Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Zo min mogelijk data

Demax69
Forum-lid

Gebruikersavatar Demax69 22 mei 2016 21:37

Het enige wat ik wel mis als ik met een groep rij is de snelheid. Zonder lukt het me slecht een bepaald tempo vast te houden bij een beurtje op kop. Wat me dan wel weer eens op kritiek komt te staan in zowel positieve als negatieve zin.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 22 mei 2016 21:47

Gelijkmatig op kop rijden heeft niks met snelheid te maken.

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 22 mei 2016 21:54

Gastheerg schreef:Gelijkmatig op kop rijden heeft niks met snelheid te maken.
wel met dezelfde snelheid natuurlijk ;)

Demax69
Forum-lid

Gebruikersavatar Demax69 22 mei 2016 22:08

Nou ja voor het gevoel hou ik het zelfde tempo aan als de rest, maar later hoor je dan dat ik het temp liet zakker (meestal :( ), of een enkele keer juist andersom.

marcelb
Forum-lid

marcelb 22 mei 2016 22:10

Ik heb een kilometertellertje op mijn fiets. Geen cadans of andere sensoren en van een hartslagmeter maak ik geen gebruik. Als ik op mijn fiets zit ga ik er vanuit dat ik een hartslag heb. Wel heb ik een Garmin GPSmap 62s voor de navigatie (ook geschikt om te wandelen en zo).
Real men wear blûk!!! Marcel

J.Edge87
Forum-lid

Gebruikersavatar J.Edge87 22 mei 2016 22:17

Ik vind het altijd wel leuk om het te registreren. Gemiddelde boeit me niet zo, maar wel waar ik heb gereden en hoeveel km ik rijd per week en ik heb mezeld een jaardoel gesteld. Dusja, ik vind het wel prettig. Soms stap ik gewoon op om een x aantal uur te fietsen, en dan maar zien waar ik kom en hoe snel ik rijd. Heerlijk vrij...
is het fietsen aan het her-ontdekken

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 22 mei 2016 22:24

Ik zit ook niet op Strava. Heb wel een Sigma Rox 10.0 GPS op de racefiets. Wil toch weten wat de afstand en mijn snelheid is.

Het klopt wel als ik vind dat ik te langzaam fiets dat ik dan de hele avond sacherijnig op de bank hang. Ik denk dat ik me te afhankelijk maak van alle waardes en cijfers.

Zie mijn thread over trapfrequentie.

Op mijn fiets voor woon- werkverkeer zit alleen een heel simpel kilometertellertje erop. Het komt ook heel vaak voor dat ik vergeet om hem op de fiets te zetten. Maar voor deze fiets vind ik dit minder belangrijk.
Ghost Nivolet 6LC

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 22 mei 2016 22:56

Sweety2008 schreef:
Het klopt wel als ik vind dat ik te langzaam fiets dat ik dan de hele avond sacherijnig op de bank hang. Ik denk dat ik me te afhankelijk maak van alle waardes en cijfers.
Dan kan ik wel bezig blijven.:)
Ik hou alleen bij hoeveel kms ik heb gereden, omdat ik wel leuk vind aan het eind van het jaar te zien hoeveel ik gereden heb. Dat is alles, dat Strava gedoe is veel te ingewikkeld voor mij, bovendien heb ik geen smartphone.
Veni. Vidi. Fietsie.

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 22 mei 2016 23:06

Ik twijfel nog, voor beide kampen is wel wat te zeggen.
Rij nu met alles ( Strava & Garmin), gebruik het niet alleen echt, allen hartslag hou ik zo nu en dan in de gaten.
Misschien moet ik ook maar eens een maand zonder gaan rijden, eens kijken of dat meer plezier met zich mee brengt.

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 22 mei 2016 23:11

Ik vind strava wel leuk en post elke rit. Vind het juist jammer als er een stukje niet op staat. Ik pluis het graag na, vind ik leuk. Ook als het 23 gemiddeld was hoor. Maar ik fiets ook meer voor de lol. Bovendien helpen de gegevens tijdens de rit om beter op mezelf te passen, zo heb ik minder last van kramp of erger en dus weer eerder kans op de volgende leuke rit. Ik ben blij met data en hoop dat deze niet de baas is over mij, heb je wel dat gevoel en beleef je er meer plezier aan om de data niet te zien dan zet je het toch uit, niet aan, ook prima als je je zo beter of vrijer voelt.
Afbeelding

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 22 mei 2016 23:15

Vandaag deed mijn fietscomputer het niet. Simpelweg omdat de batterij leeg was. In de koers werd ik 4e. ( op zich het beste resultaat dit jaar ) De data leidt toch af in de koers. Achteraf toch chacherijnig dat ik 4e was :P :lol:
Laatst gewijzigd door thestudent op 22 mei 2016 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Zwasja
Forum-lid

Zwasja 22 mei 2016 23:16

Zoveel mogelijk data verzamelen. Je kunt altijd besluiten er niks mee te doen.
Andersom lukt niet.

De kunst is dan om keuzes te maken met welke data je wel/niet wat wil doen.
Begin van dit seizoen met mijzelf afgesproken om niet meer te letten op gemiddelde snelheid. Is echt ontzetten lastig. Inmiddels lukt mij dat soms.

Plaats reactie