Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Upgrade wielen

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 13 jun 2016 18:25

Die dure wielen zijn echt overkill. Genoemde wielsets volstaan. Schepje er bovenop: Fulcum racing 3, kost je 369.
Bomb proof, lichter, mooier lopend. Nog duurder ga je echt niet harder van fietsen en duurder is ook niet duurzamer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16882
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 13 jun 2016 19:07

En dan met hoge carbon wielen rijden op een racefiets met een standaard. Ik zou maar zorgen dat je harder kunt fietsen dan de stijlpolitie... :twisted: ;)
Campagnolo Ultra Dork

Rubenjs
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 jun 2016 15:06

Rubenjs 14 jun 2016 10:35

Ernie C. schreef:En dan met hoge carbon wielen rijden op een racefiets met een standaard. Ik zou maar zorgen dat je harder kunt fietsen dan de stijlpolitie... :twisted: ;)
Haha, en in de winter spatborden... Al zou ik er dan geen bijzondere wielen op zetten. Voordeel van hoge carbon wielen is wel dat ze mee kunnen naar een eventuele echte racefiets. Zal binnenkort eens een foto nemen van de fiets zoals die nu is, en ik denk dat het nog wel leuk kan staan, hoe snel gaat de stijpolitie ongeveer? ;)

Over de andere reacties, daar zit inderdaad ook wel wat in. Ik denk dat ik nog maar een tijd wacht met de beslissing. Sparen kan geen kwaad, tegen die tijd zie ik dan wel of het bijvoorbeeld de fulcrum racing quattro's worden of fulcrum racing 5/3. Of misschien wat diepere carbon wielen.

Zit je qua prijs kwaliteit het best tussen de 300-400? Of is er wel duidelijk verschil wanneer je richting de 800 gaat? De fietsenmaker zei dat je qua gewicht veel winst pakt wanneer je naar de 600-800 gaat. En daar zou je tijdens het fietsen het meest van merken.

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 14 jun 2016 10:43

Rubenjs schreef:Zit je qua prijs kwaliteit het best tussen de 300-400? Of is er wel duidelijk verschil wanneer je richting de 800 gaat? De fietsenmaker zei dat je qua gewicht veel winst pakt wanneer je naar de 600-800 gaat. En daar zou je tijdens het fietsen het meest van merken.
Het scheelt vooral gewicht in je portemonnee en de fietsenmaker is maar wat blij om je daar bij te helpen.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 9072
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 14 jun 2016 11:08

De benen moeten het doen niet de wielen zijn alleen een ingrediënt van het geheel.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 14 jun 2016 12:17

Rubenjs schreef:Zit je qua prijs kwaliteit het best tussen de 300-400? Of is er wel duidelijk verschil wanneer je richting de 800 gaat? De fietsenmaker zei dat je qua gewicht veel winst pakt wanneer je naar de 600-800 gaat. En daar zou je tijdens het fietsen het meest van merken.
FR5 1658 gram, 229 euro
FR Quatro 1725 gram, 279 euro (hogere/bredere velg, dus zwaarder)
FR3 1550 gram, 369 euro
FR0 1440 gram, 649 euro (aanbiedingsprijs, er komt een nieuw model met bredere velg)

Vanaf FR3 nastelbare, cup/conus lagers en minder spaken. Trek zelf je conclusie.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Afbeelding

Plaats reactie