Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Ultegra di2 of Dura Ace 9000?

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3130
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 01 nov 2015 14:59

Di2 of EPS rijdt idd zeer fijn, maar een mechanische groep mits goed afgesteld schakelt ook prima.

De snelheid van schakelen met de VD is met elektrisch wel super snel en comfortabel, altijd raak....

Vandaag mechanisch gereden, en dan merk je het verschil met de VD schakelen niet hinderlijk overigens maar anders en behoeft meer aandacht!
YFood !!!

Jorisee
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 07 okt 2014 23:03

Jorisee 01 nov 2015 16:08

Vergeet de auto trim functie van de VD niet bij Di2. Dat is zo enorm fijn.

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 01 nov 2015 17:16

voor mij ook een no brainer
Zie geen voordeel in dura-ace alleen dat m`n beurs leeg is en dat ik tegen m`n vrienden kan zeggen dat ik met dura ace rij. woepie

Doe mij maar di2
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 01 nov 2015 17:29

peter1981 schreef:voor mij ook een no brainer
Zie geen voordeel in dura-ace alleen dat m`n beurs leeg is en dat ik tegen m`n vrienden kan zeggen dat ik met dura ace rij. woepie

Doe mij maar di2
De Dura Ace groep kost officiële verkoop 50 euro meer, als daar je beurs van leeg is koop je beter geen fiets.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8940
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 01 nov 2015 17:56

MaSa schreef:
monsieurpinot schreef:Di2, en mocht je de looks belangrijk vinden kun je altijd doorsparen voor een dura ace crank (en wellicht remmen)
Zou kunnen, maar een groep mixen vind ik persoonlijk niet wat. Wat mij betreft kan een crank nog net maar dan houdt 't op, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Weet eigenlijk niet wat ik van de looks van Ultegra DI2 moet vinden, ergens heeft het iets "speelgoed achtigs" Maar de berichten mbt. het schakelen zijn weer fenomenaal.

Blijft lastig!
Gaat rijden met het crancstel van Specialized,zie 1ste post.
Hele mooie combinatie op deze manier.
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

MaSa
Forum-lid
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 jun 2011 19:50

MaSa 01 nov 2015 19:09

nijkie schreef:
MaSa schreef:
monsieurpinot schreef:Di2, en mocht je de looks belangrijk vinden kun je altijd doorsparen voor een dura ace crank (en wellicht remmen)
Zou kunnen, maar een groep mixen vind ik persoonlijk niet wat. Wat mij betreft kan een crank nog net maar dan houdt 't op, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Weet eigenlijk niet wat ik van de looks van Ultegra DI2 moet vinden, ergens heeft het iets "speelgoed achtigs" Maar de berichten mbt. het schakelen zijn weer fenomenaal.

Blijft lastig!
Gaat rijden met het crancstel van Specialized,zie 1ste post.
Hele mooie combinatie op deze manier.

Wat vind jij een mooie combinatie?

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4229
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 01 nov 2015 20:37

Ik kan nog altijd mechanisch schakelen onder belasting en trimmen
(voor die 2 combinaties aan versnellingen die het behoeven).

En dit sedert de jaren '90.

Pas op, ik vind DI2 een geweldig verhaal, maar wat eenieder hier als voordeel ziet aan comfort, valt voor mij, na afweging kosten / baten, nog altijd in het niet bij de pijn die mijn benen doen. Die blijven gewoon pijn doen. Dus tenzij je die batterij nog kan gebruiken om wat elektriciteit door de spieren te jagen, is een goed afgestelde mechanische groep nog altijd écht niet verkeerd.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8940
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 01 nov 2015 22:39

@ts,
k begrijp uit jou vraagstelling dat je met het s-works crankstel gaat rijden.
Dan is de combi met ultegra DI2 heel mooi.(ik vindt het Ultegra crankstel lelijk)
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 01 nov 2015 23:38

NoChain schreef:
peter1981 schreef:voor mij ook een no brainer
Zie geen voordeel in dura-ace alleen dat m`n beurs leeg is en dat ik tegen m`n vrienden kan zeggen dat ik met dura ace rij. woepie

Doe mij maar di2
De Dura Ace groep kost officiële verkoop 50 euro meer, als daar je beurs van leeg is koop je beter geen fiets.

Jij zal zeker de groep bij een FM kopen die de adviesprijs vraagt he ?

In mijn ogen is het 229euro verschil voor iets wat voor mijn gevoel minder schakelt maar inderdaad wel iets lichter is.
die 229eur leg ik dan liever bij op een wielset ofkoopik wat anders leuks voor en die paar gram val ik zelf wel af :lol:
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Gebruikersavatar
Melda
Forum-lid
Berichten: 439
Lid geworden op: 03 nov 2014 09:32
Locatie: Maldegem

Gebruikersavatar Melda 02 nov 2015 08:16

Niet dat het op de agenda staat, maar mijn volgende fiets wordt er sowieso een met di2.
Crank van de Ultegra is inderdaad foeilelijk, maar aangezien je die toch niet gebruikt, zou dit voor mij een nobrainer zijn.
Canyon Roadlite F6 - indoor fiets
Wilier 10NDR SRAM Force Etap AXS - ZIPP 303s tubeless

wm
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 13 aug 2007 11:02

wm 02 nov 2015 10:23

+1 voor di2. Je gaat er niet harder van fietsen, maar je hebt hierdoor ook de mogelijkheid om "gadgets" als sprintshifters en D-fly te monteren.

Gebruikersavatar
rschouten
Forum-lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 16 jun 2012 08:15

Gebruikersavatar rschouten 02 nov 2015 11:26

+1 voor Di2, ik rijd zelf met Di2 en een SRAM Red crank, wil niet meer terug naar mechanisch.

Plaats reactie