Advies gevraagd wielset zware rijder
@ted138
Ik weeg afhankelijk van het seizoen ergens tussen de 95 en 105 kg. Heb 3 jaar (ca 12000 km) probleemloos gefietst met fulcrum racing 7 modeljaar 2011. Daarna vanwege overstap naar 11-speed racing 5 modeljaar 2014 nu zo'n 2 jaar in gebruik. Beide wielsets blijven mooi recht en ik heb geen last van spaakbreuk. Wel zijn bij de racing 5 alle lagers al vervangen. Het lijkt er dus op dat de lagering slechter geworden is bij de nieuwere versies. Heb er nu skf lagers ingezet. Verwacht dat het daarmee wel verbeterd.
Ik weeg afhankelijk van het seizoen ergens tussen de 95 en 105 kg. Heb 3 jaar (ca 12000 km) probleemloos gefietst met fulcrum racing 7 modeljaar 2011. Daarna vanwege overstap naar 11-speed racing 5 modeljaar 2014 nu zo'n 2 jaar in gebruik. Beide wielsets blijven mooi recht en ik heb geen last van spaakbreuk. Wel zijn bij de racing 5 alle lagers al vervangen. Het lijkt er dus op dat de lagering slechter geworden is bij de nieuwere versies. Heb er nu skf lagers ingezet. Verwacht dat het daarmee wel verbeterd.
Heb afgelopen weekend inderdaad betreffende rose wielset besteld , dus we gaan zienloos schreef:@ted038: gewoon dat setje scoren, Rose maakt prima wielen. Zijn zeker sterk genoeg met 36 spaken. Als je nog sterker zoekt kun je iets hogere velgen overwegen.
gewoon " ouderwets" 36spaaks DT champion spaken, daar kan bijna niets mee mis gaan, toch
Gewoon bij fietsenzaak te koop ( die Fulcrum verkoopt) , dergelijke lagers ? ( echt geen idee )wolly68 schreef:@ted038 : Wel zijn bij de racing 5 alle lagers al vervangen. Heb er nu skf lagers ingezet. Verwacht dat het daarmee wel verbeterd.
Kan wel de fulcrum quattro lagers vinden ..... hier bij voorbeeld :
https://www.mantel.com/fulcrum-kogellagerset-r4-004
Sorry, ben toch niet zeker over de maat, dus dat zal men zelf moeten uitzoeken / controleren ..... ( Ik dacht dat het 6903-2RS moet zijn , maar ben daar nu niet zeker over ...... )
Heb ze zelf ( nog) niet nodig, maar dan weet ik ( en anderen?) dat vast ....
(sorry voor even topic kapen )
-
- Forum-lid
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 01 mar 2016 12:55
Beste Rouge Baste,
Ik had voorheen het zelfde probleem. Ik heb uiteindelijk via bikeexperto.com (Zoran) Rigida DP 18 velgen met een Shimano 105 naaf gekocht. De wielen zijn wel zwaarder, zeker het achterwiel, maar werkelijk waar onverwoestbaar. Ik heb nooit meer iets met mijn wielen gehad. Supergrover heeft hier ook al een advies over gegeven en ik kan mij hier bij aansluiten.
Ik had voorheen het zelfde probleem. Ik heb uiteindelijk via bikeexperto.com (Zoran) Rigida DP 18 velgen met een Shimano 105 naaf gekocht. De wielen zijn wel zwaarder, zeker het achterwiel, maar werkelijk waar onverwoestbaar. Ik heb nooit meer iets met mijn wielen gehad. Supergrover heeft hier ook al een advies over gegeven en ik kan mij hier bij aansluiten.
-
- Forum-lid
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 14 dec 2015 15:13
Allemaal bedankt voor de reactie's. Aankomende zaterdag is de bedoeling mee te doen met een tocht vanuit Wezep, dan zullen mijn nieuwe wielen ook gelijk op de proef gesteld worden. Ik ben erg benieuwd!
Bij bikeexperto.com heb ik ook informatie opgevraagd voor een nieuwe set wielen maar uiteindelijk ben ik toch uitgekomen bij Force Wheelz, dit alleen omdat ik hier een beter gevoel bij had. Qua prijs scheelde het elkaar niet zoveel.
Een ander tijdelijk probleempje nu met mijn nieuwe wielen: ik heb nu ook gelijk de remblokjes vervangen en mijn remhoeven kunnen eigenlijk niet ver genoeg uit elkaar om 2 a 3 mm speling tussen de velg (H plus Son Archetype) en het blokje te creëren, hierdoor voelt de remhendel ook niet erg prettig (korte bediening). Is hier iets aan te doen behalve wachten tot de remblokjes weer wat afgesleten zijn?
