Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Rustpauze, wat te doen met je fiets als je op het terras zit

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27920
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 mar 2016 10:55

Als ik op een lange solotraining bijvul bij een terras vraag ik gewoon een wat ouder echtpaar even op m'n fiets te letten. Gaat altijd goed. Bij een toertocht blijft altijd één renner bij de fietsen.

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 19 mar 2016 11:39

@ havanna zo doe ik het ook. Maak mijn racefiets wel nog even vast met een kabelslotje.
Ghost Nivolet 6LC

jandb
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 21 okt 2014 15:35
Locatie: Westland

jandb 19 mar 2016 11:42

Ik vraag wel eens aan een serveerster of ze mijn bidon wil vullen als ik het niet aandurf zelf naar binnen te gaan. Verder id een klein kabelslotje van bbb voor een tientje. Voor even prima, maar ik zou hem er geen nacht mee laten staan. Op de camping gooi ik er ook altijd een tweetal dikke kabelsloten omheen, liefst aan een andere fiets vast.
Wat voor fiets je ook hebt, Je moet altijd blijven trappen.

joeblade
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 14 jan 2016 15:26
Locatie: Amsterdam

joeblade 19 mar 2016 17:39

Bedankt voor de suggesties, Ik ga voor de noodpauzes een licht slotje aanschaffen zodat men in ieder geval niet zomaar wegloopt met mijn fiets. hij is dan wel niet meerdere duizenden euros maar ik vervang hem niet even als ie weg is.

Ben nu bang om naar de camping te gaan... maar als ik een tent heb die groot genoeg is, neem ik hem denk ik de tent in. :D die foto van de fiets op het 2persoonsbed inspireerde. misschien dat + slot aan mijn been vastmaken....

net 90km gefietst en merk dat rond mijn grens, in ieder geval nu, rond de 100 ligt. na de 80 kom ik niet meer zo soepel vooruit en het wordt steeds slomer per kilometer daarna. Naja ook amsterdam met toeristen en stoplichten, het stop-starten helpt ook niet. Ik denk niet dat ik mijn geplande 150/dag haal als ik dat in 1 zit wil gaan doen. Ik ben nog niet zo goed getrained als sommigen :D is ook nog maar de 10e keer dat ik op een racefiets zit dus ik geneer me er niet voor dat mijn limiet nog niet zo ver ligt als anderen. In mei ga ik mijn rondje nederland proberen, misschien dat ik tegen die tijd zo lang op de fiets kan zitten maar ik denk dat het 2*75 wordt.

Dank voor alle tips :) Ik denk dat ik inderdaad combi iemand vragen om op te letten + licht slotje ga doen. en heeeeeel snel bijvullen/legen.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6588
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 19 mar 2016 18:11

Ik ga daar al dik 45 jaar bizar achteloos (zelf noem ik het relax) mee om. Ongeacht welk land, stad provincie waar ik fiets. Ga gewoon een kruidenier, tankstation in etc.

Dat kan best nog een keer fout gaan, maar heb ik niet m'n hele leven lopen stressen op het moment dat ik mezelf juist wil ontspannen. 8-)

Op de camping leg ik m'n fiets in de auto. Hoewel ik een MTB wel eens gewoon met een kabelslot aan een boom heb gezet. Op m'n MTB zaten van die veiligheidspatten en ben ik te lang bezig wielen eruit te halen. Dus gewoon aan de boom met dat ding.

Bij een hotel varieert dat. Vind ik het echt link dan zet ik m'n fiets op de kamer. Maar van m'n ex is juist een keer (nacht voor de Marmotte) een fiets uit het hotel gestolen.

Ik neem geen slotje mee, geen ehbo spullen, geen kettingpons, geen inbussleutels...................

een bandje ok, geld en een cameraatje
Fietsen is voor mij vrijheid en al dit soort maatregelen slaan dat concept voor mijn gevoel aan stukken.

Bij enorm populaire events bij ik al jaren weg. Niet omdat de kans groot is dat m'n fiets gestolen wordt maar dit soort event hebben voor mij een hele waslijst ergernissen (hoogte inschrijfgeld, veel onervaren rijders, valpartijen, druk op beklimmingen, wangedrag, lastig parkeren)

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2095
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 19 mar 2016 19:10

Ik heb altijd een slot bij me, zo kan ik ook onderweg ergens ravitailleren in een kleine supermarkt zonder dat ik mijn fiets kwijtraak.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 19 mar 2016 19:23

Gastheerg schreef: Ik neem geen slotje mee, geen ehbo spullen, geen kettingpons, geen inbussleutels...................
En áls er dan toch eens iets stuk gaat en je hebt geen tools bij je, levert dat een mooi avontuur of leuke ontmoeting op. :like:
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6588
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 19 mar 2016 19:56

ultra_ivo schreef:Ik heb altijd een slot bij me, zo kan ik ook onderweg ergens ravitailleren in een kleine supermarkt zonder dat ik mijn fiets kwijtraak.
Maar wat het jij nou NIET bij je ;) Ik verdenk je er van dat je in een van die tassen zelfs een balhoofdpers hebt zitten!

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2095
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 19 mar 2016 22:49

Gastheerg schreef:
ultra_ivo schreef:Ik heb altijd een slot bij me, zo kan ik ook onderweg ergens ravitailleren in een kleine supermarkt zonder dat ik mijn fiets kwijtraak.
Maar wat het jij nou NIET bij je ;) Ik verdenk je er van dat je in een van die tassen zelfs een balhoofdpers hebt zitten!
Een balhoofdpers heb je niet echt nodig. Gewoon naar de dichtstbijzijnde bricomarché, een stuk draadeind kopen met wat moeren en onderlegringetjes. Dat is voldoende ;).

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 20 mar 2016 10:26

ultra_ivo schreef: Gewoon naar de dichtstbijzijnde bricomarché,
Jaaaa, maar waar laat je je fiets dan?
;)
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 20 mar 2016 10:39

Misschien kan je deze truc ook gebruiken bij je fiets; vanaf 1:00
https://youtu.be/OsJ2kYnN6wg ;)
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6588
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 20 mar 2016 12:03

TumTumTum schreef:Ik hou hem in het zicht of zet 'm naast een fiets van 6000 euro.:)
Ook niet altijd ;)

Afbeelding

Plaats reactie