Misschien was het wel een Bosuil .franklin schreef:Moet je nog een vogelkenner zijn ook Tijdje geleden in de bossen een uil gezien. Vraag me niet naar het merk en type. Was onder de indruk van de grootte van het beest toen ie over me heen vloog.
Welke (bijzondere) dieren gespot tijdens je ritje
- Infinito GB
- Forum-lid
Gisteren op de afsluitdijk oa 2 buizerds gezien, waarvan een op een paar meter afstand op een paaltje zittend , en mij aankijkend met een blik van " what the f*ck ben jij nou aan het doen"? Verder nog enkele sperwers en nog het gangbare spul.
- ophetkantje
- Forum-lid
Alleen vogels, jammer. Gisteren een groene specht en een grote bonte specht, eergisteren ene kleine zilverreiger. Vanmorgen, maar dat is off topic een egeltje dat net voor mijn voorwiel wegstoof.
Ach, ik zeg ook maar wat
Eeeeh:jwkeij schreef:Je weet dat dat wel vogels zijn, he?ophetkantje schreef:Alleen vogels, jammer. Gisteren een groene specht en een grote bonte specht, eergisteren ene kleine zilverreiger.
En dat was dan maar goed ook dat dat egeltjes op steroiden liep ophetkantje want anders had je een wel hele unieke lekke band op je grand total van 16 dit jaar bij kunnen schrijvenophetkantje schreef: Vanmorgen, maar dat is off topic een egeltje dat net voor mijn voorwiel wegstoof.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
- ophetkantje
- Forum-lid
Zorro schreef:Eeeeh:jwkeij schreef:Je weet dat dat wel vogels zijn, he?ophetkantje schreef:Alleen vogels, jammer. Gisteren een groene specht en een grote bonte specht, eergisteren ene kleine zilverreiger.En dat was dan maar goed ook dat dat egeltjes op steroiden liep ophetkantje want anders had je een wel hele unieke lekke band op je grand total van 16 dit jaar bij kunnen schrijvenophetkantje schreef: Vanmorgen, maar dat is off topic een egeltje dat net voor mijn voorwiel wegstoof.
Idd (en idd mijn off topic opmerking stond daarom ook na de vogels)
Ach, ik zeg ook maar wat
Petersons vogelgids, dan moet ik altijd aan Bert Visscher denken !!
Dit voorjaar heb ik wel een reiger gespot, op een halve meter afstand ongeveer. Ik reed op een klein weggetje langs een sloot, rij wilgen ernaast. De reiger vloog ineens achter een wilg vandaan, zo de weg over, hij had niet een fractie later moeten vertrekken, dan zat ik er vol op (of andersom).
Dit voorjaar heb ik wel een reiger gespot, op een halve meter afstand ongeveer. Ik reed op een klein weggetje langs een sloot, rij wilgen ernaast. De reiger vloog ineens achter een wilg vandaan, zo de weg over, hij had niet een fractie later moeten vertrekken, dan zat ik er vol op (of andersom).
Ik vind het ook altijd leuk als een vogel met je meevliegt. Heb ik nu twee keer meegemaakt. 1 keer een Reiger die een meter of 4 voor me vloog voor een paar honderd meter. En een keertje een jong Meerkoetje die links van me uit de sloot opsteeg en 100 meter naast me aan het fladderen was. Volgens mij wilde die een wedstrijdje doen. Krijg ik een smile van op m'n gezicht.
Ik zou maar uitkijken als een reiger met je mee vliegt en zeker als dat voor je uit is. Heb je die beesten ooit zien schijten?
We thought that we had the answers
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
dit is ook mooi (is volgens mij alleen een brommert, maar swoi)
Als ik langs de Vaart hier ga fietsen moet het al erg gek lopen als ik géén blauwe reiger zie. Aalscholvers zijn ook steevast van de partij - en ook aan ooievaars geen gebrek. Minder leuk: meerkoeten of waterhoenders (waterkiekens, zogezegd) die nèt voor je wiel plots vanuit de berm het jaagpad overrennen...
En als ik in Zwitserland fiets:
Race d'Hérens, het mooiste runderras ter wereld, zonder twijfel!
En als ik in Zwitserland fiets:
Race d'Hérens, het mooiste runderras ter wereld, zonder twijfel!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)