Zijn alle kettingbladen zo bizar duur?
Hoogstwaarschijnlijk moet die voorderailleur eens goed afgesteld worden.Sha Kokken schreef:Wellicht waar, maar daarmee is TS niet geholpen. Zijn ketting slipt er regelmatig af.Keezx schreef:Geneuzel om niks, ziet er prima uit op die foto.
@Twigg: op wat voor momenten loopt je ketting eraf? Wellicht loopt de ketting bij bepaalde verzetten tegen de derailleur aan? Is je ketting wellicht versleten? Weet je hoe je dat überhaupt kunt vaststellen?
Te zien aan het crankstel (beschadigingen) is de ketting daar meerdere malen van het grote blad afgelopen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Inderdaad, deze is nog gewoon 110mm, en niet die bezopen proprietary 110/112,5mm shizzle.Keezx schreef:Voor deze crankset kan je IMO elk blad met 110 mm BCD gebruiken zoals b.v. Stronglight.
Ik vind de bladen er zeker niet dramatisch uitzien trouwens, en zeker de moeite waard om eerst eens met een nieuwe ketting te proberen.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Zou het niet gewoon kunnen dat TS de ketting naast het binnenste voorblad heeft gelegd om de staat van de tanden goed te laten zienmao schreef:Op de foto is te zien dat de ketting aan de binnenkant er af ligt, dit heeft alleen te maken met de afstelling van de VD.
.....................
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Twee optiesTwigg schreef:Ik heb een campagnolo compact 50/34 die nu wel eens aan vervanging toe is (de ketting slipt er regelmatig vanaf).
Maar overal waar ik kijk kosten die krengen zo'n 50-90€!!
Als ik er twee nodig heb, kan ik bijna een leuke tweedehandse fiets kopen. Wat doen jullie in zo'n situatie?
Bloeden en toch het geld ervoor uitgeven?
Een B-merk kopen? (Iemand misschien suggesties?)
Door blijven fietsen totdat het echt niet meer kan.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden. Hopelijk kan jullie ervaring me helpen om een goede beslissing te nemen.
(Ben een echte hobby fietser, 4/5x in de maand.
-eBay.co.uk (stronglight kettingbladen) (14-20e voor 42t)
-mantel Arnhem (ook webshop), verkoopt naast campagnolo ook TA Specialties. Ik was daar 29e kwijt voor een 42t
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Quintana Roo CD0.1 - Record - FSA SRM- Zipp 900/H3
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap