Wei eiwit poeders
Er zijn inderdaad veel soorten poeders. Een aantal jaar geleden waren er een aantal goedkope huismerken van eiwit poeders die wat rommelde met de etiketten, dus veel suiker en weinig eiwit. Dus let op van welk merk je iets koopt.
de mensen in de sportschool willen voornamelijk spiermassa aankomen (bodybuilding). Een bodybuilder wil al snel 2,5 gram eiwit per kg lichaams gewicht per dag binnen hebben voor een optimale spiergroei.
een bodybuilder van 100 kilo heeft dus al 250 gram aan eiwitten per dag nodig.
Oftwel bijna 2 kilo aan kwark.
Of bijna 40 eieren.
Meer dan 1 kilo kipfilet. En ga zo maar door. Daar is dus bijna niet tegen op te eten.
Dan is het makkelijker om een eiwitshake te pakken waar relatief veel eiwit in zit om aan die extreme voedingswaarde te komen, puur omdat er niet tegen op te eten valt.
Ik zelf denk dat suplementen alleen nodig en of bevoordelijk zijn wanneer er extremen van je lichaam worden gevraagd zoals een tour de france.
Maar probeer eerst altijd alles op te lossen met normale voeding. In afrika kunnen ze ook 3 uur achter een gazelle aan rennen zonder ook maar een voedings suplement te nemen. Dus waarom zouden wij dat wel nodig hebben vraag ik me af.
Ik zelf zou halfvolle chocolade melk ook afraden als herstel drank aangezien dit veel suiker bevat (200 ml = 5 suiker klontjes) en suikers krijgen we hier in het westen ook al snel te veel van binnen.
Dit is mijn visie er op. Ik heb zelf 5 jaar in de sportschool gezeten.
Een blessure zal trouwens niet (veel) sneller herstellen door extra eiwitten in te nemen. Dit heeft gewoon vaak tijd nodig.
En een bodybuilder let na een wedstrijd echt niet meer op zijn vetpercentage. Veel van die bodybuilders komen na een wedstrijd dan ook meer als 10 kilo aan.
de mensen in de sportschool willen voornamelijk spiermassa aankomen (bodybuilding). Een bodybuilder wil al snel 2,5 gram eiwit per kg lichaams gewicht per dag binnen hebben voor een optimale spiergroei.
een bodybuilder van 100 kilo heeft dus al 250 gram aan eiwitten per dag nodig.
Oftwel bijna 2 kilo aan kwark.
Of bijna 40 eieren.
Meer dan 1 kilo kipfilet. En ga zo maar door. Daar is dus bijna niet tegen op te eten.
Dan is het makkelijker om een eiwitshake te pakken waar relatief veel eiwit in zit om aan die extreme voedingswaarde te komen, puur omdat er niet tegen op te eten valt.
Ik zelf denk dat suplementen alleen nodig en of bevoordelijk zijn wanneer er extremen van je lichaam worden gevraagd zoals een tour de france.
Maar probeer eerst altijd alles op te lossen met normale voeding. In afrika kunnen ze ook 3 uur achter een gazelle aan rennen zonder ook maar een voedings suplement te nemen. Dus waarom zouden wij dat wel nodig hebben vraag ik me af.
Ik zelf zou halfvolle chocolade melk ook afraden als herstel drank aangezien dit veel suiker bevat (200 ml = 5 suiker klontjes) en suikers krijgen we hier in het westen ook al snel te veel van binnen.
Dit is mijn visie er op. Ik heb zelf 5 jaar in de sportschool gezeten.
Een blessure zal trouwens niet (veel) sneller herstellen door extra eiwitten in te nemen. Dit heeft gewoon vaak tijd nodig.
En een bodybuilder let na een wedstrijd echt niet meer op zijn vetpercentage. Veel van die bodybuilders komen na een wedstrijd dan ook meer als 10 kilo aan.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Als je die eiwitten na een training neemt dan weet je lichaam wel raad met die 11 gram suiker per 100 ml. Als je op de fiets hebt gezeten doen die koolhydraten meer dan de eiwitten.Symen schreef: Ik zelf zou halfvolle chocolade melk ook afraden als herstel drank aangezien dit veel suiker bevat (200 ml = 5 suiker klontjes) en suikers krijgen we hier in het westen ook al snel te veel van binnen.
