Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Online kopen

Frank
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 aug 2014 15:50

Frank 21 sep 2015 17:12

@havana,

Dit heb je niet mis, dit ben ik met je eens ;)

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 21 sep 2015 17:28

Koop zoveel mogelijk bij een bikecomponents aangezien ik in de buurt woon en het dus in de winkel kan ophalen
Ik hou wel van iemand te kunnen spreken en persoonlijke service.
Ook als iets retour moet scheelt het een hoop gezeik met opsturen en geld terug krijgen

Salden kom ik ook nog wel eens tevens om de zelfde reden maar is net iets verder dan BC voor me
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Bredalp
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 19 jul 2013 00:12

Bredalp 21 sep 2015 19:03

Ik koop best veel online, maar wel bij shops die ik ken, of goed aangeschreven staan. Bv, ik doe ook aan vliegvissen, en in Breda kan je daar niet zoveel van halen. Dus of je moet grote afstanden rijden, of je bestelt online.

Vaak hebben ze spullen niet eens in Nederland, dan heb je geen keus.

Echter bij het fietsen ken ik nog niet 1 shop, welke goed zijn en welke wat minder.

Ik vraag me bv af of dit een shop is waar jullie zouden bestellen?

https://voordeel-fietscomputers.nl/prod ... zwart.html

Wil hier die cateye bestellen, maar ken die shop helemaal niet.

Iemand misschien advies? Gaat het goed komen daar?

tommasini
Forum-lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 09 mei 2004 22:57

tommasini 21 sep 2015 20:44

havana schreef:Hangt van het product af. Als het om een duur product gaat kies ik zeker niet de laagste prijs maar een bekende webshop die goede service verleent (Coolblue, Futurum, Mantel, Bikeparts4u, enz).

Voor "bulk goederen" zoals kettingen en cassettes kijk ik maar naar 1 ding en dat is prijs. Dan kom je meestal bij een dozenschuiver uit zoals bike24 of Bike-components. Uiteraard bestel ik alleen bij webshops met een gekende reputatie.

Assortiment: de ene heeft veel van X en de ander veel van Y. Er is geen enkele webshop die alles heeft.
Bike-Components is naar mijn mening zeer zeker geen gewone dozenschuiver. De service is vergelijkbaar met Futurumshop, Mantel, enz. (misschien zelfs wel beter), terwijl de prijzen vaak lager liggen (zeker t.o.v. Futurumshop). Ze hebben een winkel in het centrum van Aken, waar ze ook fietsen verkopen (vooral MTB's). Ze nemen alle tijd voor je en geven goed advies over de spullen die je eventueel wilt kopen.
Als ik 's morgens mijn spullen bestel, krijg ik meestal in de loop van de middag een mailtje, dat alles voor me klaar ligt en kan ik ze afhalen (voor mij 15 min. rijden met de auto).

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7941
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 21 sep 2015 21:13

havana schreef:Voor "bulk goederen" zoals kettingen en cassettes kijk ik maar naar 1 ding en dat is prijs. Dan kom je meestal bij een dozenschuiver uit zoals bike24 of Bike-components. Uiteraard bestel ik alleen bij webshops met een gekende reputatie.
Hiervan zou de suggestie uit kunnen gaan dat een "dozenschuiver" als Bikecomponents geen goede service zou hebben bij problemen. Niets is minder waar! Na een persoonlijke omzet van meer dan €8000,- kan ik dat adequaat beoordelen.

toerfietserftw
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 03 okt 2010 17:05

toerfietserftw 22 sep 2015 16:11

Ik heb inmiddels bij een aantal webshops besteld en gelukkig bijna altijd alles op tijd en in goede staat ontvangen. De belangrijkste redenen voor mij om online te bestellen zijn een lagere prijs en een snelle levertijd. Ook probeer ik altijd meerdere artikelen tegelijkertijd te bestellen, dus een uitgebreider assortiment, zeker van de bekendere fabrikanten, vind ik ook een pré. Maar ondertussen weet ik wel zo'n beetje waar ik moet zijn, dus de kans dat ik bij nog veel andere webshops ga bestellen is niet zo groot. Ook goede webshops hebben een gunfactor.
Kijk mama, zonder handen :-)................. Kijk mama, zonder tanden :-(

mrcl
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 21 mar 2010 19:51

mrcl 22 sep 2015 16:32

Persoonlijke ervaringen:
  • FuturumShop: Regelmatig iets besteld, zeer fijne webshop met goede service en prima prijzen.
  • Bike2Build: Winkel en webshop verkopen uit zelfde voorraad, waardoor mijn (enige) online bestelling daar langer op zich liet wachten dan bij bestelling aangegeven.
  • Bikester: Een keer iets besteld, pas gratis verzending vanaf EUR 99.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9141
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 22 sep 2015 16:53

Dit topic bestaat al: *KLIK*
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Plaats reactie