Zijkant linkerknie
Denken jullie overigens dat het probleem erin kan zitten dat het zadel te ver naar voren staat? Want als ik de afstand meet tussen zadel en stuur (dus met elleboog op punt voorkant zadel) komt mijn hand nog net voorbij de stuurpen. Als ik mijn zadel dus verder naar achter zet, haal ik met mijn arm de stuurpen niet meer.
Zet je zadel maar eens flink omhoog (moet natuurlijk niet gaan wiegen op je zadel)
http://www.duursportersweb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
[quote="jmyhld"]Denken jullie overigens dat het probleem erin kan zitten dat het zadel te ver naar voren staat? Want als ik de afstand meet tussen zadel en stuur (dus met elleboog op punt voorkant zadel) komt mijn hand nog net voorbij de stuurpen. Als ik mijn zadel dus verder naar achter zet, haal ik met mijn arm de stuurpen niet meer.[/quote]
Je zadel staat veel te ver naar voren. Tussen stuur en vingers moet wel een paar (4 a 5) cm overblijven.
Verder herken ik wel één en ander in het artikel bij de tweede link. Advies: ga de beschreven rekoefeningen doen en trap een lichtere versnelling.
Je zadel staat veel te ver naar voren. Tussen stuur en vingers moet wel een paar (4 a 5) cm overblijven.
Verder herken ik wel één en ander in het artikel bij de tweede link. Advies: ga de beschreven rekoefeningen doen en trap een lichtere versnelling.
prj
[quote="prjz"][quote=jmyhld
Je zadel staat veel te ver naar voren. Tussen stuur en vingers moet wel een paar (4 a 5) cm overblijven.
Verder herken ik wel één en ander in het artikel bij de tweede link. Advies: ga de beschreven rekoefeningen doen en trap een lichtere versnelling.[/quote]
De afstand tussen stuur en zadel heeft niets met knieklachten te maken, alleen de positie van het zadel t.o.v. de trapas kan hierbij een rol spelen.
Je zadel staat veel te ver naar voren. Tussen stuur en vingers moet wel een paar (4 a 5) cm overblijven.
Verder herken ik wel één en ander in het artikel bij de tweede link. Advies: ga de beschreven rekoefeningen doen en trap een lichtere versnelling.[/quote]
De afstand tussen stuur en zadel heeft niets met knieklachten te maken, alleen de positie van het zadel t.o.v. de trapas kan hierbij een rol spelen.
Cheap light strong, choose two
- arnoudrace
- Forum-lid
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
- Locatie: Delft
Uit de eerdere posts merk ik dat je niet zo ervaren bent met fietsafstelling. Tip is om deze ´ergo calculator´ eens toe te passen. Zit goed in elkaar is mijn mening. Je krijgt ook verschillende opties qua rijstijl en fiets ervaring en bijbehorende instellingen. Uiteraard moet je het eigen maatwerk aanpassen, maar hiermee kun je de basis met wat vertrouwen afstellen.
Groet, Arnoud
http://www.competitivecyclist.com/za/CC ... ATOR_INTRO
Groet, Arnoud
http://www.competitivecyclist.com/za/CC ... ATOR_INTRO
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF
Ik ben zelf een tijdje bezig geweest met afstellen en toen kwam ik erachter dat het aan de pedalen/plaatjes lag. Als de voet kantelt op de pedaal ivm slijtage dan krijg je zeker last van je knie. Ik heb gelijk andere pedalen gekocht en geen last meer. Dit had ik dus eerder moeten weten.
Zie ander topic
Zie ander topic
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Heb dit probleem ook vandaag weer ondervonden. Ritje van ca 70 km, licht verzet gereden werd gek van de pijn. Nog steeds aanwezig is. Rij met Look keo pedalen. nooit last gehad op mijn vorige fiets waar ik met Ultegra reed. raadzaam om terug naar andere pedalen te gaan ? Heb dezelfde schoenen Sidi , kan het probleem daar ook inzitten ?
Zadelhoogte al geprobeerd en lopen klooien met mijn plaatjes.....
Zadelhoogte al geprobeerd en lopen klooien met mijn plaatjes.....
Pinarello what else ?