Schiet mij maar lek. Je hebt een matte fiets gekocht en dan ga je daar wax op smeren om hem te laten glimmen?piwi2002 schreef:Ik gebruik als de fiets schoon is (matte canyon) wax voor de auto. glimt super en kleine krasjes poets je zo weg.
MTB Schoonmaken / poetsen (mat)
Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo(3) user
Happy Karoo(3) user
-
- Forum-lid
Wat maakt het uit hoe een fiets er uit ziet ; de draaiende onderdelen goed onderhouden is veel belangrijker.Echo schreef:Schiet mij maar lek. Je hebt een matte fiets gekocht en dan ga je daar wax op smeren om hem te laten glimmen?piwi2002 schreef:Ik gebruik als de fiets schoon is (matte canyon) wax voor de auto. glimt super en kleine krasjes poets je zo weg.
-
- Forum-lid
Vandaag door de echt zware modder gefietst, ding zag er niet uit. Ik heb hem helemaal met een zachte borstel en lauwwater afgebosrteld. Ging prima, maar ik merk dat de schijfrem voor nu lichtjes aanllopt, met een krassend geluid. Wiel eruit gehaal, schijf met papier schoongemaakt. de rempads zagen er ook mooi schoon uit. Bij het terugzetten toch weer dat geluid, al was het een stuk minder. Zijn dat dan toch zandkoorels die achterblijven, of kan het iets anders zijn? Het wiel zit er volgens mij goed recht in en de schijf loopt ook perfect op het oog.
- Sloopkogel
- Forum-lid
Mijn racefiets glimt als een lul in de maneschijn maar de MTB mag wel vies zijn hoor.
De aandrijflijn en voorvork houd ik wel goed schoon.
-
- Forum-lid
Waarom je mtb wel en de racer niet?
Maak joe woar
-
- Forum-lid
Ik zie ook geen enkel nut in glimmende fietsen. Het is een gebruiksvoorwerp dat dient te funtioneren waar hij voor gemaakt is. Of mijn wegfiets of mijn crosser al dan niet blinkt maakt functioneel geen verschil.Sloopkogel schreef:Mijn racefiets glimt als een lul in de maneschijn maar de MTB mag wel vies zijn hoor.
Enig praktisch nut van af en toe eens een keer de fiets kuisen is dat je iets eerder aankomende mankementen waar neemt en dus de kans op pech onderweg wat verkleint.
-
- Forum-lid
Doe je je haar? Was je je Auto? Stofzuig je? Weinig nut maar als het schoon is is het wel mooi.
Maak joe woar
-
- Forum-lid
Doe je je haar? : Af en toeFietsen?altijd schreef:Doe je je haar? Was je je Auto? Stofzuig je? Weinig nut maar als het schoon is is het wel mooi.
Was je je Auto? : Nooit
Stofzuig je? : 1x per week.
Vooral de buitenkant van een auto is vooral mooi voor anderen. Mij doet het niets wat anderen daar van vinden. Hetzelfde geldt voor de buitenzijde van mijn huis.
-
- Forum-lid
http://www.bytez.nl/wp-content/uploads/ ... Art014.jpg
Je kan er ook wat leuks mee
En als je nooit de ramen lapt heb je ook geen gordijnen nodig
Je kan er ook wat leuks mee
En als je nooit de ramen lapt heb je ook geen gordijnen nodig
Maak joe woar
- Wiliertoerist
- Forum-lid
Je bent dus gewoon een viespeuk.Quarantanove schreef: Doe je je haar? : Af en toe
-
- Forum-lid
Nee , wel iemand die geen psychisch zwak figuur is die zich druk maakt om op uiterlijk vertoon naar anderen beter over te komen dan ie is.Wiliertoerist schreef:Je bent dus gewoon een viespeuk.Quarantanove schreef: Doe je je haar? : Af en toe