Pasvorm koerstruien
- daniel1975
- Forum-lid HC
En Rob, heb je al wat geprobeerd?
Less is bore
Bedankt voor de tips tot zover en nee @Daniel ik heb nog niks besteld maar ik wel eens van dat aero of body-fit truitjes passen. Eens kijken of dat iets netter zit. En ik ga niet zelf naaien of de het naai atelier het laten vermaken. Ik vind dat wielren merken best wel eens truien mogen gaan maken voor wielrenners (slanke renners dus).
Live fast; die young. mijn blog
Bij ons is de clubkleding van Zaes te verkrijgen in 2 verschillende pasvormen waarbij de endurence lekker krap sluit heb zelf daardoor wel weer een maatje groter shirt nodig vanwege de pasing rond de arm en de schouders maar dan heb je in ieder geval geen zwabberend shirtje vooral bij je buik!
No pain no gain, no guts no glory!
Fietsen?altijd schreef:Ik heb het ook want ik ben 1,86 en weeg 60 kilo. Mouwtjes wapperen en het slobbert wat, meestal kijk ik mijn moeder lief aan.
Ik wil niet lullig doen maar 1,86 en 60 kg! Wordt het dan geen tijd om je moeder lief aan te kijken voor een paar extra boterhammen met pindakaas?
o'7o
-
- Forum-lid
Zo is mijn gestel. Ik eet voor ontbijt er 3 en voor lunch 6 of zeven. S'avonds eet ik veel maar aankomen doe ik niet. Ik heb ook weinig spier massa van natuur. Niet dat ik echt slap ben en mn benen zitten ook aardige spieren in. Klimmen is ook mijn natuurlijke specialiteit ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Maak joe woar
-
- Forum-lid
"Ik vind dat wielren merken best wel eens truien mogen gaan maken voor wielrenners (slanke renners dus)."
Wat wil je daarmee zeggen ? dat alle wielrenners slank horen te zijn of dat je alleen een wielrenner bent als je slank bent ?
Wat wil je daarmee zeggen ? dat alle wielrenners slank horen te zijn of dat je alleen een wielrenner bent als je slank bent ?
Veel wielrenners zijn vaak redelijk slank. Net zoals veel bodybuilder vaak potige kerels zijn. Het is dan toch wel logisch dat een merk zijn kleding aanpast op de doelgroep? En dus niet met een standaard pasvorm komt.
Ik ben inmiddels een shirt rijker. In Malaucene gekocht een paar dagen geleden. Uiteraard een Ventoux trui en deze zit wel netjes. Ik heb in dezelfde winkel nog giro kleding gepast van Santini. Een trui van de giro en de col d'Agnello. Die trui had een zeer komische pasvorm. Maat L: net iets te klein, gevalletje naveltruitje. Maat XL: nog steeds te klein, en nog steeds naveltruitje. Maat XXL: precies hetzelfde als XL. Dat leek op een one-size-fits-all shirt waar lukraak maten op waren geschreven.
edit: En inmiddels nog een koerstrui rijker. Geen aero of body-fit pasvorm waar je de hoofdprijs voor betaald. Maar een shirt van Nalini. Deze had wel een slanke pasvorm
Ik ben inmiddels een shirt rijker. In Malaucene gekocht een paar dagen geleden. Uiteraard een Ventoux trui en deze zit wel netjes. Ik heb in dezelfde winkel nog giro kleding gepast van Santini. Een trui van de giro en de col d'Agnello. Die trui had een zeer komische pasvorm. Maat L: net iets te klein, gevalletje naveltruitje. Maat XL: nog steeds te klein, en nog steeds naveltruitje. Maat XXL: precies hetzelfde als XL. Dat leek op een one-size-fits-all shirt waar lukraak maten op waren geschreven.
edit: En inmiddels nog een koerstrui rijker. Geen aero of body-fit pasvorm waar je de hoofdprijs voor betaald. Maar een shirt van Nalini. Deze had wel een slanke pasvorm
Live fast; die young. mijn blog
Meeste wielerkleding wordt in Italie geproduceerd. Maatvoering is niet echt afgestemd op die lange fietsers uit de lage landen. Maatvoering is per merk verschillend zoals in dit topic al opgemerkt dus is het een kwestie van passen en meten voordat je de juiste snit hebt gevonden. In de club fietsen we met Bio Racer welke maat 1 t/m 10 hanteren zodat het beter aansluit dan alleen xs, s, m, l en xl. Verder moet je niet de kleding van profs als referentie zien, deze hebben op maat gemaakte kleding.
- plantagenet
- Forum-lid
Ik heb een favoriet shirt van Castelli (made in Croatia) maat XXL. Pasvorm is geweldig voor mij. Het sluit nauw aan om het lijf en om de armen, niks geen gewapper. Ik ben 198cm en 89 kg (BMI 22.7), geen superslank figuur, maar ook niet gezet of met een buikje.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd