Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Versterking bij Rabobank

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 25 jul 2010 11:39

LL Sanchez is geen renner die de tour gaat winnen. En ik denk dat hij ook niet Vuelta of Giro gaat winnen. Hij is wel een hele chique knecht voor Geesink. Maar dat zou bijvoorbeeld te Dam ook zijn geweest als hij dit jaar de tour had gereden.

Waarom dan toch een buitenlandse renner halen, als je weet dat het net geen echte topper is? Wellicht voor de internationalisering van de ploeg. Zorg ervoor dat in elke land dat je koerst, dat je een goede renner uit dat land in je ploeg hebt.
Live fast; die young. mijn blog

bartl10
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 27 jul 2005 19:10

bartl10 25 jul 2010 11:47

Gesink als kopman voor de Tour, met Sanchez, Mollema, Garate en Ten Dam als helpers in de bergen: ik vind het een aantrekkelijke gedachte (al denk ik niet dat Gesink de Tour al winnen).

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 25 jul 2010 12:35

LL is een prima aankoop. Mooie renner. Kan goed uit de voeten in de heuvel klassieker. En de Rabobank het grote belangen in spanje, dus moest er wel een spanjaard bijkomen. Volgens mij dus niets mis mee. Breschel is wat anders. Die is echt niet beter dan Langeveld. Maar om te winnen moet je een sterk blok hebben. Breschel in, Nuyes uit. Prima!

marino
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 15 apr 2006 22:11

marino 25 jul 2010 14:09

LL lijkt me ook wel een mooie aankoop. Goed in heuvelachtige klassiekers, goed in het kleine rondewerk, aanvallend karakter, luxeknecht voor Gesink. Grote kans dat hij in de komende jaren nog een aantal keer Spaans kampioen kan worden etc.

Breschel lijkt me ook wel zeker een versterking. Helaas is er dit voorjaar niet echt een klinkende overwinning uitgekomen, maar het niveau in een aantal klassiekers was enorm hoog. ZEKER een versterking van Nuyens in mijn ogen. De uitlatingen van Boom, waarin hij zegt dat Matti geen toevoeging is, vind ik zeer onverstandig. In zekere zin heeft Rabo natuurlijk al goede renners, van de andere kant: dit voorjaar kwam ik bar-weinig uit. Daarnaast lijkt het me, dat zulke uitlatingen van Boom bij de komst van Breschel meteen voor een wat vreemde sfeer zorgen.

Ben in ieder geval erg benieuwd. Zeker leuker dat Rabo versterkt met wat internationale (sub)toppers.
Anima Sana In Corpore Sano

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 25 jul 2010 14:36

Ik heb liever dat rabo zich versterkt met internationale subtoppers dan dat ze grote meneren halen want dan zitten we weer jaren naar Nederlandse renners te kijken die knechten voor een Spanjaard, een Rus of een Amerikaan.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

janvr
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 feb 2009 13:32

janvr 25 jul 2010 14:37

rob74 schreef: Zorg ervoor dat in elke land dat je koerst, dat je een goede renner uit dat land in je ploeg hebt.


Wat is daar het voordeel van?

equipe-b
Forum-lid
Berichten: 120
Lid geworden op: 31 jul 2009 01:49

equipe-b 25 jul 2010 22:48

Er komen leuke Nederlandse klimmers aan voor de toekomst, Gesink gaat nog groeien en voor volgend jaar Mollema weer een stapje verder en Tom-Jelte Slagter. Drie jonge Nederlandse klimmers.

Voor een kleine ronde en de heuvelklassiekers is L.L. Sanchez best een goede aankoop. Breschel voor de kasseien samen met Boom.

Ook in deze Tour hebben we kunnen zien dat het gunstig is om twee kopmannen te hebben. Kijk ook maar eens naar Liquagas in de Giro of Quickstop op de kasseien. Ben het niet vaak met het beleid eens geweest van Rabobank, maar ben hier wel positief over.

In de toekomst wellicht een nieuw puntensysteem en dan moet je wel hoog eindigen in een aantal verschillende wedstrijden die op de kalender staan. Kleine rondes tellen relatief zwaar en de traditionele klassiekers ook. Arroyo lijkt mij bijvoorbeeld ook nog wel een leuke renner of Visconti?

fructus
Forum-lid
Berichten: 430
Lid geworden op: 27 dec 2009 14:18

fructus 25 jul 2010 23:37

Gesink gaat volgend jaar de tour nog niet winnen en het jaar erna ook nog niet, denk ik. Mollema is ook voor over een paar jaar een grote rondenrenner, maar nu nog niet. Zie de groeicurve van Schleck.
Waarom niet gewoon Contador halen? Volgens de geruchten kan ie naar Riis, dan kan ie zeker ook naar Rabobank.
The truth is rarely pure and never simple � Oscar Wilde

Wilier La Triestina � Ultegra SL

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 26 jul 2010 11:04

AC gaat alleen naar Riis omdat Specialized dat wil. Die gaat daar een groot deel van die 4 miljoen euro betalen (wat ze nu ook al bij Astana doen).

otje2
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 07 jul 2009 17:24

otje2 26 jul 2010 18:09

Rabo heeft in Kruijswijk ook nog een leuke 'topper' in spe. Die moeten ze ook rustig gaan brengen volgend seizoen. En wat zou Weening gaan doen? die was flink pissig.

Rabo zou ook eens moeten informeren bij kreuziger, die is jong/talentvol alleen zit die in een ploeg met meer kopmannen dan helpers.

roeieber
Forum-lid
Berichten: 916
Lid geworden op: 12 aug 2005 01:51

roeieber 26 jul 2010 21:13

DC schreef:
bontempi56 schreef:Nu nog een goede ploegleiding en dan word het mss wel eens ooit wat met
de rabobank.



Helemaal mee eens. De eerste ploegleiding die drie Grote rondes weet te scoren... krabbers! We moeten een veel betere hebben zoals.... uhm.. uhm... Riis heeft minder.... uhm.... uhm... Oh ja, Bruyneel!

Of te wel.. het gras is groener aan de overkant.


Ik wil de resultaten van Riis en Rabo wel eens naast elkaar leggen voor je.
Kun je me de visie van de Rabo leiding dan eens uitleggen, want ik zie hem niet. Heb gewoon het idee dat men bij Rabo niet het beste in een renner boven krijgt, iets wat sommige andere teams schijnbaar wel kunnen. (vele goede renners kwamen naar Rabo om daar onder de maat te presteren en als ze weer weggaan presteren ze weer....)
Zelfde geldt voor deze "aankopen", Menchov gaat weg, Nuyens eruit en het tijdperk Flecha komt ten einde. Dan komt er toch voldoende geld vrij om een kanjer binnen te halen.
I Am SpeCiAliZed

gijs01
Forum-lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 jun 2009 16:47

gijs01 27 jul 2010 01:33

Roeieber schreef:
bontempi56 schreef:Nu nog een goede ploegleiding en dan word het mss wel eens ooit wat met
de rabobank.


+1


lulkoek!

Van Houwelingen is een beregoede ploegleider die eindelijk de ruimte heeft gekregen.
Camerig is prachtig!

Plaats reactie