breuk in aluminium frame; wat nu te doen?
Ja, de volgende keer niet zo lomp iemands draadje kapen, maar zelf 1 aanmaken.Tafkats schreef:
Jullie ideeen?
BVD
Tim
- Supergrover
- Forum-lid HC
- Berichten: 4468
- Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10
Duidelijke taal.
Ook welkom op dit forum, Tim.
Daarom?
Ook welkom op dit forum, Tim.
Daarom?
baron062 schreef:Ja, de volgende keer niet zo lomp iemands draadje kapen, maar zelf 1 aanmaken.Tafkats schreef:
Jullie ideeen?
BVD
Tim
OK. Las het niet als een exclusief topic. En gezien de reacties op het openen van een topic dat al ergens anders bestaat leek me dit beter. Maargoed excuus.
En áls er barstjes in komen, zie je dat ook meteen.Keezx schreef:Witte lak heeft de naam relatief bros te zijn, wat daarvan waar is weet ik ook niet.
't Is niet voor niets dat bv Canyon nauwelijks witte carbon frames meer aanbiedt.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
- Forum-lid
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 15 mei 2016 20:32
- Contact
Een TIG lasser vinden, die dit wil/kan doen, tegen een aanvaardbare prijs is zo eenvoudig nog niet dus fiets gaat de 2e handsmarkt op (met vermelding van breuk natuurlijk). Volgens dealer is bij Cube niets te halen maar ik heb ze toch maar gemaild, wie weet. De zoektocht naar een nieuwe fiets is inmiddels in gang gezet. Ik heb al de nodig info hier gevonden maar het wordt nog een moeilijke keuze.
haarspeldbochten zijn mijn specialiteit...nu die stukken en ervoor en daarna nog
Ik had zeer recent hetzelfde voor; barst in de liggende achtervork van een alu frame. Dit zorgde reeds enkele weken voor een gekraak in trapbeweging tot ik de oorzaak gevonden had. Ik heb dit frame laten lassen door een ervaren lasser, maar het is kort nadien langs de lasnaad gewoon verder door gebarsten. Frame total loss verklaard dus, en een nieuwe aangeschaft.
Ziet er niet zo goed uit, omdat er 2 breuklijnen zijn. Ben je in de gelegenheid om de vork er even uit te halen, zodat je de binnenkant kunt bekijken? Als de scheuren daar ook zitten, dan is het waarschijnlijk einde verhaal.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
Dat zijn 99% zeker scheuren, veroorzaakt door de de erin geperste cups van een semi-geintegreerd balhoofd.
Je kan er veilig mee blijven rijden door er vlak onder de zwarte cap een slangklem omheen te zetten en stevig aan te draaien.
Niet fraai, wel beter dan zo verder rijden.
Je kan er veilig mee blijven rijden door er vlak onder de zwarte cap een slangklem omheen te zetten en stevig aan te draaien.
Niet fraai, wel beter dan zo verder rijden.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig