"Goedkope" Specialized, moeilijke keuzes.
-
- Forum-lid
Op een fiets die je graag wilt fiets je graag en veel, de prijs per km is dus lager.
Op een fiets die je eigenlijk toch niet wilt fiets je minder, de prijs per km wordt hoger.
Relatief gezien is je specialized dan dan goedkoper.
Volg lekker je hart, fietsen is een hobby en jouw hobby is fietsen op een specialized. Gewoon doen. Verder moet je gewoon de voors en tegens van een nieuwe met mindere afmontage afzetten tegen een tweedehands met betere specs..
En daarna lekker genieten van je gemaakte keuze.
Op een fiets die je eigenlijk toch niet wilt fiets je minder, de prijs per km wordt hoger.
Relatief gezien is je specialized dan dan goedkoper.
Volg lekker je hart, fietsen is een hobby en jouw hobby is fietsen op een specialized. Gewoon doen. Verder moet je gewoon de voors en tegens van een nieuwe met mindere afmontage afzetten tegen een tweedehands met betere specs..
En daarna lekker genieten van je gemaakte keuze.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Juist ik ben iemand die zo koopt; maar niet als het budget echt niet toereikend is.rbr schreef:Koop met je hart en niet met je hoofd. Fiets is geen rationele beslissing voor jou maar een emotionele.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Less is bore
Had je die fiets niet met een behoorlijke korting aangeschaft? Want dan snap ik van dealerzijde dat een duur pennetje erbij niet meer kan. Overigens heeft Specialized inderdaad op veel fietsen OEM stuurpennen die niet los te krijgen zijn en alleen op fietsen worden gemonteerd. Ik heb zelf ook zo'n pen op m'n fiets en die is wel iets zwaarder dan de S-Works versie (heb het nagewogen).daniel1975 schreef:@tommeke: ik heb hooglopende discussies gehad over het wisselen van een stuurpen op een Epic van €5000,-
Want "100mm hoort bij deze fiets". Origineel zit er mooi licht stuurpennetje op de Expert. Ik had twee keuzes; omruilen voor een zware minder mooie goedkopere stuurpen of bijbetalen voor een Sworkspen die net zo licht was.
Heb het tot de importeur op laten lopen maar ook die was onverbiddelijk. De originele stuurpen op de Expert is niet los te koop, terwijl er op een maat M uiteraard wel de gewenste 90mm zat.
Dus praat mij niet over service bij Speci.....
En verder heeft Scepticus gelijk; in deze prijsklasse kijk je naar specs, daarna pas naar naam.
Ik heb nooit problemen met hun service. Twee keer een zadel gebroken, zonder gezeur werd dat vervangen.
Nu is de lak van m'n fiets op een plek lelijk aan het worden. Ik mag kiezen; een nieuw frame, alleen dan wel in een andere kleur omdat de kleur die ik heb niet meer te krijgen is. Maar omdat ik de kleur van m'n fiets erg mooi vind mag ik er ook mee door blijven fietsen. Wordt het in de toekomst erger en echt lelijk, dan kan ik alsnog een ander frame krijgen.
Overigens zou ik, als ik €1000 te besteden had en nieuw willen kopen eerder voor bijvoorbeeld Cube kiezen.
Bedankt voor alle reacties! Wat jullie zeggen over de specs is natuurlijk 100% waar. En een nieuwe heb ik ook uit mijn hoofd gezet. Dat gaat hem gewoon niet worden voor dat geld.
Ik vind vooral de frame vorm heel mooi van bijv. de Allez.
Ik koop hem inderdaad met mijn hart maar ik vindt een goede groep toch wel heel belangrijk. Minstens een nieuwe tiagra groep of anders een jonge 105 maar ik wil absoluut geen sora oid.
@ Tommeke : ik heb ze gezien. Ik woon in Assen en kan dus naar de concept store hier in Assen maar ook naar Egberts in Borger. Ik weet dat die ook aardig wat jong gebruikt hebben staan.
Ik koop hem inderdaad met mijn hart maar ik vindt een goede groep toch wel heel belangrijk. Minstens een nieuwe tiagra groep of anders een jonge 105 maar ik wil absoluut geen sora oid.
