Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Op welke tocht ben je het meest trots?

TheTourist
Forum-lid

Gebruikersavatar TheTourist 14 apr 2016 09:13

havana schreef:Trots op m'n 873e plek in de Ronde van Nonkel Gust. Ik demareerde op de Lepe Hendrikstraat, de scherprechter die op 10 km van de meet in Nennattepruim ligt. Daardoor kon ik mooi nog een paar plaatjes opschuiven in het pannenkoekenklassement.
:lol: :lol:

Ik ben na elke rit weer trots op mezelf dat ik de weg terug naar huis heb gevonden... (richtingsgevoel van een krop sla)
Canyon Aeroad CF SLX 7.0

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 14 apr 2016 12:29

Ik ben trots dat ik 1 plek voor Havana ben geëindigd :mrgreen:
TumTumTum schreef:Ik denk dat ik wel trots ben op de diverse kasseien- en klimtochten waar GG me wel eens naar mee heeft genomen. Omdat dat dingen zijn die ik zelf niet zo heel snel zou doen en ook voor mij wel erg zwaar zijn.
Graag gedaan :winkthumb: Dit jaar gewoon weer een mooi ritje uitzoeken 8-)

Voor mij op afstand L'Eroica 2008. L'Eroiac is een retro tocht in Toscana waar ook de Italiaanse klassieker Strade Binache van is afgeleid. Dit keer was de toertocht er dus eerder dan de koers :)
In de koers zit overigens maar de helft aan strade binache :o

M'n maatjes wilde niet in het donker starten maar besloten uiteindelijk een kortere afstand te doen.
Stond alleen voor 209 km waarvan 112 km strade bianche en bijna 4000 hoogtemeters. Op een oude stalen fiets waar na 70km ook nog eens een rem het begaf en 10km voor het eind de zadelpen.

Tocht zwaar onderschat (was ook in Nederland geen enkele info over) en het laat starten (bijna 2 uur later dan kan) en de pech zorgde dat ik bijna te laat binnenkwam.
Volledig naar de kloten en meer dan een week nodig gehad te herstellen.

Mijn vrouw sprak de gevleugelde woorden "Hij at een week het kalk van de muren"

Ben cotto dus.............maar wel trotst en beste avontuur ooit

Afbeelding

Jaar later op alle aspecten verbeteringen aangebracht en zonder problemen zaten we om 5 uur al aan het bier :mrgreen:

faxe
Forum-lid

faxe 14 apr 2016 18:10

Op de racefiets nog iets aansprekends gefietst.

Op de MTB wel. Om 04:30 uur het startvak. Vervolgens starten om 05:00 uur en 15 uur later, 211 km verder en na rond de 7.000 hoogtemeters de finish over rollen in Bad Goisern bij de langste afstand van Salzkammergut Trophy. Veel mooier wordt het volgens mij niet. Heb dit gedaan in 2013 en 2014. Hopelijk dit jaar weer.

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 14 apr 2016 21:22

Herman_N schreef:Ik heb behoorlijk wat cyclo's gereden maar de volgende springen eruit:

Alpenbrevet platin tour (2013), vanwege het waanzinnige parcours. Waanzinnig mooi en waanzinnig zwaar (280 km, 7000 hm). Was totaal gesloopt.

De Eddy Merckx (2012), de Ötztaler (2014) en de Criquielion (2015), omdat deze cyclo's bijna perfect liepen. 100% perfect moet ik nog meemaken.
Voor mij bijna hetzelfde Otztaler 2002?? met extreem slecht weer en kou, waardoor er voor Otz al meer dan 1000 renners in de remmen knepen en omdraaide!

Ook de Platin tour destijds de start nog in Andermatt, de laatste klim de Oberalpp waar geen einde aan leek te komen, met boven op de top een man riep "en jetz is klarr"

Mijn eerste cyclo in 1996 was de Criquielion en daar gelijk goud haalde, en de La Namuroise vanuit Bioul waar ik alleen op kop met 2 motoren en auto door het centrum van Dinant reed en uiteindelijk als twaalfde eindigde.
Laatst gewijzigd door colnagofreak op 14 apr 2016 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

opafiets
Forum-lid

Gebruikersavatar opafiets 14 apr 2016 21:28

De tocht waar ik trots op ben?
De tocht onder de voordeur..
.................

hans905
Forum-lid

hans905 15 apr 2016 12:50

Coast-to-Coast in Engeland (Whitehaven naar Newcastle) vond ik wel mooi, loop nu stiekem te fantaseren over LEJOG (Land's End naar John O'Groats, van het zuidwesten van Engeland naar het noordoosten van Schotland).

