@martijn78
De reden is dat een dicht achterwiel aerodynamischer is, en omdat je er recht boven zit het achterwiel toch minder invloed heeft op de windgevoeligheid van de fiets.
(Al vind ik het stiekem wel erg mooi staan, en bijvoorbeeld Vino reed er laatst mee in Kona)
Keuze tijdritwielen
@Rbe, omdat de 3-5 spaaks die ik op het oog heb een stukje voordeliger zijn dan de set met dicht achterwiel.
Is een 3-5 spaaks nog wel aerodynamischer dan bv een set 60/40mm of 80/80?
Is een 3-5 spaaks nog wel aerodynamischer dan bv een set 60/40mm of 80/80?
Race: Specialized Roubaix
CX: cube cross race sl
TT: Cube Aerium HPA Pro
CX: cube cross race sl
TT: Cube Aerium HPA Pro
De reden is niet omdat je erboven zit, maar omdat er vanalles voor zit dat de aanstroming verstoort.Marxten schreef:@martijn78
De reden is dat een dicht achterwiel aerodynamischer is, en omdat je er recht boven zit het achterwiel toch minder invloed heeft op de windgevoeligheid van de fiets.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
Ik denk dat je dan beter door kan sparen voor een dicht achterwiel. Is een stuk sneller.
Maak joe woar