Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Dura Ace 9100

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 22 jun 2016 22:47

havana schreef:Omdat ik met 11-speed nog altijd moet wisselen als van het polderland naar het hooggebergte ga. Met 12-speed is dit niet meer nodig.
Neem je toch een triple. :lol:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40271
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 jun 2016 08:07

3x8, stuk goedkoper ook :D
Less is bore

Gebruikersavatar
Erik1.0
Forum-lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 27 jan 2013 09:49
Locatie: Nijmegen

Gebruikersavatar Erik1.0 23 jun 2016 08:35

Belangrijkste 'veranderingen':

- direct mount achterderailleur
- bredere cranks
- geruisloze achternaaf
- ANT+ / BLE compatible
- Ti spider in de cassette
- Hydrolische shifters kleiner formaat

Blijft dus 11 speed, bedraad...

Grtz

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 jun 2016 08:51

Wat moet er compatible zijn met ANT+ of BLE?
Bredere cranks? Wie zit daar op te wachten?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

rob86
Forum-lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 15 mei 2011 16:48

rob86 23 jun 2016 08:59

We zien hopelijk een geïntegreerde powermeter in het crankstel... FDJ testte daar reeds in het begin van het jaar mee.

En dan wachten tot dit doorsijpelt naar ultegra...

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5316
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 23 jun 2016 11:06

amclassic-fan schreef:Wat moet er compatible zijn met ANT+ of BLE?
Bredere cranks? Wie zit daar op te wachten?
Bij di2 is hoef je dan geen extra module aan te schaffen.
En powermeter in de crank.

En wat ik gelezen heb dat de di2 module bij je stuur meer weggewerkt is in je stuur.

Erik1.0 schreef:- direct mount achterderailleur
Wat moet ik mij daarbij voorstellen ?

Gebruikersavatar
Erik1.0
Forum-lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 27 jan 2013 09:49
Locatie: Nijmegen

Gebruikersavatar Erik1.0 23 jun 2016 11:21

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Volgens mij is de bevestiging aan het pat anders, extra scharnierpunt waardoor je gemakkelijker wielen kan wisselen en cassettes tot 32t kan gebruiken. Zelfde principe als bij de xtr derailleurs...

Hartox
Forum-lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 16 aug 2015 20:41

Hartox 29 jun 2016 11:42

Nog 5 uurtjes geduld..

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 jun 2016 12:56

En dan nog een jaar en een paar maanden en we kunnen het betaalbaar kopen met de naam Ultegra er op.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 2033
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 29 jun 2016 13:12

havana schreef:Omdat ik met 11-speed nog altijd moet wisselen als van het polderland naar het hooggebergte ga. Met 12-speed is dit niet meer nodig.
Wat wissel je dan? Cassette of voorblad?

Wat mij betreft zou voor op het vlakke een 11-21 cassette wel erg tof zijn. Zeker voor tijdritten bijvoorbeeld.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28049
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 29 jun 2016 13:22

Beide. 39 voorblad met een kleine cassette. Met 12-speed zou een setup met 50/34 en een klimcassette een optie worden. Dat kan nu ook wel, maar er zijn nadelen (grote gaten en veel schakelen vooraan). Deze nadelen spelen overigens minder als je veel in groepen rijdt, met een hele lage RPM of gewoon een heel hoog niveau hebt. Voor mij geldt dit niet.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28049
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 29 jun 2016 17:11

Mijn god die crank....

Plaats reactie