Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Trek Domane 5.2 en klimwerk

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 26 feb 2016 15:02

Een Domane 5 serie frame zit op 1100 gram in maat 56 dacht ik. Niet licht maar er zijn nog steeds genoeg carbon frames in deze prijsklasse die hetzelfde wegen.
Campagnolo Ultra Dork

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 27 feb 2016 10:01

@bikerke: dank. Een soort Parijs Roubaix fiets dus. Voelt dat niet heel slap als je er hard op gaat aanzetten? Staand klimmen bijvoorbeeld? Deinen? Dat lijkt me veel meer een issue dan het gewicht, dus ik snap de vraag van ts wel.

@rvddijk: niets voor mij inderdaad, zo'n oplossing. Maar ieder z'n ding natuurlijk.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

composite
Forum-lid

composite 27 feb 2016 10:28

Ik heb ook een tijdje op een Domane gereden (6-Series weliswaar), en de decoupler werkt echt voortreffelijk.

Zeker geen "zompig" gevoel, vooral niet omdat de bracket- en torsiestijfheid van de fiets gewoon goed zijn.
Kortom: bij staand klimmen voelt de fiets net zo direct als een fiets zonder Isospeed.
Nadeel zou het gewicht van het frame kunnen zijn, er zijn (veel) lichtere (echter niet onder de "comfort-fietsen"). Als je de fiets verder wel opbouwt met lichte componenten, dan heb je alsnog een fiets die licht genoeg is hoor!
Gang is alles!!

bikerke
Forum-lid

bikerke 27 feb 2016 21:19

53x11 schreef: Voelt dat niet heel slap als je er hard op gaat aanzetten? Staand klimmen bijvoorbeeld? Deinen?
Voor mij toch niet. Maar met het vorige (goedkopere shimano) crankstel liep de ketting soms aan als ik op de trappers stond, maar nu met het Ultegra crankstel is het wel in orde.

Plaats reactie