Cervelo importeren
ben benieuwd
Laatst gewijzigd door Hesselh op 23 dec 2015 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Die weg zou ik niet bewandelen, gewoon meenemen in het vliegtuig met een paar spetters en niet gloednieuwe ketting. Op Schiphol moet je kiezen of je wat aan te geven hebt, daar heb je zelf de keuze wat je doet. Officieel moet je 'm natuurlijk aangeven en invoerrechten betalen, maar ja dan moet je wel 100% moraalridder zijn.Hesselh schreef:Ik dacht misschien omdat ik hier voor Cervelo werk, en omdat Cervelo onder Pon valt (Nederlands bedrijf). Dat ik het als bedrijfs goederen oid mee zou kunnen nemen?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Officieel moet je gewoon invoerrechten+BTW betalen, dat begrijpen deze paar forummers maar al te goed. De discussie zal dan alleen zijn wat de waarde van de fiets is, gezien het feit dat deze niet meer nieuw is.Nee_Nee schreef:Ik zou vooraf aan de Douane vragen hoe het zit. Ze hebben er vast meer verstand van dan een paar forummers op een forum. Je kunt dan daarna nog besluiten door welk poortje je loopt als je de aankomsthal inloopt.
Slapende honden zou ik niet wakker maken.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
wellicht werk ik wel bij de belastingdienst? (niet het geval hoor), maar over dit onderwerp is wel genoeg op internet te vinden te beginnen bij de belastingdienst zelf: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... er_betalenNee_Nee schreef:Ik zou vooraf aan de Douane vragen hoe het zit. Ze hebben er vast meer verstand van dan een paar forummers op een forum. Je kunt dan daarna nog besluiten door welk poortje je loopt als je de aankomsthal inloopt.
dus als forummers gezamenlijk komen we er echt wel uit
- Wiliertoerist
- Forum-lid
Via Zaventem vliegen, want de keren dat ik daar geland ben heb ik nog geen ambtenaar gezien die koffers van reizigers liet openen. Dat is op Schiphol wel anders, zeker als je tussen een aantal vluchten uit het Verre Oosten gearriveerd bent.
En misschien kan je nog een tweedehands fietskoffer op de kop tikken, eentje die er flink gebruikt uitziet. Op Craigslist ?
En misschien kan je nog een tweedehands fietskoffer op de kop tikken, eentje die er flink gebruikt uitziet. Op Craigslist ?
Ik heb een maat die binnenkort langs komt. Als hij in nederland een fietskoffer huurt, en hij neemt hem mee naar Canada dan zou hij gewoon de fiets mee terug kunnen nemen. Tegen die tijd heb ik de fiets ook al een paar keer gebruikt en is hij hopelijk een beetje vies.
Hebben jullie ideen of commentaar hier over?
Hebben jullie ideen of commentaar hier over?