Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Zijkant linkerknie

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 26 jul 2010 15:44

Ja het blijft idd een beetje pielen todat het geen pijn meer doet.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

jmyhld
Forum-lid

jmyhld 01 aug 2010 23:20

Denken jullie overigens dat het probleem erin kan zitten dat het zadel te ver naar voren staat? Want als ik de afstand meet tussen zadel en stuur (dus met elleboog op punt voorkant zadel) komt mijn hand nog net voorbij de stuurpen. Als ik mijn zadel dus verder naar achter zet, haal ik met mijn arm de stuurpen niet meer.

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 27 sep 2010 00:55

Heb je nog steeds problemen aan je knie?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

kane
Forum-lid

kane 27 sep 2010 23:23

Zet je zadel maar eens flink omhoog (moet natuurlijk niet gaan wiegen op je zadel)
http://www.duursportersweb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 27 sep 2010 23:34

Lees dit maar eens, knieklacht

of dit
Albert Einstein

prjz
Forum-lid

prjz 02 okt 2010 22:53

[quote="jmyhld"]Denken jullie overigens dat het probleem erin kan zitten dat het zadel te ver naar voren staat? Want als ik de afstand meet tussen zadel en stuur (dus met elleboog op punt voorkant zadel) komt mijn hand nog net voorbij de stuurpen. Als ik mijn zadel dus verder naar achter zet, haal ik met mijn arm de stuurpen niet meer.[/quote]

Je zadel staat veel te ver naar voren. Tussen stuur en vingers moet wel een paar (4 a 5) cm overblijven.
Verder herken ik wel één en ander in het artikel bij de tweede link. Advies: ga de beschreven rekoefeningen doen en trap een lichtere versnelling.
prj

kalkko
Forum-lid

kalkko 03 okt 2010 00:11

Heb de zelfde porblemen gehad, sportarts geweest en die zij een jumpersknie, loop nu een dik jaar bij de fysio en kan vrijwel pijn vrij fietsen. Ik zal zeggen blijf fietsen, zadel niet telaag licht verzetje, en laat je behandelen.

kees0251
Forum-lid

kees0251 03 okt 2010 00:31

[quote="prjz"][quote=jmyhld

Je zadel staat veel te ver naar voren. Tussen stuur en vingers moet wel een paar (4 a 5) cm overblijven.
Verder herken ik wel één en ander in het artikel bij de tweede link. Advies: ga de beschreven rekoefeningen doen en trap een lichtere versnelling.[/quote]

De afstand tussen stuur en zadel heeft niets met knieklachten te maken, alleen de positie van het zadel t.o.v. de trapas kan hierbij een rol spelen.
Cheap light strong, choose two

arnoudrace
Forum-lid

Gebruikersavatar arnoudrace 03 okt 2010 01:10

Uit de eerdere posts merk ik dat je niet zo ervaren bent met fietsafstelling. Tip is om deze ´ergo calculator´ eens toe te passen. Zit goed in elkaar is mijn mening. Je krijgt ook verschillende opties qua rijstijl en fiets ervaring en bijbehorende instellingen. Uiteraard moet je het eigen maatwerk aanpassen, maar hiermee kun je de basis met wat vertrouwen afstellen.

Groet, Arnoud

http://www.competitivecyclist.com/za/CC ... ATOR_INTRO
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 03 okt 2010 19:41

Ik ben zelf een tijdje bezig geweest met afstellen en toen kwam ik erachter dat het aan de pedalen/plaatjes lag. Als de voet kantelt op de pedaal ivm slijtage dan krijg je zeker last van je knie. Ik heb gelijk andere pedalen gekocht en geen last meer. Dit had ik dus eerder moeten weten.

Zie ander topic
Albert Einstein

kinonv
Forum-lid

kinonv 13 mar 2011 20:22

Heb dit probleem ook vandaag weer ondervonden. Ritje van ca 70 km, licht verzet gereden werd gek van de pijn. Nog steeds aanwezig is. Rij met Look keo pedalen. nooit last gehad op mijn vorige fiets waar ik met Ultegra reed. raadzaam om terug naar andere pedalen te gaan ? Heb dezelfde schoenen Sidi , kan het probleem daar ook inzitten ?
Zadelhoogte al geprobeerd en lopen klooien met mijn plaatjes.....
Pinarello what else ?

Plaats reactie