Zelf wielen maken!
Ik heb ook mijn interesse hiervoor. Het lijkt mij gewoon leuk om eens te doen en te ervaren wat het is. Van mijn eerste setje zelfgespaakte wielen verwacht ik geen topkwaliteit
. Uebung macht der Meister. Volgens mij zou ik op marktplaats iets heel goedkoops scoren (set wielen of aftandse complete fiets. "gratis op te halen") en daar vervolgens de wielen van uit elkaar schroeven tot je losse naven, spaken en velgen overhoud. En daar mee oefenen. Of is dit niet handig? Ik hoef er niet op te rijden.
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Misschien is het wat om gezamelijk, velgen naven en spaken aan te kopen en dan deze onder een goede kop koffie in elkaar te maken.rikkert schreef:Ik heb ook wel interesse. Ik zou dan een kuiper ACC achting willen bakken. Wellicht dat ik dan eerst effe wat moet gaan bestellen (china). Als het begin 2016 is zou ik wel aan willen haken.
Ik zorg wel voor gebak
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
-
- Forum-lid
Koffie en gebak is altijd goed, lijkt mij!
![Afbeelding](http://i719.photobucket.com/albums/ww197/WalterGodefroot/Fiets/Koga%20Traveller%208%20juli%202013_zpsmltzsico.jpg)
Ik wil voor deze Koga Traveller (uit 1991) komend jaar een nieuwe set wielen. Hier zit nu een set Deore LX naven in. Een voorwiel dan met naafdynamo. De bracketdynamo onder de liggende achtervork is er nu af, evenals de voordrager en koplamp.
![Afbeelding](http://i719.photobucket.com/albums/ww197/WalterGodefroot/Fiets/Koga%20Traveller%208%20juli%202013_zpsmltzsico.jpg)
Ik wil voor deze Koga Traveller (uit 1991) komend jaar een nieuwe set wielen. Hier zit nu een set Deore LX naven in. Een voorwiel dan met naafdynamo. De bracketdynamo onder de liggende achtervork is er nu af, evenals de voordrager en koplamp.
Is er al een voorstel voor een datum?
-
- Forum-lid
Ik ben ook geinteresseerd!
rule #5
-
- Forum-lid
Hoezo niet? Als je je houdt aan de basisprincipes kan je met je eerstgemaakte wielset met vertrouwen de Mont Ventoux op en af hoor. De basisprincipes leer ik je tijdens de cursusmo schreef:Ik heb ook mijn interesse hiervoor. Het lijkt mij gewoon leuk om eens te doen en te ervaren wat het is. Van mijn eerste setje zelfgespaakte wielen verwacht ik geen topkwaliteit.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
-
- Forum-lid
We gaan de eerste cursus 5 december houden.
adres: Nieuwe Uilenburgerstraat 30, 1011 LR Amsterdam.
Er is plek voor 4 man. We beginnen om 10.00uur en gaan door tot 15.00uur zodat er tijd zat is voor de voorbereidingen van het eventueel te vieren Sinterklaasfeest.
Kosten €50,- per persoon.
Neem zelf je naaf, passende spaken en velg mee, let op, als je van tweedehandsmaterialen uitga: Linker en rechterspaken van het achterwiel goed gescheiden houden want -als 't goed is - verschillen die 2 mm!
We gaan in principe één wiel maken, alleen bovenmatig getalenteerde cursisten lukt het om er binnen de tijd twee te maken.
spaaklengtes kan je berekenen via de spaaklengte calculator van sapim.be
Neem brood mee, ik verzorg thee en koffie
adres: Nieuwe Uilenburgerstraat 30, 1011 LR Amsterdam.
Er is plek voor 4 man. We beginnen om 10.00uur en gaan door tot 15.00uur zodat er tijd zat is voor de voorbereidingen van het eventueel te vieren Sinterklaasfeest.
Kosten €50,- per persoon.
Neem zelf je naaf, passende spaken en velg mee, let op, als je van tweedehandsmaterialen uitga: Linker en rechterspaken van het achterwiel goed gescheiden houden want -als 't goed is - verschillen die 2 mm!
We gaan in principe één wiel maken, alleen bovenmatig getalenteerde cursisten lukt het om er binnen de tijd twee te maken.
spaaklengtes kan je berekenen via de spaaklengte calculator van sapim.be
Neem brood mee, ik verzorg thee en koffie
5 december, een meer onvriendelijker datum had je niet kunnen kiezen ![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Ik ben er dus niet bij....
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
- Wolfhound32
- Forum-lid
Misschien krijg je je 2e wiel dan 's avonds alsnog.havana schreef:5 december, een meer onvriendelijker datum had je niet kunnen kiezen
![Vind ik leuk :like:](./images/smilies/thumbupleft.gif)
- Forum-lid
Dan kom jij gewoon een andere keerhavana schreef: