Uitvalbasis Vogezen
- Goudhaantje
- Forum-lid
Guebwiller!
Puur voor het fietsen is dat 'n mooie stek maar er verder ook echt helemaal geen reedt te beleven. Ik ben nu 'n keer of vijf gaan fietsen in de Vogezen en heb steeds op verschillende plekken gezeten maar Münster blijft toch de favoriete uitvalsbasis.Goudhaantje schreef:Guebwiller!
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
Dat is de reden dat ik vaak nog een stapje verder oostwaarts ga: Het Zwarte WoudErnie C. schreef:-Het weer. Aan de oostkant van de Vogezen is het meestal net iets warmer en minder regen.
Als gebergte bijna een blauwdruk van de Vogezen.
Bijkomend voordeel voor is dat veel NL-ers Duits gemakkelijker verstaan dan Frans.
Nadeel is dat de beklimingen er geen "wielerhistorische" naam/faam hebben.
De enige keer dat ik daar was (Zwarte Woud) maakte ik de fout op zondag m'n ritje te maken.
Half Duitsland bleek daar z'n motor uit te laten en dat maakte het toch minder aangenaam dan zonder.
Half Duitsland bleek daar z'n motor uit te laten en dat maakte het toch minder aangenaam dan zonder.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
- Forum-lid
Klopt , vooral de SchwarzwaldHochstrasse is in het weekend een geliefd motortraject.Keezx schreef:De enige keer dat ik daar was (Zwarte Woud) maakte ik de fout op zondag m'n ritje te maken.
De gehele familie heeft democratisch besloten, en inmiddels geboekt, dat we rond kerst naar de Vogezen(Bussang) gaan.
Ik denk alleen Vogezen: fietsen
Is het een beetje te doen daar in deze periode? Neem twee fietsen mee, de gravelracer en de mtb.
Over de staat van de weg maak ik mij het meest "zorgen"
Is het een beetje te doen daar in deze periode? Neem twee fietsen mee, de gravelracer en de mtb.
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben
Ik ben een paar weken geleden nog meerdere dagen wezen fietsen in de vogezen, standplaats corravillers.rhino7 schreef:De gehele familie heeft democratisch besloten, en inmiddels geboekt, dat we rond kerst naar de Vogezen(Bussang) gaan.
Het asfalt viel mij absoluut niet tegen. Als het droog is kun je prima fietsen overal... Lekker de D-wegen pakken en vergeet niet dat er een speciaal fietspad ligt, langs bv thillot richting ballon d alsace.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Vorig jaar was het met kerst nog een graad of 12 met een strak blauwe lucht, toen kon je de Grand Ballon nog op rijden. Meestal valt dat anders uit en is 't er gewoon takke weer en ligt er sneeuw op alle hogere cols.
Wegen zijn in prima staat, zolang het probleem geen sneeuw is kan je met een racefiets overal prima uit de voeten.
Wegen zijn in prima staat, zolang het probleem geen sneeuw is kan je met een racefiets overal prima uit de voeten.
Over het algemeen zijn de wegen goed. Van mijn kant toch een kleine kanttekening.
Heb er een rondje gefietst met o.a. Col de Platzerwasel (afdaling ri. Sondernach) en ja hoor, waren ze overal gravel aan het uitrijden (eind juli). Daarna Petit Ballon vanuit Sondernach en ook daar zaten stukken in die me deden denken aan de Ardennen.
Afdaling aan de andere kant en verder naar Munster en vandaar ri. Col de la Schlucht was meer dan uitstekend asfalt op een klein stukje onder de petit ballon na dan.
Overigens een vrij smalle weg met vrij veel autoverkeer tot Munster.
Heb er een rondje gefietst met o.a. Col de Platzerwasel (afdaling ri. Sondernach) en ja hoor, waren ze overal gravel aan het uitrijden (eind juli). Daarna Petit Ballon vanuit Sondernach en ook daar zaten stukken in die me deden denken aan de Ardennen.
Afdaling aan de andere kant en verder naar Munster en vandaar ri. Col de la Schlucht was meer dan uitstekend asfalt op een klein stukje onder de petit ballon na dan.
Overigens een vrij smalle weg met vrij veel autoverkeer tot Munster.
older Budweiser