[quote="Jada"][/quote]
Je kunt ook rond het Reschenmeer rijden zonder over onverharde wegen te rijden..
[/quote]
Eens, alleen dan wel over de drukke verkeersweg. Ik mijdt die het liefst omdat ik met met mijn zoontje aan het rond toeren ben en dan al genoeg in de gaten moet houden .
Is overigens wel echt over de pas dus wel de "echte" route.[/quote]
Ik ben de naam van het dorp even kwijt maar er loopt een verhard fietspad tussen de velden door vanaf daar Dus als je alleen rond het meer gaat hoef je volgens mij niet over die weg. Alleen als je vanaf de Reschenpass komt heb je een stuk onverhard naast de weg. Voor zover ik het tenminste nog weet.
Camping nabij de Stelvio
[quote="Jada"]Ik kom al een aantal jaar op Camping Kiefernhain in Prad. Deze camping heeft wat minder luxe maar sanitair e.d. zijn prima. Verder is er een groot zwembad naast de camping.
Deze camping geeft, mijn persoonlijke mening, net wat meer het kampeer gevoel en wordt ook door actieve vakantiegangers meer bezocht. Bijkomend voordeel is dat het er in de avond over het algemeen vrij rustig is en je dus van een goede nachtrust kunt genieten. Kan je de volgende dag weer lekker uitgerust aan de gang op de fiets.
In de directe omgeving zijn mooie fietstochten te maken.
Hoog(s)te punt is de beklimming van de Stelvio vanuit Prad. Een andere mooie tocht is naar Solda. Hier doe je eerst een deel van de aanloop naar de Stelvio en ga je in Gomagoi rechts naar Solda. De route brengt je een klein 1000 meter ophoog. Een andere mooi is het Matscher Tal in tot het Glieshof (1824 m) waar je even een rustpauze kunt houden en lekker op het terras kunt genieten van de prachtige bergwereld. Enige nadeel, voor zover je van nadeel kunt spreken, is dat de deze twee eindigen in het dal en je dus dezelfde weg terug moet nemen om weer in Prad te komen.
Ook een ritje over de " Via Claudio Augusta" naar Reschen is een aanrader. Rond het meer wel een paar stukjes onverhard maar dat is ook wel te doen op de racefiets.
Verder zijn er vooral op de mountainbike veel mooi routes te rijden. Een aanrader hiervoor is de " MountainBikeGuide Vinschgau Sudtirol" een losbladig routeboek dat bij de plaatselijke VVV te koop is voor een klein 17 Euro.
En mocht je het fietsen even zat zijn dan kun je ook nog prachtige wandelingen maken, maar dat is een ander forum
Nog iets minder dan 3 weekjes en dan ben ik daar zelf ook weer. Kan nu al niet meer wachten
Veel plezier.[/quote]
Bedankt voor de uitgebreide reactie!
Misschien dan toch Camping Kiefernhain maar. Een rustigere camping is inderdaad wel iets fijner. Moet zeggen dat die andere camping wel erg luxe oogt.
Bedankt voor de tips m.b.t. de beklimmingen. Ik denk dat ik de Stelvio ga doen en even ga kijken of de Solda wat is!
Deze camping geeft, mijn persoonlijke mening, net wat meer het kampeer gevoel en wordt ook door actieve vakantiegangers meer bezocht. Bijkomend voordeel is dat het er in de avond over het algemeen vrij rustig is en je dus van een goede nachtrust kunt genieten. Kan je de volgende dag weer lekker uitgerust aan de gang op de fiets.
In de directe omgeving zijn mooie fietstochten te maken.
Hoog(s)te punt is de beklimming van de Stelvio vanuit Prad. Een andere mooie tocht is naar Solda. Hier doe je eerst een deel van de aanloop naar de Stelvio en ga je in Gomagoi rechts naar Solda. De route brengt je een klein 1000 meter ophoog. Een andere mooi is het Matscher Tal in tot het Glieshof (1824 m) waar je even een rustpauze kunt houden en lekker op het terras kunt genieten van de prachtige bergwereld. Enige nadeel, voor zover je van nadeel kunt spreken, is dat de deze twee eindigen in het dal en je dus dezelfde weg terug moet nemen om weer in Prad te komen.
Ook een ritje over de " Via Claudio Augusta" naar Reschen is een aanrader. Rond het meer wel een paar stukjes onverhard maar dat is ook wel te doen op de racefiets.
