Alles over vakanties op én met de fiets

Dutch Capitals Tour, 13-17 juli 2016

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 07 jun 2016 23:02

Via TVZ '77 kom je aan wat meer informatie.

De hoogtemeters zitten in het stuk naar Vijlen en daarna. Als je wilt kun je daar rondjes rijden om aan je hoogtemeters te komen...

In 2012 waren er rustpunten in Vijlen, Zwolle en Hoorn. Ik heb helaas geen bestanden van het parcours meer.

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 16 jun 2016 21:18

Alleen al vanwege die afschuwelijke naam wil ik zo'n tocht al niet rijden.
Als die nu eens gewoon de Nederlandse Hoofdsteden Toer zou heten zou ik het gaan overwegen.

ultra_ivo
Forum-lid

ultra_ivo 16 jun 2016 23:14

Alleen is het aantal fietsers die de tocht dan willen rijden én de naam begrijpen wat erg klein geworden. Een grotere randonneurstocht is altijd voor een internationaal publiek met meestal een internationale naamgeving.

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 19 jun 2016 22:33

Kogel is door de kerk, ik ga ook meedoen... Maar eerst nog een beetje trainen :).

Is er misschien iemand die met live-tracking rijdt? Spot of iets anders, laat het me even weten dan heb ik een paar vraagjes. Zelf heb ik een windows phone aan de bikeplanner site gekoppeld die automatisch elke 15 à 30 minuten de positie doorzet. Als je interesse hebt en je hebt een windows phone kan ik dat ook voor je regelen (kost niets, je hebt alleen een (klein) mobile data abonnement nodig). Doordat de updates slechts 2 à 4 keer per uur zijn, vraagt het weinig extra batterijcapaciteit. Een voorbeeld van mijn ritje van vandaag (klik op HenkV). De route (vooraf instelbaar) moet nog geintergreerd worden.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

Bettels
Forum-lid

Bettels 20 jun 2016 00:20

Wat ik me altijd afvraag bij zo'n lange ritten. Hoe doen jullie dat met de batterij van de GPS? Deze houdt het toch geen 110 uurs uit?

monique70
Forum-lid

monique70 20 jun 2016 06:40

Bettels schreef:Wat ik me altijd afvraag bij zo'n lange ritten. Hoe doen jullie dat met de batterij van de GPS? Deze houdt het toch geen 110 uurs uit?
Ik heb een GPS met losse batterijen. Helaas houden die het maar 8 uur vol, dus moet ik regelmatig batterijen wisselen, wat ik steeds vergeet. Deze week bedacht ik met dat ik een 10000mAh powerbank heb liggen en in mijn test tot nu toe doet de GPS het al 40 uur en in hij nog niet leeg. Nu nog een constructie op de fiets bedenken. Er zijn ook veel randonneurs die met naafdynamo rijden, dan is het stroomprobleem er ook niet.
Parijs-Brest-Parijs 2023 😀

monique70
Forum-lid

monique70 20 jun 2016 06:46

henkv schreef:Kogel is door de kerk, ik ga ook meedoen... Maar eerst nog een beetje trainen :).

Is er misschien iemand die met live-tracking rijdt? Spot of iets anders, laat het me even weten dan heb ik een paar vraagjes. Zelf heb ik een windows phone aan de bikeplanner site gekoppeld die automatisch elke 15 à 30 minuten de positie doorzet. Als je interesse hebt en je hebt een windows phone kan ik dat ook voor je regelen (kost niets, je hebt alleen een (klein) mobile data abonnement nodig). Doordat de updates slechts 2 à 4 keer per uur zijn, vraagt het weinig extra batterijcapaciteit. Een voorbeeld van mijn ritje van vandaag (klik op HenkV). De route (vooraf instelbaar) moet nog geintergreerd worden.
Henk, kan dat ook met Android telefoon? Lijkt me een fijne optie voor het thuisfront, maar alle standaard trackingsystemen kosten of veel geld, of trekken mijn telefoon leeg (teveel log-punten)
Parijs-Brest-Parijs 2023 😀

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 20 jun 2016 08:03

@Bettels, een powerbankje werkt perfect. Ik heb er een die 6 keer de garmin van 0 naar 100% tijdens het navigeren kan opladen. (wel even in een plasticje doen als het regent). Daarnaast zijn er momenten dat je even van de fiets af bent ( eten / hazenslaapje) en dan kan altijd wel even een lader in het stopcontact. Voorheen reed ik met naafdynamo en die kan ook perfect gebruikt worden om te laden. Sinds ik echter een powermeter heb en zie hoe weinig vermogen ik lever, dan wordt me het aantal watts dat de dynamo gebruikt me procentueel (+10%) veel te hoog. Helemaal als je bergop rijdt (maar dat is bij de dct niet van toepassing)

@monique, android staat wel op de planning maar dat krijg ik niet klaar voor de dct. Als een android programmeur me wil helpen (het is maar weinig logica) dan geef ik gelijk de methodiek en parameters.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

ultra_ivo
Forum-lid

ultra_ivo 20 jun 2016 08:19

Bettels schreef:Wat ik me altijd afvraag bij zo'n lange ritten. Hoe doen jullie dat met de batterij van de GPS? Deze houdt het toch geen 110 uurs uit?
Mijn GPS (Etrex30) houdt het zo'n 15 uur uit op een setje oplaadbare batterijen. Zakje reservebatterijen in de stuurtas en 110 uur zijn makkelijk te halen.

Bettels
Forum-lid

Bettels 20 jun 2016 23:18

Dat is duidelijk allemaal. Ik dacht dat alle gpsen tegenwoordig met batterijen werkten die ingebouwd waren.
Een powerbank heb ik ook maar eigenlijk nog niet gebruikt. Toch ook eens testen hoe dikwijls ik hiermee mijn gps kan opladen.

ultra_ivo
Forum-lid

ultra_ivo 21 jun 2016 08:17

Bettels schreef:Dat is duidelijk allemaal. Ik dacht dat alle gpsen tegenwoordig met batterijen werkten die ingebouwd waren.
Een powerbank heb ik ook maar eigenlijk nog niet gebruikt. Toch ook eens testen hoe dikwijls ik hiermee mijn gps kan opladen.
Naast specifieke fiets GPSen heb je ook nog outdoor GPSen, zoals de etrex serie. De outdoor series werken op batterijen. Je kunt er ook fietshouders voor krijgen. Vanwege de lange batterijduur (en de te vervangen batterijen) zijn ze populair onder randonneurs.

jwkeij
Forum-lid

jwkeij 21 jun 2016 15:48

Wat ik mij afvraag... (niet specifiek DCT)
Hoe leg je in hemelsnaam uit aan het thuisfront dat je 'even' een week gaat fietsen al dan niet met bepakking?

Mijn vrouw verklaart mij compleet voor gek en mijn dochter huilt tranen met tuiten als papa er een week niet is. Even 2 dagen weg oke, maar dit is toch iets langer.

Verder ziet het er wel uit als een prachtige tocht! Dan kan je toch zien in wat voor mooi (en fiets-minnend) landje wij leven.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander

Plaats reactie