@ Tommeke : ik heb ze gezien. Ik woon in Assen en kan dus naar de concept store hier in Assen maar ook naar Egberts in Borger. Ik weet dat die ook aardig wat jong gebruikt hebben staan.
Biking is Living!
- ophetkantje
- Forum-lid
Dit snap ik echt niet, ligt denk ik ook meer aan je dealer dan aan Specialized. Bij mij was het andersom. Vroeg een 2 cm langer nok dan standaard en kreeg gratis en voor niks de langere nok in een veel duurdere uitvoering.daniel1975 schreef:@tommeke: ik heb hooglopende discussies gehad over het wisselen van een stuurpen op een Epic van €5000,-
Want "100mm hoort bij deze fiets". Origineel zit er mooi licht stuurpennetje op de Expert. Ik had twee keuzes; omruilen voor een zware minder mooie goedkopere stuurpen of bijbetalen voor een Sworkspen die net zo licht was.
Heb het tot de importeur op laten lopen maar ook die was onverbiddelijk. De originele stuurpen op de Expert is niet los te koop, terwijl er op een maat M uiteraard wel de gewenste 90mm zat.
Dus praat mij niet over service bij Speci.....
En verder heeft Scepticus gelijk; in deze prijsklasse kijk je naar specs, daarna pas naar naam.
Ach, ik zeg ook maar wat
+1rbr schreef:Koop met je hart en niet met je hoofd. Fiets is geen rationele beslissing voor jou maar een emotionele.
Daarom snap ik ook niet dat ander HUN merk zo een ander proberen op te leggen. Terwijl ze vaak maar op enkele merken hebben gereden (kan ik gerust zeggen met +100 ervaring)
Sommige merken hebben met name aan de onderkant van de markt een wat betere prijs kwaliteit verhouding. Dan hebben we het over merken als Cube, Canyon etc. Maar als je een Pina, Specialized voor hetzelfde budget mooier vind gewoon doen.
Fietsen waar ik zelf op rij zal ik een ander nooit adviseren. Zij die zoiets willen komen daar toch wel op uit.
Succes!
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
precies, ik heb mijn canyons met evenveel gevoel aangeschaft als jij je giosjesGastheerg schreef:+1rbr schreef:Koop met je hart en niet met je hoofd. Fiets is geen rationele beslissing voor jou maar een emotionele.
Daarom snap ik ook niet dat ander HUN merk zo een ander proberen op te leggen. Terwijl ze vaak maar op enkele merken hebben gereden (kan ik gerust zeggen met +100 ervaring)
Sommige merken hebben met name aan de onderkant van de markt een wat betere prijs kwaliteit verhouding. Dan hebben we het over merken als Cube, Canyon etc. Maar als je een Pina, Specialized voor hetzelfde budget mooier vind gewoon doen.
Fietsen waar ik zelf op rij zal ik een ander nooit adviseren. Zij die zoiets willen komen daar toch wel op uit.
Succes!
- ophetkantje
- Forum-lid
+ 1 voor Gastheerg, precies mijn idee. Verder kun je in de toekomst een wat minder onderdeel altijd nog vervangen door een beter. Dus koop wat je mooi vind en waar je met plezier op gaat rijden.
Ach, ik zeg ook maar wat
Heb destijds in 2012 een 2011 model kunnen kopen in mijn maat.
Ik heb wel enkel het frame gekocht en een mooie korting gekregen.
Als ik jou was, zou ik nog wat doorsparen, of een mooie 2de hands is ook een optie.
Ik heb wel enkel het frame gekocht en een mooie korting gekregen.
Als ik jou was, zou ik nog wat doorsparen, of een mooie 2de hands is ook een optie.
Ik heb een Allez Smartweld gehad. Echt een super fijn frame!scoloo schreef:Bedankt voor alle reacties! Wat jullie zeggen over de specs is natuurlijk 100% waar. En een nieuwe heb ik ook uit mijn hoofd gezet. Dat gaat hem gewoon niet worden voor dat geld.
Het is een beetje boven het budget en een stukje rijden maar hier staat een Tarmac met 105 voor 1500 euro: http://www.prestobikes.nl/pages/racefietsen-outlet.html...
Campagnolo Ultra Dork