Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Contador weg bij Astana!

perik
Forum-lid

perik 29 jul 2010 12:33

Bruyneel zei tegen Mart dat Armstrong gewoon nog ging rijden volgend jaar, alleen niet meer in de Tour. Dan zal Radioshack ook nog wel even doorgaan, denk ik.

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 29 jul 2010 12:34

Radioshack bestaat met zekerheid nog voor het seizoen 2011, daarna ligt er geen contract meer. Bruyneel heeft ook al te kennen gegeven dat hij enkel met een potentiele tour winnaar wil werken.

madhill
Forum-lid

madhill 29 jul 2010 12:42

Zo te lezen zijn ze bij Specialized wel blij met Contador. Heb zelf bij ze gewerkt en ik verwacht dat ze met een testteam komen met Riis als teamchef en Contador als kopman.

July 26, 2010 – Morgan Hill, CA Every bike company dreams of winning the Tour de France: Specialized realized its dream and took it one step further, with Alberto Contador and Andy Schleck riding their Specialized bikes to a 1-2 finish Sunday in Paris. This was the first-ever Maillot Jaune for the California company.

Of course there was also a wide array of Specialized equipment in the peleton, with riders on two teams sporting their brand new Prevail helmets, including Green Jersey winner Alessandro Petacchi, and many others using their shoes, saddles, and various other accessories.

After many years of sponsoring Pro Tour teams, founder and owner Mike Sinyard was exuberant about the success of the teams (Astana and Saxo Bank) and riders with whom he’s worked so closely for research and development on these bikes and equipment. He’s also pretty psyched for the company!

“Winning the Tour is a dream for us that has taken 36 years to come true,” Sinyard said. “It's a clear example of successfully following our founding principle to focus on the riders need for technologically advanced products that provide true performance benefits.”

Aldus een quote uit de mail die ik van ze ontving.
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 29 jul 2010 12:48

De Ploeg van Riis wordt een Specialized ploeg volgens het Cervélo Test Team concept. Contador moet sowieso naar die ploeg omdat hij contractueel aan Specialized vast zit en met de formatie van het Specialized Test Team (zoals ik het voorlopig maar even zal noemen) vervalt de sponsoring van Astana door Specialized.

lancev7, Caisse d'epargne stopt en er is nog geen nieuwe sponsor.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

madhill
Forum-lid

madhill 29 jul 2010 12:50

Timo 2.0 schreef:De Ploeg van Riis wordt een Specialized ploeg volgens het Cervélo Test Team concept. Contador moet sowieso naar die ploeg omdat hij contractueel aan Specialized vast zit en met de formatie van het Specialized Test Team (zoals ik het voorlopig maar even zal noemen) vervalt de sponsoring van Astana door Specialized.

lancev7, Caisse d'epargne stopt en er is nog geen nieuwe sponsor.

Na mijn weten ook. Wel jammer van Caisse, mooie Pina's in de koers :)

templar
Forum-lid

templar 29 jul 2010 14:42

Ik had ergens gelezen dat supermarktketen Auchan i.v.m. de Schleckjes werd gebracht.
Vroeger was ik een twijfelaar maar daar ben ik nu niet meer zo zeker van.

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 29 jul 2010 14:51

@Templar, naja het is iets anders, Auchan wordt de hoofdsponsor van de nieuwe Luxembourgse ploeg, het is daarentegen nog niet officieel dat de gebroeders Schleck daadwerkelijk naar die ploeg gaan.

madhill
Forum-lid

madhill 29 jul 2010 15:13

Hoeveel Luxemburgers rijden er rond in het peloton? Zonder de Schlecks gaat het nergens over natuurlijk.

freakish
Forum-lid

freakish 29 jul 2010 15:19

Volgens mij alleen de Schlecks en Kim Kirchen. Maar die laatste fietst voorlopig niet en staat nog onder contract bij Katusha.

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 29 jul 2010 15:29

Madhill schreef:Hoeveel Luxemburgers rijden er rond in het peloton? Zonder de Schlecks gaat het nergens over natuurlijk.

Dat is natuurlijk waar, maar een Luxemburgse ploeg wil niet zeggen dat het ook om Luxemburgse renners gaat, de grondvesten van de ploeg (organisatie) liggen in dat land.
Maar natuurlijk is de kans dat de gebroeders Schleck naar die ploeg verhuizen ZEER aanzienlijk. Ik zei alleen dat de hoofdsponsor alwel bekend is, maar nog niet alle (top)renners.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 29 jul 2010 15:34

De Saeco ploeg had San Marino als nationaliteit, dus precies wat "lancev7" zegt, waar een ploeg vandaan komt zegt lang niet altijd iets over de nationaliteit van de renners.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 29 jul 2010 17:02

lancev7 schreef:Radioshack bestaat met zekerheid nog voor het seizoen 2011, daarna ligt er geen contract meer. Bruyneel heeft ook al te kennen gegeven dat hij enkel met een potentiele tour winnaar wil werken.

Wel bizar dat Bruyneel dus blijbaar écht dacht dat Armstrong de Tour kon winnen...

Plaats reactie