Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Comfort racer Math Salden

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 19 mei 2016 15:48

Had je dit topic al gezien?
Fietsenboer centrum Maastricht

Er zijn ook nog andere topics over goede fietsenzaken in het zuije.
Gewoon even zoeken op heerlen enz.

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 19 mei 2016 15:52

OK, daar gaan we dan:

Kerkrade : Toma cycles, specialized concept store.
Heerlen: Bikefun, Cannondale, Trek, ISAAC
Brunssum: Bikestyle Brunssum, Cube, Giant
Geleen: Roger Wijnen, Cube, Cannondale, Koga
Klimmen: Jos Feron, Scott, Merckx, Merida, Focus

Kan nog wel doorgaan maar denk dat je wel een idee hebt nu :D

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 19 mei 2016 15:54

Je kunt trouwens vrijdag avond naar Limburgs Mooiste in Heerlen komen. Hebben ze een klein dorpje gebouwd met veel stands van fiest merken etc. Mini uitvoering van bikemotion zeg maar.

michelwuyts
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 19 mei 2016 14:24

michelwuyts 19 mei 2016 15:56

patmaessen schreef:Je kunt trouwens vrijdag avond naar Limburgs Mooiste in Heerlen komen. Hebben ze een klein dorpje gebouwd met veel stands van fiest merken etc. Mini uitvoering van bikemotion zeg maar.
vriend van me zei dit al haha. Ben alleen dan niet hier. bikefun is trouwens 100 meter van mij vandaan. Dan ga ik daar eerst maar eens heen.

Thnx allen.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27868
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 mei 2016 16:16

Kan je trouwens niet een keer ophouden met dat pro-Boonen commentaar???

michelwuyts
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 19 mei 2016 14:24

michelwuyts 19 mei 2016 16:21

havana schreef:Kan je trouwens niet een keer ophouden met dat pro-Boonen commentaar???

Boonen is toch crap nu :lol:

Ben nu meer fan van Monfort! Op naar de 16de plek!

Swaxie
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 sep 2013 09:55

Swaxie 19 mei 2016 16:24

michelwuyts schreef:
NicoNB schreef:Woon je zelf ook in de buurt van Siitard/Salden?
Of wil je er naartoe omdat ze de naam hebben goedkoper te zijn dan anderen maar woon je niet echt in de buurt?
Ik woon in Zuid limburg, dus vandaar dat ik deze winkel ook ken als erkende fietswinkel. Als iemand andere winkels kent hier in de buurt, sta ik daar ook voor open.
Ik heb mijn eerste fiets bij Math Salden gekocht vorig jaar. Heb me geprobeerd in te lezen en je weet uiteindelijk alsnog door de bomen het bos niet meer wat je nodig hebt. ok dit was een kromme zin maar is wel duidelijk.

Ben toen bij Salden naar binnen gelopen. Heb gevraagd naar een startersfiets. wou niet perse een comfort of endurance. de verkoper heeft me toen 3 fietsen aangewezen die wel bekend stonden als een starter. Trek / Willier en Bianchi, Waarbij de Willier en de Trek in dezelfde prijsklasse zaten en de Bianchi qua afmontage hetzelfde had als de Trek en Willier maar vanwege het merk Bianchi ruim 100 euro duurder was. Uiteindelijk de keuze gemaakt voor de Trek.

Verder werd mij eerlijk gezegd weinig info gegeven. Het mooie is dat er vescheidene fora zijn die mocht je een fiets hebben je kunnen helpen.

michelwuyts
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 19 mei 2016 14:24

michelwuyts 19 mei 2016 16:27

service is voor mij wel belangrijk, omdat ik bewust op zoek ben naar een endurance fiets ivm rugproblemen. Ik heb ook vernomen dat onderhoud bij Salden sowieso al niet hoogstaand was.

gene
Forum-lid
Berichten: 2011
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 19 mei 2016 18:02

Dan is Salden niet de place to be.
Goede raad: maak eerst zelf je huiswerk via dit forum.

Gebruikersavatar
opafiets
Forum-lid
Berichten: 626
Lid geworden op: 13 aug 2008 00:14

Gebruikersavatar opafiets 19 mei 2016 18:13

Misschien bakkerracing?
.................

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16739
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 19 mei 2016 18:21

Die staat nu niet bepaald bekend om de goede service.

Ga je richting het noorden dan is Beurskens hier in Haelen misschien een optie. Die hebben met hebben Focus, Cube, Koga, Van Nicholas en Trek in ieder geval 5 merken met een comfortracer. Daarnaast eventueel nog Bulls voor een Grinder gravelracer .

Je kunt ook naar Jean Habets in Schil op Geul voor een op maat gemaakte Di Stefano of Legend (zeker voor die laatste wel eerst je huis te koop zetten). Ze hebben er ook Trek.

Trek heeft nu ook voorjaars-sale en je krijgt standaard al een leuke korting op diverse Domane's
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 19 mei 2016 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork

story
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 07 jan 2014 13:29

story 19 mei 2016 18:33

Jos Feron is overigens gevestigd in Schimmert en niet zoals eerder vermeld stond in Klimmen. Opties genoeg in het zuiden en midden van de provincie. Piet Daemen in Vlodrop is ook een aardige zaak. Merken als Cube, Eddy Merkx en Koga. Succes met je zoektocht.

Plaats reactie