Re: Rechten van de FM
Geplaatst: 04 mei 2016 22:53
Hij is weer fijn.
Fiets - Race en MTB website voor race, gravel en mtb
https://www.fiets.nl/forum/
Keezx schreef:Moraal van dit verhaal:
Doe zulke mega simpele klusjes als en cassette en ketting wisselen gewoon zelf, ik denk dat ik zelfs een randidioot kan leren hoe dat moet.
Verder deze "FM" mijden, 82€ voor het plaatsen van halfversleten meuk is absurd (hij maakte w.s. een ander "blij" met het spul dat er bij de TS vanaf kwam) en 25€ voor een balhoofd afstellen evenzo, kost 1 minuut.
Ik maak hiermee geen vrienden onder de FM's en voel me daar heel erg goed bij.
gaat hier niet om belastingontwijking hoor, maar gewoon een belastingvoordeel wat je kunt krijgen via je werkgever.(vgl ziektekosten die je kunt aftrekken van je belastbare inkomen). Vroeger moest je nog aan de regel voldoen van meer dan de helft van de week op die fiets naar je werk (mocht ook van- en naar het station zijn). Dat is tegenwoordig niet eens meer verplicht vanwege invoering WKR. Net als dat die € 82,- eigenlijk nergens meer op slaat, want dat was de oude regeling (voor de WKR).Ernie C. schreef:Als zo hard je best doet om belasting te ontwijken verdien je het ook om gen@@id te worden...
Dat klopt, zoals gezegd een Ultegra 11/28 + ketting voor €59,95 gevonden. Maar goed, ik dacht: "hij had mij de vorige keer zo snel geholpen met mijn lagers in mijn trapas...."monsieurpinot schreef: (maar die 105 11-28 + ketting had je op internet nieuw dan ook wel weer een stuk goedkoper kunnen vinden natuurlijk)
Klopt, ik had natuurlijk even kunnen bellen. Maar dat werkt ook van twee kanten, hij heeft mijn nummer ook. Bovendien had hij hem eerst bewaard, hij ging er waarschijnlijk dus vanuit dat ik hem nog kwam halen. Vervolgens gooit hij hem na een paar dagen in de oud-ijzer bak en wil hij die niet op de kop zetten (er zat amper wat in).Douglas schreef:Klopt dat de FM wat pro activer had mogen zijn maar daarentegen had je gewoon duidelijk moeten zijn. Je hebt bij het wegbrengen van je fiets en bij het ophalen niets gezegd over de ketting en cassette. Als je dan bijna een week later er op terugkomt ben je in mij beleving te laat.
Toen ik mijn fiets vorig jaar opbouwde, heb ik de cassette en ketting ook gewoon zelf erop gezet.....Dat was ik eerst ook gewoon van plan, maar ik dacht: 'Goh, ik ga weer eens naar hem".Keezx schreef:Moraal van dit verhaal:
Doe zulke mega simpele klusjes als en cassette en ketting wisselen gewoon zelf, ik denk dat ik zelfs een randidioot kan leren hoe dat moet.
Stop ik er ook even een duit in.BcB schreef:Doe ik ook even een duit in het zakje.
Als jij je plaatselijke FM nooit iets gunt door daar je onderhoud te laten uitvoeren of onderdelen aan te schaffen, waarom verwacht je dan wel dat diezelfde FM veel moeite voor jou doet?
Dat het allemaal niet heel lekker loopt is ook duidelijk, en een kijkje in de oud-ijzer bakt lijkt me niet te veel gevraagd, maar toch.
Dus iedereen die gebruik maakt van zijn fietsplan mag genaaid worden door zijn FM? Lekker ben jij!Ernie C. schreef:Als zo hard je best doet om belasting te ontwijken verdien je het ook om gen@@id te worden...
Ik quote even de FM: "Jij doet net alsof je mij een gunst hebt verleend, maar ik heb jou juist een gunst verleend. Ik ben al tot de bodem gedaan met die €82,- voor de cassette en ketting."Keezx schreef: Verder deze "FM" mijden, 82€ voor het plaatsen van halfversleten meuk is absurd (hij maakte w.s. een ander "blij" met het spul dat er bij de TS vanaf kwam) en 25€ voor een balhoofd afstellen evenzo, kost 1 minuut.
.
Als je die spullen evengoed ergens anders kunt bestellen en dan even duur uit bent zonder dat belastingvoordeel dan ben je in mijn optiek te krampachtig bezig om geen belasting te hoeven betalen. Daar komt dan nog bij dat over de meeste Chinese import ook geen of te weinig belasting wordt betaald. Mijn reactie was ook een beetje ironisch bedoeld hoor.monsieurpinot schreef:gaat hier niet om belastingontwijking hoor, maar gewoon een belastingvoordeel wat je kunt krijgen via je werkgever.(vgl ziektekosten die je kunt aftrekken van je belastbare inkomen). Vroeger moest je nog aan de regel voldoen van meer dan de helft van de week op die fiets naar je werk (mocht ook van- en naar het station zijn). Dat is tegenwoordig niet eens meer verplicht vanwege invoering WKR. Net als dat die € 82,- eigenlijk nergens meer op slaat, want dat was de oude regeling (voor de WKR).Ernie C. schreef:Als zo hard je best doet om belasting te ontwijken verdien je het ook om gen@@id te worden...
Glazen bol? Ja heel moeilijk hoor, gewoon iets vragen.NicoNB schreef:Draai het eens om
Als elke klant de vervangen onderdelen in een zakje erbij krijgt dan krijg je weer gezeik over de fietsenmaker die oude onderdelen niet zelf weg wil gooien.
Veruit de overgrote meerderheid van zijn klanten zit echt niet op oude onderdelen te wachten, niet in de laatste plaats omdat die in de regel vervangen zijn vanwege kapot of versleten.
En dan krijgt hij ineens een klant waar hij middels zijn glazen bol van had moeten weten dat hij wel de oude ketting en cassette mee wil hebben.