Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Elite RealTour B+ / Qubo Digit. Smart B+ of toch Tacx Vortex

bwerter
Forum-lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 23 mar 2015 10:36

bwerter 23 okt 2015 22:52

Nadeel is slope van max 6%, wat weinig lijkt..

Waarom trouwens geen Tacx bushido, niet veel duurder maar wel meer mogelijkheden?

Gebruikersavatar
Melda
Forum-lid
Berichten: 439
Lid geworden op: 03 nov 2014 09:32
Locatie: Maldegem

Gebruikersavatar Melda 23 okt 2015 23:25

6% is inderdaad niet echt veel, maar is wel wat eigen aan indoortrainers van die prijsklasse. Vergelijkbaar met Vortex (7%)

Bushido haalt inderdaad wel tot 12% naar het schijnt, maar dan zit je toch alweer snel aan 480 euro exclusief accessoires. Vooropgesteld budget was 300 euro excl. accessoires, maar gezien de nuttige accessoires die reeds bij de RealTour B+ zitten ben ik bereid die 375 neer te leggen, maar daar stopt het dan ook echt :)

Niettegenstaande denk ik dat in die prijsklasse de Bushido wel een topper is, zoniet de beste. Maar een mens moet ergens de streep trekken nietwaar :)
Canyon Roadlite F6 - indoor fiets
Wilier 10NDR SRAM Force Etap AXS - ZIPP 303s tubeless

Gebruikersavatar
Melda
Forum-lid
Berichten: 439
Lid geworden op: 03 nov 2014 09:32
Locatie: Maldegem

Gebruikersavatar Melda 28 okt 2015 08:10

Heeft er hier iemand ervaring met de REALsoftware van Elite. Vind er bitter weinig over terug qua reviews. Beetje spijtig want het is toch een belangrijk onderdeel.

Vooral vergelijking tov Bkool en Tacx software zou wel mooi zijn.
Canyon Roadlite F6 - indoor fiets
Wilier 10NDR SRAM Force Etap AXS - ZIPP 303s tubeless

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 28 okt 2015 10:06

Melda schreef:Heeft er hier iemand ervaring met de REALsoftware van Elite. Vind er bitter weinig over terug qua reviews. Beetje spijtig want het is toch een belangrijk onderdeel.

Vooral vergelijking tov Bkool en Tacx software zou wel mooi zijn.
Geen ervaring met de REAL software, wel met die van Tacx.
En van de laatste valt mij het toch allemaal wat tegen in deze tijden van smart trainers.
Software is buggy, het is prijzig voor wat je krijgt en als het dan ook nog eens niet optimaal werkt?

Mijn korte conclusie is dat het voornamelijk tegenwoordig the "third" party software leveranciers zijn die de ervaringen bepalen voor het indoor fietsen.
(Zwift, Veloreality, TrainerRoad, Perfpro, etc)

Kijk eens rond op site van dcrainmaker. Die heeft veel reviews over o.a. trainers.
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Gebruikersavatar
Melda
Forum-lid
Berichten: 439
Lid geworden op: 03 nov 2014 09:32
Locatie: Maldegem

Gebruikersavatar Melda 30 okt 2015 09:56

We zijn intussen weer enkele dagen verder en de beslissing is genomen.
Geen Elite Realtour B+, maar wel een Bkool Pro zal binnenkort mijn wintermaatje worden.
Met zijn 499 euro een redelijk stuk boven budget, maar daar krijg je dan ook wel iets voor terug.

Reviews en vooral gebruikerservaringen van de laatste versie zijn stuk voor stuk zeer positief en het software platform van Bkool scoort ook heel goed.
Met simuleerbare stijgingspercentages van +20% tot -5% meteen ook een heel groot bereik.
Geen geklooi met het telkens afstellen van de rem, aangezien installatie gaat via gewicht.
Enz.

Belangrijkste punt dat me overstag haalde was het feit dat ik gisteren deze eens zelf heb kunnen uittesten bij een kennis.
Was gewoon een topervaring. Relatief stil, prachtig realisme (veranderende stijgingsgraad wordt heel goed overgedragen) en wat ik gezien heb van de premium software was toch wel dik oke. Was echt onder de indruk :shock:

Kan al niet wachten tot de mijne arriveert. :D
Canyon Roadlite F6 - indoor fiets
Wilier 10NDR SRAM Force Etap AXS - ZIPP 303s tubeless

bwerter
Forum-lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 23 mar 2015 10:36

bwerter 30 okt 2015 10:30

Melda schreef:We zijn intussen weer enkele dagen verder en de beslissing is genomen.
Geen Elite Realtour B+, maar wel een Bkool Pro zal binnenkort mijn wintermaatje worden.
Met zijn 499 euro een redelijk stuk boven budget, maar daar krijg je dan ook wel iets voor terug.

Dank voor de update. Is het open source en ben je met 499 ook klaar of moet je nog aanvullende investeringen doen (ANT+ etc.)?

Gebruikersavatar
midstar
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:40
Locatie: Heerhugowaard
Contact

Gebruikersavatar midstar 30 okt 2015 10:41

Hallo Melda,
Ik ben erg benieuwd hoe de trainer bevalt.
Ik zie dat om gebruik te maken van de full sofware versie, je nog aan een 8 euro pm vast zit?
Ook heb ik nog niet gelezen of andere sofware zoals Zwift er ook mee overweg kan?
Verder zie ik ook nog dat Cadans niet uitgelezen word, klopt dat?
Verder ook nog niks kunnen vinden aan de stijgingspercentage van 20% die jij opgeeft.

Veek vragen, maar ook zekers geïnteresseerd.

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 30 okt 2015 11:40

Afbeelding

Gebruikersavatar
Melda
Forum-lid
Berichten: 439
Lid geworden op: 03 nov 2014 09:32
Locatie: Maldegem

Gebruikersavatar Melda 30 okt 2015 12:00

Even een paar antwoorden :)

- Momenteel krijg je de premium software 3 maanden gratis (of 0.99 euro). Daarna kan je kiezen tussen abo per maand (10 euro) of een abo voor 12 maanden (12*8 euro). Als je gedurende een of meerdere maand(en) (zomer) de software niet gebruikt wordt je abo gewoon verlengt.

- Bkool trainer bevat sinds een drietal maanden het ANT+ FE-C protocol, waardoor het ook 3th party software ondersteund zoals bijv. Zwift.

- Indien je reeds over een ANT+ snelheids/cadanssensor beschikt kan je deze pairen met de trainer/software. Aangezien ik zelf een sensor heb, heb ik dit niet meteen verder bekeken of de trainer zelf ook cadans berekend zonder sensor.

- Staat bij verschillende aanbieders. Aangezien weerstand ook op basis van gewicht wordt berekend, zal het bij de ene wat meer zijn dan bij de andere uiteraard. Laat ons zeggen dat je zeker mag rekenen op 16-17%.

Eigen rit bij een kennis van mij en zijn bewondering voor het toestel en software hebben me overtuigd. Was trouwens niet zijn eerste trainer, maar vond deze veruit de beste die hij ooit heeft gehad.
Ergens midden volgende week heb ik hem normaal zelf in bezit, spannend :)
Canyon Roadlite F6 - indoor fiets
Wilier 10NDR SRAM Force Etap AXS - ZIPP 303s tubeless

Gebruikersavatar
midstar
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:40
Locatie: Heerhugowaard
Contact

Gebruikersavatar midstar 30 okt 2015 12:09

Van welke winkel betrek jij de Bkool?

Gebruikersavatar
Melda
Forum-lid
Berichten: 439
Lid geworden op: 03 nov 2014 09:32
Locatie: Maldegem

Gebruikersavatar Melda 30 okt 2015 12:42

Mijne is besteld bij Pro Bikes Buysen (Kalmthout).
499 euro en geen transportkosten (woon in België), was de goedkoopste aanbieder.

Het is wel beetje opletten waar je koopt mbt de coupon van 3 maand premium. Als je Bkool vanuit Duitsland laat komen (bike24 enz) dan kan je coupon niet gebruiken buiten Duitsland (heeft iets met distributeurs Bkool te maken). Nederland en België hebben zelfde distributeur (Codragex), dus dat kan wel.
Canyon Roadlite F6 - indoor fiets
Wilier 10NDR SRAM Force Etap AXS - ZIPP 303s tubeless

Gebruikersavatar
midstar
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:40
Locatie: Heerhugowaard
Contact

Gebruikersavatar midstar 31 okt 2015 12:21

Toch de Elite Realtour B+ besteld.

Waarom?
Prijstechnisch gezien past deze beter bij mij.
Power,cadans en snelheid wordt gemeten via het toestel
Hij kan in principe alles, en gaat tot een stijgingspercentage van 6 a' 7%, waarschijnlijk voor mij genoeg, en anders moet ik wat zwaarder gaan schakelen.
Ook met de Sofware van Bkool kan hij overweg, wat deze trainer erg divers maakt en eigenlijk met alle bekende trainingssoftware die nu hot is overweg kan.

Echt heel veel kan ik niet over Elite vinden, terwijl het wel een bekend en lang bestaand merk is.
Ik beschouw dit als positief, als er niet over gepraat wordt is het vaak wel degelijk ;)
Echt slechte ervaringen zijn met slechte producten altijd volop aanwezig op inet.

We gaan het meemaken, over een week of 2 wordt hij verwacht.
Ben zelf ook erg benieuwd.

Plaats reactie