel. Ook heeft Canyon een 27mm zadelpen, ipv de 30.6 in de Sensa, deze heeft meer flex en lijkt me een wijze beslissing van Canyon. Ik weet dit laatste niet zeker, maar volgens mij is de Canyon ook wat meer gericht op tour rijden en de Sensa meer op racen. Dit kun je terugzien aan de geometrie.
Als je nog specifieke vragen hebt lees ik het wel!
Dit is hoe mijn Sensa er nu uitziet:
Thom!
Dank! Zie mijn reactie (deze had ik gericht aan ander forumlid, maar was voor jou bedoeld). Ben erg benieuwd naar je reactie!
Zelf heb ik ook een Sensa Trentino SL. Ben er zeer tevreden over, heb in de tussentijd wel 25mm bandjes genomen en dat verschil merk ik inderdaad. Maar nu vraag ik mij af of een carbon zadelpen mij echt nog wat extra comfort gaat opleveren?Thom Fonti schreef: ... Ook geef je al aan dat de Sensa keihard is. Ik heb geen idee waarom ze hiervoor gekozen hebben, maar het is helemaal waar. Zelfs 30km op grof asfalt ga je voelen door heel je lichaam. Om die reden heb ik vrij veel aangepast aan de fiets, zoals andere wielen (de supra's zijn 1850gram), 25mm banden (de meegeleverde Lugano's lijken wel van hout en wegen 330gram, te gek voor wooden!) en een carbon zadelpen om de schokken van het achterwiel te dempen. ...
"Fietsen is mijn medicijn."
-
- Forum-lid
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 13 aug 2015 15:55
Arko74 schreef:Zelf heb ik ook een Sensa Trentino SL. Ben er zeer tevreden over, heb in de tussentijd wel 25mm bandjes genomen en dat verschil merk ik inderdaad. Maar nu vraag ik mij af of een carbon zadelpen mij echt nog wat extra comfort gaat opleveren?Thom Fonti schreef: ... Ook geef je al aan dat de Sensa keihard is. Ik heb geen idee waarom ze hiervoor gekozen hebben, maar het is helemaal waar. Zelfs 30km op grof asfalt ga je voelen door heel je lichaam. Om die reden heb ik vrij veel aangepast aan de fiets, zoals andere wielen (de supra's zijn 1850gram), 25mm banden (de meegeleverde Lugano's lijken wel van hout en wegen 330gram, te gek voor wooden!) en een carbon zadelpen om de schokken van het achterwiel te dempen. ...
Aha! Dank!