En toch maken we allemaal gebruik van dit gratis forum wat er niet zou zijn als het blad Fiets niet verkocht zou worden.Keezx schreef:Ik heb nog nooit een Fiets ingekeken.
Alleen de koppen op het voorblad waren me al genoeg.
Voor info is Internet een oneindig veel beter en gevarieerder medium en sowieso weet ik alles beter als een paar beroepsredacteuren.
Fiets april
Ik heb net het artikel over de schijfremmen gelezen. Het leek een lang hallelujah voor de schijfrem. Je moet wel een geoefende lezer zijn om te ontdekken dat de velgrem net zo hard remt als de schijfrem. Ze schrijven eerst dat hydraulische schijfremmen net zo goed remmen als velgremmen en iets verder wordt beweerd dat schijfremmen heel erg goed remmen (net zoals de fabrikant had beweerd). Oh,....dus die velgrem remde dus ook heel erg goed. Maar dat schrijven ze dan weer niet. En een lijstje met de remafstanden voor de noodproef ontbrak ook. Zouden we daar te gemakkelijk uit kunnen afleiden dat die schijfrem helemaal niet beter remt of zo? Het is de voordelen van de schijf benoemen en de nadelen van de velg. Dat is wel reden kromme journalistiek.
Daarna heb ik nog even de column van Rodrick gelezen. Ik voel me niet vaak geschoffeerd maar om nu te beweren dat de schijfrem tegenstanders (ik dus) als enige argument hebben dat schijven lelijk zijn. Dat is wel heel kort door de bocht. Ik stel voor dat Rodrick zijn excuses hier gaat aanbieden.
Daarna heb ik nog even de column van Rodrick gelezen. Ik voel me niet vaak geschoffeerd maar om nu te beweren dat de schijfrem tegenstanders (ik dus) als enige argument hebben dat schijven lelijk zijn. Dat is wel heel kort door de bocht. Ik stel voor dat Rodrick zijn excuses hier gaat aanbieden.
Live fast; die young. mijn blog
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40216
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Dat is gewoon een dom statement.
Schijven zijn overbodig want:
- lelijk
- onnodig gewicht
- niet overal te fixen
- niet hufterproof qua afstelling en montage
- 'remt beter' is nepargument want remkracht velgrem is ook al overmaat tov grip band op weg
- geen standaard in as (dus niet makkelijk uitwisselbaar)
Verder schiet mij even niets te binnen. Maar deze mag Fiets zo overnemen, zonder bronvermelding
Schijven zijn overbodig want:
- lelijk
- onnodig gewicht
- niet overal te fixen
- niet hufterproof qua afstelling en montage
- 'remt beter' is nepargument want remkracht velgrem is ook al overmaat tov grip band op weg
- geen standaard in as (dus niet makkelijk uitwisselbaar)
Verder schiet mij even niets te binnen. Maar deze mag Fiets zo overnemen, zonder bronvermelding
Less is bore
Ik heb tijdens de lunch ook het stukje gelezen over Roompot Team Oranje: nog niet echt halleluja op z'n zachts gezegd.... Als voorzichtige conclusie kan je stellen dat het in de toekomst een uitkomst biedt, maar dat je er nog heel veel haken en ogen aan zitten. Dit heeft de eindredacteur toch ook gelezen?
Leuk dat het in de regen beter remt, maar dan ploeter ik met mijn cyclocrosser met 20km/u door lege bossen of met winterracer alleen door een lege polder. In de tussentijd kan ik probleemloos wisselen tussen mijn 5 wielsets en 3 fietsen zonder gezeik en met een set up waar ik mij het best bij voel.
Leuk dat het in de regen beter remt, maar dan ploeter ik met mijn cyclocrosser met 20km/u door lege bossen of met winterracer alleen door een lege polder. In de tussentijd kan ik probleemloos wisselen tussen mijn 5 wielsets en 3 fietsen zonder gezeik en met een set up waar ik mij het best bij voel.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40216
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Op een CX zie ik absoluut WEL voordelen!!!
Canti's remmen niet, zitten meer voor de sier op een fiets, en met schijven krijg je een feilloos systeem in de modder wat niet vol kan lopen met (gras)modder.
Canti's remmen niet, zitten meer voor de sier op een fiets, en met schijven krijg je een feilloos systeem in de modder wat niet vol kan lopen met (gras)modder.
Less is bore
Op GCN is er een aantal malen een item geweest over schijfremmen. Conclusie: in de regen beter (want betere modulatie) maar op een droge weg waren velgremmen eigenlijk niet minder. Overigens: het uiterlijk werd wel (één) keer genoemd als bezwaar, gewicht niet maar eigenlijk was de algemene mening: kom als industrie nou eerst eens met één standaard en houdt je daar dan ook eens aan.
Ik zie overigens nooit iets geschreven over het effect van schijfremmen bij het rijden in een groep. Leuk dat je in alle omstandigheden hard kan remmen maar als je vervolgens massaal overreden wordt door al je achterliggers lijkt mij dat niet echt een verbetering.
Natuurlijk moet je je rij/remstijl altijd aanpassen bij het rijden in een groep, maar je kunt ook met velgremmen meestal al niet voluit remmen.
Natuurlijk moet je je rij/remstijl altijd aanpassen bij het rijden in een groep, maar je kunt ook met velgremmen meestal al niet voluit remmen.
Laatst gewijzigd door Kluus op 02 apr 2016 08:57, 2 keer totaal gewijzigd.
- Supergrover
- Forum-lid HC
- Berichten: 4468
- Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10
" onze" Kees is weer terug??Keezx schreef:Ik heb nog nooit een Fiets ingekeken.
Alleen de koppen op het voorblad waren me al genoeg.
Voor info is Internet een oneindig veel beter en gevarieerder medium en sowieso weet ik alles beter als een paar beroepsredacteuren.
De redacteuren zijn waarschijnlijk wel beter in spelling (met name het verschil tussen "als" en "dan")
Overigens is de stelling dat internet een betere informatiebron is absoluut waar.
Overigens is de stelling dat internet een betere informatiebron is absoluut waar.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40216
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Klopt: als je beetje zoekt kun je altijd een antwoord vinden wat je wil horenhavana schreef:
Overigens is de stelling dat internet een betere informatiebron is absoluut waar.
Zelfs dat Fiets gelijk heeft over schijven
Less is bore
Als het op internet staat zal het wel waar zijn