Trois Ballons 2016
De laatste 5 km van de Grand Ballon zijn ook buitengewoon taai. Sowieso zitten de percentages hier tegen de 10% en heeft de wind vrij spel. Bovendien heb je dan al 10 km beklimming erop zitten + een aantal voorgaande hellingen.
In 2013 was het bijzonder warm en toen leek het wel op een slagveld uit de eerste wereldoorlog. Bij mijn deelname in 2015 heb ik hier toen rekening mee gehouden en heb wat gas terug genomen aan het begin van de klim. Dat scheelde, maar het bleef een lastige klant.
In 2013 was het bijzonder warm en toen leek het wel op een slagveld uit de eerste wereldoorlog. Bij mijn deelname in 2015 heb ik hier toen rekening mee gehouden en heb wat gas terug genomen aan het begin van de klim. Dat scheelde, maar het bleef een lastige klant.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
-
- Forum-lid
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 23 dec 2011 12:44
Is het lastig om vanuit het 2e startvak bij het eerste peloton te geraken voor de Chevevre begint ? Ik zie dat de eerste 30 km relatief vlak zijn. Ben niet bevoorrecht, maar hoop bij de eerste 100 te fietsen.
Dan moet je heel vroeg opstaan en zorgen dat je vooraan staat in het tweede startvak. Dan start je direct achter de snelle mannen en heb je kans om aan te haken. Let wel, er wordt echt heel hard gereden tot de eerste beklimming. Dus het is gelijk aan de bak.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
Begin gaat echt heel hard inderdaad, in 2013 stond ik vooraan startvak 2 (dus zo`n 1000 man voor me) Ik kon bij een snelle man aanhaken en dus constant blijven inhalen tot de eerste klim, maar in mijn herinnering stond er toen een gemiddelde van boven de 47 km/h op de teller. (en we zaten bij lange na nog niet in de eerste groep toen) Vanaf de klim begint het veld wat meer uit elkaar te vallen en wordt het wat minder druk.
Als je goede uitslagen in cyclo`s van Sportcom hebt gereden kun je proberen een bevoorrecht startnummer te krijgen...
Als je goede uitslagen in cyclo`s van Sportcom hebt gereden kun je proberen een bevoorrecht startnummer te krijgen...
-
- Forum-lid
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 23 dec 2011 12:44
Voo bevoorrecht startnummer heb ik al een mail gestuurd, maar ik heb nauwelijks Franse cyclo's gereden afgelopen jaren. Wordt dus vanuit 2e startvak starten. Rij wel wedstrijden, dus een potje hardrijden ben ik niet zo bang voor.
.
.
-
- Forum-lid
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 07 feb 2015 14:19
Het weer zal nog niet zo best zijn. Zon hoeft niet persé maar niet teveel regen. Bij de start lijkt het nog mee te vallen, rond Grand Ballon geven ze momenteel wel wat hardere regen uit maar in de bergen kan natuurlijk alles snel wisselen.
Op donderdag gaan we de Chevrères alvast eens gaan verkennen
Op donderdag gaan we de Chevrères alvast eens gaan verkennen
-
- Forum-lid
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 07 feb 2015 14:19
Ik denk trouwens dat het voor de nieuwelingen (waaronder ik) nog niet eens zo slecht zou zijn om gedwongen de Chevrères wat rustiger op te rijden (door het vele volk). Dan minder kans om meteen je kruid te verschieten.
-
- Forum-lid
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 07 feb 2015 14:19
Tracing_NL schreef:Voor de liefhebber hierbij een schematje voor op de bovenbuis. Heb je een beetje een idee wanneer je wat kan verwachten. Is me vorig jaar heel goed bevallen
Als je het in excel wil hebben, stuur dan even een pbtje
Is dat bijschrift naast Col d'oderen het vlakkere stuk/aanloop? Ik dacht dat col d'oderen vauit Kruth was en dat vlakkere stuk bij Ventron langs de andere kant ligt? Kan mis zijn
-
- Forum-lid
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 07 feb 2015 14:19
Die stickertjes zijn op zich wel handig, kvind alleen dat de volgorde andersom zou moeten want hoe langer de rit, hoe meer de nek pijn doet en als je dan zo diep moet kijken voor die laatste klimmen in te schatten
Excuses voor de vele posts..
Excuses voor de vele posts..