Wielkeuze
Mwah, stonden bij mij op de shortlist, maar ik heb besloten dat ik nooit meer systeemwielen wil. En dat zeg ik als campa-fan!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Mwa, als er een merk goede fabriekswielen levert is het wel Campa. Kun je je geen bult aan vallen.
En voor mij persoonlijk: Bora's zijn van paar km afstand herkenbaar door G3 wiel.
Tuurlijk zijn er prachtige setjes samen te stellen (heb de hogevelgenfile 2016 van WT hier ook liggen); maar het zijn geen Bora's
En voor mij persoonlijk: Bora's zijn van paar km afstand herkenbaar door G3 wiel.
Tuurlijk zijn er prachtige setjes samen te stellen (heb de hogevelgenfile 2016 van WT hier ook liggen); maar het zijn geen Bora's
Less is bore
Niet helemaal on topic maar vond niet zo snel een ander topic ...
Ik twijfel over een 38 of 50mm hoge velg.
Ik ben 68kg en "ben bang" dat ik snel last van de wind zal hebben met 50mm.
Nu zei pas iemand: Profs rijden ook met hoge velgen en zijn ook niet zwaar ...
Wat denken jullie?
Wat denken jullie?
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
Als je alleen maar bij windkracht 0 naar buiten gaat zal het niet uitmaken. Maar als je van plan bent te gaan fietsen bij windkracht 4 of hoger dan raad ik je toch 38mm aan en zeker niet hoger, tenminste als je geen gevaar voor jezelf of andere op de weg wilt zijn.! Ik ben zelf +90kg en merk wel degelijk de (zij)wind met 38mm velgen.!ric schreef:Niet helemaal on topic maar vond niet zo snel een ander topic ...
Wat denken jullie?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ik fiets met Assaults 46 mm velgen, en ben geen zwaargewicht met 65 kg.Tot windkracht 4 goed te doen hoor.
Maar als bv een vrachtwagen of trekker passeert voel je wel de zijwind, maar als je went er wel aan.
Gewoon meer onder in de beugel fietsen.
Maar als bv een vrachtwagen of trekker passeert voel je wel de zijwind, maar als je went er wel aan.
Gewoon meer onder in de beugel fietsen.
Ook even vraagje terzijde
Zijn fulcrum zero wielen geschikt voor lichtere rijders (67 kg) , je komt nog wel eens tegen dat ze te stijf zijn en dat er dan voorkeur aan shimano c24 gegeven wordt.
Zijn fulcrum zero wielen geschikt voor lichtere rijders (67 kg) , je komt nog wel eens tegen dat ze te stijf zijn en dat er dan voorkeur aan shimano c24 gegeven wordt.
Cannondale supersix hi-mod dura ace
Cannondale caad10 sram red
Cannondale caad10 sram red
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Zowel de Fulcrum Zero als de Shimano DA C24 zijn prima all round wielen.KNJ schreef:Ook even vraagje terzijde
En als je dan (maar) 67 kg weegt dan maakt het allemaal niet zoveel uit.
Ik weeg net iets meer dan jij en heb ze allebei gehad.
Met geen van de wielen problemen.
De remrand van de shimano's slijt wel iets rapper in dan die van de fulcrum's. Ik denk dat deze van iets zachter alu is gemaakt.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Heb de 7900 c24 gehad, en nu sinds twee jaar de alu Zero's.KNJ schreef:Ook even vraagje terzijde
Als ik eerlijk ben moet ik zeggen dat ik weinig verschil merk kwa rijden.
Allebei erg goede wielen.
Op de c24 had ik wel swiss stop blokjes, die iets zachter zijn.
Zero's heb ik de dark label, en die vindt ik dan weer mooier.
Ik gebruik de shamal ultra's als allround set. met de andere wielen geen ervaring.. Ben wel benieuwd waar nou het verschil inzit tussen campa en fulcrum??
En als mooi 2/3e setje zouden de (khebzezellufnognie) Bora ultra of lightweights niet misstaan natuurlijk..
En als mooi 2/3e setje zouden de (khebzezellufnognie) Bora ultra of lightweights niet misstaan natuurlijk..