Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Links nieuw tabblad laten openen.

Deleted_User
Forum-lid

Deleted_User 15 nov 2016 19:51

Gebruik CTRL + muisklik.

alien
Forum-lid

alien 16 nov 2016 10:38

In principe zou een webpagina niets te zeggen mogen hebben over het openen van nieuwe vensters of tabbladen. Dat het gebruik is en dat mensen die "er verstand van hebben" vinden dat dat wel moet, is voor mij eerder bevestiging dat het fout is, dan steekhoudend argument vóór dit soort gedrag.
Vorsprung durch Pedantik

JDW
Forum-lid

JDW 16 nov 2016 11:45

gewenste topic aanklikken met je scrollwheel, dan opent een nieuw tabblad.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 16 nov 2016 12:59

JDW schreef:gewenste topic aanklikken met je scrollwheel, dan opent een nieuw tabblad.
Goede tip, echter bij mij werkt dat niet. :mrgreen:
Ik krijg dan een balk onderin mijn scherm met "blockable items on current page".

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 16 nov 2016 13:45

Je kunt ook deze hieronder gebruiken

Na het eerste url tik je dan = en het volledige linkadres dat je wilt openen in een nieuw tabblad en je sluit deze met het teken ]. Ertussen kun je een tekst tikken.

Voorbeeld: Open U.P..

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 16 nov 2016 14:04

volgens mij heeft @alien officieel gelijk (maar er is vast een officiële webbouwer hier die dat kan bevestigen of ontkennen ;))

in macOS:

In Chrome:
⌘ + click = new tab
⇧ + click = new window

In Safari:
⌘ + click = new tab
openen in new window heb ik nog niet kunnen vinden maar onder instellingen => tabs kun je van alles instellen:

Afbeelding

edit: hier wordt gewoon weergegeven hoe je in een new window kunt laten openen dus :idea:

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 16 nov 2016 14:19

Walter G schreef:Je kunt ook deze hieronder gebruiken

Na het eerste url tik je dan = en het volledige linkadres dat je wilt openen in een nieuw tabblad en je sluit deze met het teken ]. Ertussen kun je een tekst tikken.
Met code tags er omheen zie je het beter Walter G en wordt de link niet automatisch omgezet ;)
Dit puur te illustratie van de te begruiken link code en dus niet bedoeld om daadwerkelijk links te plaatsen:

Voorbeeld:

Code: Selecteer alles

[url=https://www.youtube.com/watch?v=9jbn7GwND4E&t=24s]Open U.P.[/url].
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

hayes

hayes 23 nov 2016 18:07

alien schreef:In principe zou een webpagina niets te zeggen mogen hebben over het openen van nieuwe vensters of tabbladen. Dat het gebruik is en dat mensen die "er verstand van hebben" vinden dat dat wel moet, is voor mij eerder bevestiging dat het fout is, dan steekhoudend argument vóór dit soort gedrag.
Vanuit de redenering van de website-bouwer begrijp ik het.
Je wil inderdaad mensen op jouw site houden, ook wil je bv even een review delen.

Ik ben het intussen zo gewoon dat ik constant het tabblad sluit. En dan verlaat ik altijd het forum. Ik sluit liever het tabblad dan dat ik telkens op de "terug" knop moet duwen. Want op sommige sites krijg je niet exact hetzelfde terug bv als je in zoekresultaten scrolt.

Maar scroll wieltje klikken lukt idd. Wist ik niet. Nu er nog een gewoonte van maken.

Plaats reactie