En een tochtje in de Rocky Mountains 2 jaar terug: Logan Pass in Glacier National Park. Weg afgesloten voor autoverkeer en in 25 km van 1000 naar bijna 2000 meter geklommen. Gek gevoel om dan in juni uiteindelijk een paar honderd meter van de col te stranden in een muur van sneeuw.

Niet zo heel heroisch vergeleken met sommige anderen hier, ik weet het, maar iedereen is met z'n eigen grenzen bezig.

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 16 apr 2016 10:21

Vorig jaar met de snelste club van de toerclub mee. 135 km niet ver maar had nog nooit zo ver gefietst en 34 gemiddeld, net zo dood als na de stelvio.
Maak joe woar

i-mac

i-mac 16 apr 2016 11:07

Die ene Ronde van Vlaanderen. Een beetje met gemengde gevoelens van bij mij thuis naar de start gefietst (pakweg 5km). Maar eigenlijk viel alles best mee. Om 7u00 stipt gestart, exact om 16u00 stond ik in Oudenaarde op de markt.

En met Velotour ben ik mee gegaan voor en 4-daagse fietsvakantie in de Franse Alpen. De eerste 3 dagen ritten van een goeie 80 tot 120km met diverse cols? De laatste dag dan de Marmotte (niet de georganiseerde rit). Met zijn 14 gestart, met 13 netjes aangekomen. Op aanraden van een collega de eerste col rustig aan beklommen. De Télégraph/Galibier op mijn eigen tempo en als afsluiter Alpe d'Huez dan met iets meer power opgereden. Als laatste van de 13 gestart, als 5de van onze groep boven aangekomen. Men spreekt soms van vleugels krijgen, wel die dag had ik dat gevoel op de Alpe.

Met de MTB de XXXXL in het Belgische Poperinge gereden, en dat was zwaar (130).

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 16 apr 2016 11:19

Ik fiets nog niet zo heel erg lang (2014 was eerste echte jaar) In 2013 begonnen met 1.78m en 98kg.
De fietstocht die ik tot op heden aan het rijden ben is hetgeen waar ik het meest trots op ben. De lengte is hetzelfde gebleven maar het gewicht is met 18kg gereduceerd. :D

Aan fietstochtjes ben ik tot nu toe het meest trots op een solorit van 221km, met toch nog een acceptabel gemiddelde van 28,5.

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 16 apr 2016 11:36

Geen valse bescheidenheid aub, 28, 5 gemiddeld op zo'n lange solorit is beestachtig. Misschien niet voor 2 a 3 andere mensen op dit forum maar voor de rest, gewone mensen wel.
Veni. Vidi. Fietsie.

fred404
Forum-lid

Gebruikersavatar fred404 16 apr 2016 12:02

1979. Het eerste jaar van nu 37 jaren fietsen. Ster van Ermelo. Als 20-jarige (het uitgaan zat er toen al op) vanuit Hengelo (O) op een Fongers Sprint daags er voor naar een jeugdherberg in Putten gefietst. Spatbordjes en verlichting had ik al gedemonteerd. De volgende dag vroeg op, de leiding had al een lunchpakketje voor me gemaakt :) 's Morgens naar Ermelo gefietst en gestart voor 5 rondjes van ongeveer elk 50km. Ik zat er in de laatste lus op de dijk van Harderwijk naar Ermelo helemaal door en de getande pedalen staken door de zolen van mijn Adidas gympjes. Ik herinner me dat er 300 starters waren en er uiteindelijk 12 fietsers de langste afstand helemaal hebben afgelegd, waaronder 1 meisje, waar ik diep respect voor had. Totaal die dag ongeveer 285km. Gegeten bij de plaatselijke chinees en overnacht bij een medefietser van de tocht. De volgende dag weer op de fiets naar huis, dit moet ongeveer 550km in 3 dagen geweest zijn. Gemiddelde snelheid bestond toen nog niet, in ieder geval geen fietscomputertjes of Strava.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door fred404 op 16 apr 2016 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 16 apr 2016 12:18

Mooi verhaal :winkthumb:

Plaats reactie