Verder zijn er vooral op de mountainbike veel mooi routes te rijden. Een aanrader hiervoor is de " MountainBikeGuide Vinschgau Sudtirol" een losbladig routeboek dat bij de plaatselijke VVV te koop is voor een klein 17 Euro.
En mocht je het fietsen even zat zijn dan kun je ook nog prachtige wandelingen maken, maar dat is een ander forum
Nog iets minder dan 3 weekjes en dan ben ik daar zelf ook weer. Kan nu al niet meer wachten
Veel plezier.[/quote]
Misschien dan toch Camping Kiefernhain maar. Een rustigere camping is inderdaad wel iets fijner. Moet zeggen dat die andere camping wel erg luxe oogt.
Bedankt voor de tips m.b.t. de beklimmingen. Ik denk dat ik de Stelvio ga doen en even ga kijken of de Solda wat is!
Hierbij een stukje van de kaart over de route van Prad naar Reschen.
Je kunt de foto downloaden en vergroten in je browser (als het goed is).
Kaartje Prad-Reschen
Kaartje Prad-Reschen
[quote="Jada"]Hierbij een stukje van de kaart over de route van Prad naar Reschen.
Kaartje Prad-Reschen[/quote]
Super heb hem gedownload!
Kaartje Prad-Reschen[/quote]
Super heb hem gedownload!
-
- Forum-lid
Solda is prachtig. Je moet alleen li af in Gomagoi.Heb hier bijna 100 km/uur gehaald in de afdaling. Jammer dat die A4 nog even tussen die twee huizen doorkwam waardoor ik moest remmen.
Het is 18 km klimmen met ik geloof 6 bochten. Dus weinig kans om even de spanning van de kuiten af te halen.
M.b.t. de rust op Sagemuhle...Na 22:00 uur is er niets meer te horen of te zien.
De rust wordt ook hier echt gerespecteerd. Ben 1 keer op zaterdag naar Kiefernhain geweest voor het zwembad, maar was mij te druk.
Het sanitair wat je op de site van Sagemuhle ziet is het oude. Het nieuwe is nog luxer. Trouwens de sauna was ook zeer aangenaam, evenals het restaurant.
De route naar en van Prad naar de Reischenpass is ook erg mooi en stijl. Je rijdt dan achter de dorpen om.
Maar ik heb de route vorig jaar al eens op de site gezet. Even de zoekfunktie.
Heel veel plezier daar, het is geweldig.
Om alvast in de stemming te komen: http://www.passostelvio.nl/
people are strange when you\'re a stranger
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Sorry, inderdaad links af. Heb het aangepast.
V.w.b. de campings, ga gewoon even lekker kijken.
Ze liggen alles bij elkaar iets meer dan een kilometer van elkaar af.
Mooie site trouwens Marc, met de beschrijving van de Stelvio.
Veel fietsplezier aan alle die die kant opgaan.
V.w.b. de campings, ga gewoon even lekker kijken.
Ze liggen alles bij elkaar iets meer dan een kilometer van elkaar af.
Mooie site trouwens Marc, met de beschrijving van de Stelvio.
Veel fietsplezier aan alle die die kant opgaan.
Ben vrijdag 6 augustus omhoog gereden, tenminste tot het bergrestaurant. De Stelvio was voor de rest afgesloten vanwege de sneeuw. Kwam er ook heel veel tegen die naar beneden gingen van de Giro di Dolomiti (ofoiets)
http://www.opgevenisgeenoptie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
[quote="fietser"]Ben vrijdag 6 augustus omhoog gereden, tenminste tot het bergrestaurant. De Stelvio was voor de rest afgesloten vanwege de sneeuw. Kwam er ook heel veel tegen die naar beneden gingen van de Giro di Dolomiti (ofoiets)[/quote]
Klopt, ik deed mee aan de Giro delle Dolomti. Maar omdat er 40cm sneeuw lag en de top onbereikbaar heb ik deze dag niet de Stelvio gereden. De wedstrijd ging tot 7km onder de top.
Als alternatief heb ik zelf een ronde gereden met de Passo Mendola en Passo Palade. Het weer was daar iets beter.
Klopt, ik deed mee aan de Giro delle Dolomti. Maar omdat er 40cm sneeuw lag en de top onbereikbaar heb ik deze dag niet de Stelvio gereden. De wedstrijd ging tot 7km onder de top.
Als alternatief heb ik zelf een ronde gereden met de Passo Mendola en Passo Palade. Het weer was daar iets beter.