Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Advies specialized venge 54/56

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 17 feb 2016 13:05

Die bikefitting zegt dus juist dat je niet sportiever moet gaan zitten. Volg je die dure bikfitting of je eigen gevoel?

In principe is een 56 veel te groot voor iemand van 1,78m. Als op de 54 niet lekker kunt zitten zou ik toch voor een meer comfort geometrie gaan. Een Roubaix in maat 54 (maar ook jouw huidige fiets!) past prima in het plaatje van die bikfitting.
Campagnolo Ultra Dork

ophetkantje
Forum-lid

Gebruikersavatar ophetkantje 17 feb 2016 13:23

Ernie C. schreef:
In principe is een 56 veel te groot voor iemand van 1,78m. .
Nee hoor, Ik zit met dezelfde lengte perfect op een 56, maar wel met een heel andere bikefitting, omdat mijn bovenlijf veel lander is dan dat van de TS.
Ach, ik zeg ook maar wat

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 17 feb 2016 14:03

Daarom ook "in principe". We hebben het hier vaak over de problemen die mensen met erg lange benen ervaren maar eigenlijk hebben de mensen met korte pootjes en een lang bovenlijf het veel lastiger. De keuze in lange frames is redelijk beperkt en vaak heb je ook nog eens een maatje "te groot" nodig.
Campagnolo Ultra Dork

ophetkantje
Forum-lid

Gebruikersavatar ophetkantje 18 feb 2016 12:26

Ernie C. schreef:Daarom ook "in principe". We hebben het hier vaak over de problemen die mensen met erg lange benen ervaren maar eigenlijk hebben de mensen met korte pootjes en een lang bovenlijf het veel lastiger. De keuze in lange frames is redelijk beperkt en vaak heb je ook nog eens een maatje "te groot" nodig.
Dit klopt idd voor mijn Diverge zou ik qua hoogte met een 54 goed uitkomen, maar de nok zou dan 15 cm moeten worden, met een 56 kom ik op een nok van 12 cm, omdat het frame redelijk sloping is en de balhoofd buis niet te gek lang (hoog) kom ik uiteindelijk op een 56 redelijk perfect uit.
Ach, ik zeg ook maar wat

Plaats reactie