Je gevolgtrekking klopt precies. Dus de meest makkelijke oplossing.ottorongo schreef:chocomelk kun je toch ook zelf aanmaken door chocopoeder in je (magere) melk te mengen en zo de maillardering te vermijden. Of is dat te eenvoudig als gevolgtrekking?
-
- Forum-lid
ik gebruik al jaren die van XXL, staat hoog aangeschreven, drinkt makkelijk en is goedkoop
Ik meng altijd (natural) whey met soya melk, dan smaakt het net wat romiger en soya draagt ook bij aan spierbehoud.
Daarnaast kwark met een banaantje in schijfjes erdoor. Dit bevalt prima en lijkt goed te werken voor herstel en behoud, het is alleen lastig meetbaar of dit ook echt waar is.
Daarnaast kwark met een banaantje in schijfjes erdoor. Dit bevalt prima en lijkt goed te werken voor herstel en behoud, het is alleen lastig meetbaar of dit ook echt waar is.
Wat voor fiets je ook hebt, Je moet altijd blijven trappen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Probleem is alleen dat ik absoluut niet van kwark en yoghurt houd. Alleen flink aangezoet, maar dan ga je ook je doel voorbij. Vandaar dat ik hier naar zit te kijken.
Welke pakken jullie dan? Whey delicious?
Less is bore
Wij eten doorgaans geen hele gazelle.Symen schreef: Maar probeer eerst altijd alles op te lossen met normale voeding. In afrika kunnen ze ook 3 uur achter een gazelle aan rennen zonder ook maar een voedings suplement te nemen. Dus waarom zouden wij dat wel nodig hebben vraag ik me af.
- janlouws
- Forum-lid
Ik gebruik meestal Born Recovery. Het is goed verkrijgbaar en lekker (vanille milkshake). Geen Whey eiwit maar 'gewoon' eiwit met koolhydraten.
Als ik het zo lees (ook op de website van XXL Nutrition), is het beste om na de training een combinatie te eten van eiwit en koolhydraten. Dus waarom geen shake waar beide al in zit?
Als ik het zo lees (ook op de website van XXL Nutrition), is het beste om na de training een combinatie te eten van eiwit en koolhydraten. Dus waarom geen shake waar beide al in zit?
Ik ben bang dat je bij die wei net zoveel toe moet voegen om het weg te krijgen als bij yoghurt. Ik lust geen melk, om toch wat zuivel binnen te krijgen neem ik maar drinkyoghurt. Met de wetenschap dat ik dan ok suikers binnenkrijg die ik liever niet heb, maar dat liever dan geen zuivel.daniel1975 schreef:Probleem is alleen dat ik absoluut niet van kwark en yoghurt houd. Alleen flink aangezoet, maar dan ga je ook je doel voorbij. Vandaar dat ik hier naar zit te kijken.
amclassic-fan schreef:Als je die eiwitten na een training neemt dan weet je lichaam wel raad met die 11 gram suiker per 100 ml. Als je op de fiets hebt gezeten doen die koolhydraten meer dan de eiwitten.Symen schreef: Ik zelf zou halfvolle chocolade melk ook afraden als herstel drank aangezien dit veel suiker bevat (200 ml = 5 suiker klontjes) en suikers krijgen we hier in het westen ook al snel te veel van binnen.
Dat klopt wat je zegt.
Na een krachttraining (bodybuilding) wordt aanbevolen om na een traininng 20 gram eiwit tot je te nemen dat is dus meer dan een halve liter chocomel. En dat komt dus neer op meer dan 65 gram suiker. Al behoorlijk wat. Na een training zul je ook nog wat eten dus daarmee wordt je glycogeen voorraad ook aangevult. Dus heb je ondertussen al behoorlijk wat suiker binnen gekregen. Dus heb je zoveel suiker direct nodig? Ik denk zelf van niet.
Ik zou daarom zelf naar een ander product kijken wat minder suiker bevat.
En er zijn ook studies dat chocomel een goede hersteldrank is. Maar hoe zijn deze uitgevoerd. En door wat worden deze studies bekostigd, vaak door de producenten zelf.
Voor duursport zal de eiwit inname na een training ook anders zijn dan een krachtsport.
.