Ultegra di2 of Dura Ace 9000?
Di2 of EPS rijdt idd zeer fijn, maar een mechanische groep mits goed afgesteld schakelt ook prima.
De snelheid van schakelen met de VD is met elektrisch wel super snel en comfortabel, altijd raak....
Vandaag mechanisch gereden, en dan merk je het verschil met de VD schakelen niet hinderlijk overigens maar anders en behoeft meer aandacht!
De snelheid van schakelen met de VD is met elektrisch wel super snel en comfortabel, altijd raak....
Vandaag mechanisch gereden, en dan merk je het verschil met de VD schakelen niet hinderlijk overigens maar anders en behoeft meer aandacht!
YFood !!!
voor mij ook een no brainer
Zie geen voordeel in dura-ace alleen dat m`n beurs leeg is en dat ik tegen m`n vrienden kan zeggen dat ik met dura ace rij. woepie
Doe mij maar di2
Zie geen voordeel in dura-ace alleen dat m`n beurs leeg is en dat ik tegen m`n vrienden kan zeggen dat ik met dura ace rij. woepie
Doe mij maar di2
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
De Dura Ace groep kost officiële verkoop 50 euro meer, als daar je beurs van leeg is koop je beter geen fiets.peter1981 schreef:voor mij ook een no brainer
Zie geen voordeel in dura-ace alleen dat m`n beurs leeg is en dat ik tegen m`n vrienden kan zeggen dat ik met dura ace rij. woepie
Doe mij maar di2
Gaat rijden met het crancstel van Specialized,zie 1ste post.MaSa schreef:Zou kunnen, maar een groep mixen vind ik persoonlijk niet wat. Wat mij betreft kan een crank nog net maar dan houdt 't op, maar dat is persoonlijk natuurlijk.monsieurpinot schreef:Di2, en mocht je de looks belangrijk vinden kun je altijd doorsparen voor een dura ace crank (en wellicht remmen)
Weet eigenlijk niet wat ik van de looks van Ultegra DI2 moet vinden, ergens heeft het iets "speelgoed achtigs" Maar de berichten mbt. het schakelen zijn weer fenomenaal.
Blijft lastig!
Hele mooie combinatie op deze manier.
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.
Cannondale Topstone 4.
nijkie schreef:Gaat rijden met het crancstel van Specialized,zie 1ste post.MaSa schreef:Zou kunnen, maar een groep mixen vind ik persoonlijk niet wat. Wat mij betreft kan een crank nog net maar dan houdt 't op, maar dat is persoonlijk natuurlijk.monsieurpinot schreef:Di2, en mocht je de looks belangrijk vinden kun je altijd doorsparen voor een dura ace crank (en wellicht remmen)
Weet eigenlijk niet wat ik van de looks van Ultegra DI2 moet vinden, ergens heeft het iets "speelgoed achtigs" Maar de berichten mbt. het schakelen zijn weer fenomenaal.
Blijft lastig!
Hele mooie combinatie op deze manier.
Wat vind jij een mooie combinatie?
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Ik kan nog altijd mechanisch schakelen onder belasting en trimmen
(voor die 2 combinaties aan versnellingen die het behoeven).
En dit sedert de jaren '90.
Pas op, ik vind DI2 een geweldig verhaal, maar wat eenieder hier als voordeel ziet aan comfort, valt voor mij, na afweging kosten / baten, nog altijd in het niet bij de pijn die mijn benen doen. Die blijven gewoon pijn doen. Dus tenzij je die batterij nog kan gebruiken om wat elektriciteit door de spieren te jagen, is een goed afgestelde mechanische groep nog altijd écht niet verkeerd.
(voor die 2 combinaties aan versnellingen die het behoeven).
En dit sedert de jaren '90.
Pas op, ik vind DI2 een geweldig verhaal, maar wat eenieder hier als voordeel ziet aan comfort, valt voor mij, na afweging kosten / baten, nog altijd in het niet bij de pijn die mijn benen doen. Die blijven gewoon pijn doen. Dus tenzij je die batterij nog kan gebruiken om wat elektriciteit door de spieren te jagen, is een goed afgestelde mechanische groep nog altijd écht niet verkeerd.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
NoChain schreef:De Dura Ace groep kost officiële verkoop 50 euro meer, als daar je beurs van leeg is koop je beter geen fiets.peter1981 schreef:voor mij ook een no brainer
Zie geen voordeel in dura-ace alleen dat m`n beurs leeg is en dat ik tegen m`n vrienden kan zeggen dat ik met dura ace rij. woepie
Doe mij maar di2
Jij zal zeker de groep bij een FM kopen die de adviesprijs vraagt he ?
In mijn ogen is het 229euro verschil voor iets wat voor mijn gevoel minder schakelt maar inderdaad wel iets lichter is.
die 229eur leg ik dan liever bij op een wielset ofkoopik wat anders leuks voor en die paar gram val ik zelf wel af
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
Niet dat het op de agenda staat, maar mijn volgende fiets wordt er sowieso een met di2.
Crank van de Ultegra is inderdaad foeilelijk, maar aangezien je die toch niet gebruikt, zou dit voor mij een nobrainer zijn.
Crank van de Ultegra is inderdaad foeilelijk, maar aangezien je die toch niet gebruikt, zou dit voor mij een nobrainer zijn.
Canyon Roadlite F6 - indoor fiets
Wilier 10NDR SRAM Force Etap AXS - ZIPP 303s tubeless
Wilier 10NDR SRAM Force Etap AXS - ZIPP 303s tubeless