Keuze mtb voor ca. € 1500
de manitou is helemaal niet zo slecht hoor.NoChain schreef:Bij Cube is de eerste carbon van 1600 euro uitgerust met een manitou en de goedkoopste shimano remmen. Ofwel vervang je die meteen en verlies je er veel geld op ofwel rijd je de eerste paar jaar rond met onderdelen die eigenlijk onder het niveau van een fiets van 1600 euro liggen, dat is ook niet alles.maikelvw schreef:ik zou juist voor Carbon gaan, onderdelen kan je makkelijk update slijtage onderdelen helemaal. een frame update is een stuk lastiger/prijziger.
Ik zal het anders formuleren, de Attention heeft een geometrie waar ik niet mee zou willen mountainbiken. (ik wil geen oma's de gordijnen in jagen )
en de remmen vaak kan je een upgrade bespreken met de dealer helemaal als de onderdelen direct van een nieuwe fiets komen. een setje SLX remmen kost in Duitsland rond de 130 euro je verkoopt de deore voor €60?
Maar er zijn verschillende goede fietsen rond deze prijs. Cube en Stevens zijn hier goede voorbeelden van. maar loop rond deze tijd ook wat verschillende showrooms binnen. Er zijn nu nog overjarige modellen die voor een mooi prijsje weg mogen.
-
- Forum-lid HC
Nou dat is vrij simpel
Hydraulisch is beter dan mechanische.
Daarnaast zijn shimano en Hope verruit de beste, welke shimano maakt niet uit de xt en xtr zijn wat lichter en voelen vaak net wat prettiger aan dan de goedkope varianten maar alle remmen zijn goed!
Qua diameter op een xc mtb voor 180 en achter 160 is gangbaar en voor 90% de juiste keuze.
De andere merken leveren vaak wat wisselende kwaliteit. Magura gaat momenteel wel weer, maar sram (avid) is nog steeds wisseld ook de dure. Scott monteert bv op sram afgemonteerde fietsen shimano remmen..... zegt genoeg denk ik.
Hydraulisch is beter dan mechanische.
Daarnaast zijn shimano en Hope verruit de beste, welke shimano maakt niet uit de xt en xtr zijn wat lichter en voelen vaak net wat prettiger aan dan de goedkope varianten maar alle remmen zijn goed!
Qua diameter op een xc mtb voor 180 en achter 160 is gangbaar en voor 90% de juiste keuze.
De andere merken leveren vaak wat wisselende kwaliteit. Magura gaat momenteel wel weer, maar sram (avid) is nog steeds wisseld ook de dure. Scott monteert bv op sram afgemonteerde fietsen shimano remmen..... zegt genoeg denk ik.
Vooral in doseerbaarheid en standvastigheid bij hoge belasting. Hierbij komt Hope goed uit de bus, maar ook de nieuwere Shimano's schijnen goed te zijn.
Een en ander natuurlijk ook afhankelijk van de gekozen remblokken en onderhoud.
Voordeel van Hope vind ik verder dat ook voor de oudere modellen onderdelen goed verkrijgbaar zijn. Iets wat bij andere merken niet altijd het geval is, en je noodgedwongen een nieuwe set moet aanschaffen.
Nadeel van Hope is dat het geen koopje is...
Een en ander natuurlijk ook afhankelijk van de gekozen remblokken en onderhoud.
Voordeel van Hope vind ik verder dat ook voor de oudere modellen onderdelen goed verkrijgbaar zijn. Iets wat bij andere merken niet altijd het geval is, en je noodgedwongen een nieuwe set moet aanschaffen.
Nadeel van Hope is dat het geen koopje is...
-
- Forum-lid
Ik vind dit wel een aantrekkelijke aanbieding.
http://www.fietssportiefonderdelen.nl/p ... n=20160116
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Als je 1500 euro uitgeeft zou ik toch geen fiets kopen met nog de oude 10sp groep op.Ikon schreef:Ik vind dit wel een aantrekkelijke aanbieding.
Volgens hun beschrijving staan er V-brales op de fiets
Remmen Voor : Shimano Br-m590
Remmen Achter : Shimano Br-m590
Remhandels : Shimano Bl-m590
Ik heb zelf de Cube LTD SL sinds twee jaar. Toendertijd nog uitgevoerd met Deore remmen, maar die voldoen ook prima. De geometrie is wel vrij relaxed, voor mij een pre maar het moet je wel liggen. De wielen en banden zijn standaard vrij zwaar, dus daar is nog wel wat winst te halen. Mijn vrouw heeft de Reaction, maar dan in de circa 2000,- euro uitvoering. Veel sportievere zit en met het carbon helemaal geen problemen. Beide prima fietsen n.m.m. De keuze voor Cube werd gemaakt aan de hand van de lokale fietsenwinkel en de goede prijs/kwaliteit verhouding. Bulls was toendertijd zeer slecht leverbaar.
Ik zou voor de superfly gaan. Gewoon een goede evenwichtige afmontage met goede wielen. Een carbon cube van 1600 euro is ècht entry level meuk. Manitou maakt best goede vorken, maar die marvel is niet iets om ècht te belasten. Een xt derailleur staat leuk, maar als je shifters van een mindere groep zijn, is het precies dat... Staat leuk. Doet niets extra's. Ik ben het eens met wat eerder gezegd werd. Voor alu gaan en dan een strakke afmontage pakken. Een entry level carbon pakken en die upgraden is net zo goed duur, want de zinvolste upgrades zijn vork, wielen en shifters. Laten dat nu de duurste parts aan een fiets zijn...