Bij bikeexperto.com heb ik ook informatie opgevraagd voor een nieuwe set wielen maar uiteindelijk ben ik toch uitgekomen bij Force Wheelz, dit alleen omdat ik hier een beter gevoel bij had. Qua prijs scheelde het elkaar niet zoveel.
Een ander tijdelijk probleempje nu met mijn nieuwe wielen: ik heb nu ook gelijk de remblokjes vervangen en mijn remhoeven kunnen eigenlijk niet ver genoeg uit elkaar om 2 a 3 mm speling tussen de velg (H plus Son Archetype) en het blokje te creëren, hierdoor voelt de remhendel ook niet erg prettig (korte bediening). Is hier iets aan te doen behalve wachten tot de remblokjes weer wat afgesleten zijn?
Op de lagers die er in zitten staat inderdaad 6903. Heb er nu SKF 61903-2RS1 in gezet. Afmetingen zijn hetzelfde. Heb voor SKF gekozen omdat dat een van de betere merken is.ted038 schreef:Heb afgelopen weekend inderdaad betreffende rose wielset besteld , dus we gaan zienloos schreef:@ted038: gewoon dat setje scoren, Rose maakt prima wielen. Zijn zeker sterk genoeg met 36 spaken. Als je nog sterker zoekt kun je iets hogere velgen overwegen.
gewoon " ouderwets" 36spaaks DT champion spaken, daar kan bijna niets mee mis gaan, toch
Gewoon bij fietsenzaak te koop ( die Fulcrum verkoopt) , dergelijke lagers ? ( echt geen idee )wolly68 schreef:@ted038 : Wel zijn bij de racing 5 alle lagers al vervangen. Heb er nu skf lagers ingezet. Verwacht dat het daarmee wel verbeterd.
Kan wel de fulcrum quattro lagers vinden ..... hier bij voorbeeld :
https://www.mantel.com/fulcrum-kogellagerset-r4-004
Sorry, ben toch niet zeker over de maat, dus dat zal men zelf moeten uitzoeken / controleren ..... ( Ik dacht dat het 6903-2RS moet zijn , maar ben daar nu niet zeker over ...... )
Heb ze zelf ( nog) niet nodig, maar dan weet ik ( en anderen?) dat vast ....
(sorry voor even topic kapen )
Ze zijn wel wat duurder. Ik was 47 euro kwijt voor 4 lagers incl. verzenden bij http://www.klium.nl Lagers in voor- en achterwiel zijn hetzelfde.
In het freewheel body zitten nog 2 stuks 6803 lagers.
-
- Forum-lid
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 14 dec 2015 15:13
ted038 schreef:ook de remkabel even losgehaald van remhoef / "beetje" laten vieren, of alleen schroefje maximaal teruggedraaid ? ( of ook dat niet )
Beide heb ik gedaan, dit is voor zover ik het kan zien gewoon de maximale breedte die de hoef kan halen.
Heb ook handgespaakte wielen besteld. Met garantie op spaakbreuk in eerste 2 jaar (breuk = € 100 retour).
Het zijn DT Swiss RR440 velgen (achter de assymetrische variant) met DT 240s naven en DT Swiss Competition spaken (voor 20, achter 28). Ben erg benieuwd hoe dat gaat bevallen t.o.v. mijn huidige "budget" Bontrager wielset onder mijn Domane.
Het zijn DT Swiss RR440 velgen (achter de assymetrische variant) met DT 240s naven en DT Swiss Competition spaken (voor 20, achter 28). Ben erg benieuwd hoe dat gaat bevallen t.o.v. mijn huidige "budget" Bontrager wielset onder mijn Domane.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16482
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Waar heb je die besteld/laten maken?EdBo schreef:Heb ook handgespaakte wielen besteld. Met garantie op spaakbreuk in eerste 2 jaar (breuk = € 100 retour).
Het zijn DT Swiss RR440 velgen (achter de assymetrische variant) met DT 240s naven en DT Swiss Competition spaken (voor 20, achter 28). Ben erg benieuwd hoe dat gaat bevallen t.o.v. mijn huidige "budget" Bontrager wielset onder mijn Domane.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Bij Ernie Frieke in Eindhoven > http://www.bikeboosting.nl/index.php
Advies "op maat" (soort rijder, gewicht, etc.) en dan handgespaakt.
Advies "op maat" (soort rijder, gewicht, etc.) en dan handgespaakt.