Pagina 2 van 14

Re: Dura Ace 9100

Geplaatst: 22 jun 2016 22:47
door NicoNB
havana schreef:Omdat ik met 11-speed nog altijd moet wisselen als van het polderland naar het hooggebergte ga. Met 12-speed is dit niet meer nodig.
Neem je toch een triple. :lol:

Re: Dura Ace 9100

Geplaatst: 23 jun 2016 08:07
door daniel1975
3x8, stuk goedkoper ook :D

Re: Dura Ace 9100

Geplaatst: 23 jun 2016 08:35
door Erik1.0
Belangrijkste 'veranderingen':

- direct mount achterderailleur
- bredere cranks
- geruisloze achternaaf
- ANT+ / BLE compatible
- Ti spider in de cassette
- Hydrolische shifters kleiner formaat

Blijft dus 11 speed, bedraad...

Grtz

Re: Dura Ace 9100

Geplaatst: 23 jun 2016 08:51
door amclassic-fan
Wat moet er compatible zijn met ANT+ of BLE?
Bredere cranks? Wie zit daar op te wachten?

Re: Dura Ace 9100

Geplaatst: 23 jun 2016 08:59
door rob86
We zien hopelijk een geïntegreerde powermeter in het crankstel... FDJ testte daar reeds in het begin van het jaar mee.

En dan wachten tot dit doorsijpelt naar ultegra...

Re: Dura Ace 9100

Geplaatst: 23 jun 2016 11:06
door DDX
amclassic-fan schreef:Wat moet er compatible zijn met ANT+ of BLE?
Bredere cranks? Wie zit daar op te wachten?
Bij di2 is hoef je dan geen extra module aan te schaffen.
En powermeter in de crank.

En wat ik gelezen heb dat de di2 module bij je stuur meer weggewerkt is in je stuur.

Erik1.0 schreef:- direct mount achterderailleur
Wat moet ik mij daarbij voorstellen ?

Re: Dura Ace 9100

Geplaatst: 23 jun 2016 11:21
door Erik1.0
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Volgens mij is de bevestiging aan het pat anders, extra scharnierpunt waardoor je gemakkelijker wielen kan wisselen en cassettes tot 32t kan gebruiken. Zelfde principe als bij de xtr derailleurs...

Re: Dura Ace 9100

Geplaatst: 29 jun 2016 11:42
door Hartox
Nog 5 uurtjes geduld..

Re: Dura Ace 9100

Geplaatst: 29 jun 2016 12:56
door amclassic-fan
En dan nog een jaar en een paar maanden en we kunnen het betaalbaar kopen met de naam Ultegra er op.

Re: Dura Ace 9100

Geplaatst: 29 jun 2016 13:12
door tommeke14
havana schreef:Omdat ik met 11-speed nog altijd moet wisselen als van het polderland naar het hooggebergte ga. Met 12-speed is dit niet meer nodig.
Wat wissel je dan? Cassette of voorblad?

Wat mij betreft zou voor op het vlakke een 11-21 cassette wel erg tof zijn. Zeker voor tijdritten bijvoorbeeld.

Dura Ace 9100

Geplaatst: 29 jun 2016 13:22
door havana
Beide. 39 voorblad met een kleine cassette. Met 12-speed zou een setup met 50/34 en een klimcassette een optie worden. Dat kan nu ook wel, maar er zijn nadelen (grote gaten en veel schakelen vooraan). Deze nadelen spelen overigens minder als je veel in groepen rijdt, met een hele lage RPM of gewoon een heel hoog niveau hebt. Voor mij geldt dit niet.

Re: Dura Ace 9100

Geplaatst: 29 jun 2016 17:11
door havana
Mijn god die crank....