Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Bestraffing door KNWU bij deelname aan wilde wedstrijden

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 17 dec 2015 22:26

tommeke14 schreef:Typisch de KNWU. Ik heb het idee dat ze zich daar alleen maar bezighouden met gehandicapten en lifestyle-sporters die topsporter zijn omdat ze voor een broek, shirt en tankpas koersen...
Hier sla je de plank toch echt even mis. Dankzij de laatste paralympische spelen heeft de KNWU aanzienlijk meer inkomsten gekregen van het NOC-NSF, dat geld was gelabeld, maar is uiteindelijk op de grote hoop terecht gekomen en op de minder valide sporters werd bezuinigd. En laat dat nu net niet de groep zijn die het financieel ruim hebben.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

rikkert
Forum-lid

rikkert 18 dec 2015 07:22

Vroeger was dit bij de triathlonbond ook (of mss nog steeds wel). Schreven er allerlei mensen bij wilde wedstrijden onder een andere naam in. Persoonlijk schreef ik in als Frederique Croquet (de Franse Fred Kroket). Ook het legendarische duo Klaas Sinter en Piet Zwarte waren veelvuldig op de startlijsten te vinden :-)
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

tommeke14
Forum-lid

tommeke14 18 dec 2015 09:19

amclassic-fan schreef:
tommeke14 schreef:Typisch de KNWU. Ik heb het idee dat ze zich daar alleen maar bezighouden met gehandicapten en lifestyle-sporters die topsporter zijn omdat ze voor een broek, shirt en tankpas koersen...
Hier sla je de plank toch echt even mis. Dankzij de laatste paralympische spelen heeft de KNWU aanzienlijk meer inkomsten gekregen van het NOC-NSF, dat geld was gelabeld, maar is uiteindelijk op de grote hoop terecht gekomen en op de minder valide sporters werd bezuinigd. En laat dat nu net niet de groep zijn die het financieel ruim hebben.
Okok, dat wist ik niet. Ik baseerde me ook niet echt op feiten, meer op hun uitingen naar de buitenwereld. Je hoort ze nooit over amateurs. Alleen maar jeugd, aangepast wielrennen en elite/belofte/dames.

tommeke14
Forum-lid

tommeke14 18 dec 2015 09:23

Quarantanove schreef: Hier zou de KNWU zelf dan ook wel een goed voorbeeld kunnen stellen door NK's voor bijvoorbeeld studenten , militairen , elite zonder contract en diverse amateurcategorieën af te schaffen.
Al die categorale kampioenschappen zijn grote onzin.
Niet met je eens. Ik heb in m'n studententijd aan meerdere studentenkampioenschappen meegedaan en ook geholpen met het organiseren van zo'n kampioenschap.

Dat zijn echt ontzettend leuke evenementen. Zowel voor deelnemers als organiserende partij.

LethalP
Forum-lid

LethalP 21 dec 2015 20:08

De WVAN is aangesloten bij de WFN en deze koersen zijn dus gewoon toegestaan.

mrcl
Forum-lid

mrcl 22 dec 2015 11:38

Goed dat ze optreden tegen koersen waar ze het niet zo nauw nemen met het uitbetalen van het prijzengeld... ;-)

http://www.wielerflits.nl/nieuws/51669/ ... taald.html

mrcl
Forum-lid

mrcl 13 jan 2016 15:26

Misschien dat (een van) de ware reden(en) gister in het AD stond, in een verhaal van Thijs Zonneveld over Frank Boelé. Die Boelé heeft in het verleden oa de Zesdaagse van Rotterdam weer tot leven gewekt en was organisator van de Olympia's Tour. Inmiddels is hij een paria binnen de wielerwereld aangezien hij overal een spoor van schulden heeft achtergelaten.

Naast paria is 'ie tegenwoordig ook... organisator van wilde strandraces.

Storm-biker
Forum-lid

Storm-biker 13 jan 2016 20:14

Ga er maar vanuit dat KNWU zich hiermee vooral op de wilde strandraces (van Boelé) richt. Boelé is de KNWU nog geld schuldig en moet renners nog prijzengeld betalen.
Hoe zijn laatste strandrace op 2 januari was georganiseerd (gebrek eraan) zegt genoeg. En wel even €25 per deelnemer incasseren..

O ja en even voor de duidelijkheid, er valt meer onder KNWU valt dan je denkt. Clubritten en zomeravondcompetities vallen vaak via de vereniging gewoon onder de KNWU.

razenderoeland
Forum-lid

Gebruikersavatar razenderoeland 14 jan 2016 16:42

Storm-biker schreef: O ja en even voor de duidelijkheid, er valt meer onder KNWU valt dan je denkt. Clubritten en zomeravondcompetities vallen vaak via de vereniging gewoon onder de KNWU.

Dan moet die betreffende vereniging wel lid zijn van de KNWU natuurlijk!
Hoe sterk is de eenzame fietser...

ruud_k
Forum-lid

ruud_k 17 jan 2016 18:52

rikkert schreef:Vroeger was dit bij de triathlonbond ook (of mss nog steeds wel). Schreven er allerlei mensen bij wilde wedstrijden onder een andere naam in. Persoonlijk schreef ik in als Frederique Croquet (de Franse Fred Kroket). Ook het legendarische duo Klaas Sinter en Piet Zwarte waren veelvuldig op de startlijsten te vinden :-)
Hahaha, ja klopt ! Ik schreef mijzelf altijd in met mijn naam achterstevoren. Dan konden ze zien dat ik toch aan een wilde wedstrijd meedeed, maar verder niets bewijzen :lol:

Overigens, zo werd ik wel enthousiast van Triathlon en heb ik daarna gewoon een wedstrijdlicentie gekocht. Hetzelfde pad heb ik trouwens ook doorlopen met het deelnemen aan "wilde" strandwedstrijden, om vervolgens ook een licentie te nemen.

Ik begrijp dat niet van die sportbonden, juist de laagdrempeligheid van wilde wedstrijden zorgt er voor dat mensen het eens proberen om vervolgens bij gebleken succes de overstap naar een bond te maken. Maar veel grijsharige bobo's begrijpen dit niet en zijn alleen maar bang dat ze inkomsten mislopen terwijl dit in het bedrijfsleven een investering zou heten.

razenderoeland
Forum-lid

Gebruikersavatar razenderoeland 14 feb 2016 18:55

Hoe staat het inmiddels met deze regel bij de KNWU? Wordt dit al toegepast? Is er al iemand bestraft omdat deze aan een wilde wedstrijd meedeed?
Hoe sterk is de eenzame fietser...

brutus
Forum-lid

brutus 14 feb 2016 19:11

Ik denk dat ze dat na dijk tot dijk ff niet durven.
Ze mogen zich eerst een paar maanden schamen.

Plaats reactie