Gebroken missing link? (11 speed KMC)
Moet zeggen dat ik het niet nodig meer vind ze te hergebruiken sinds ik een kettingwasstraat van Parktool gebruik. Echt zoveel makkelijker dan steeds de ketting loshalen.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
hahaha, het woord van de dag: kettingwasstraat
stop je daar lamp(en)olie in dan?
stop je daar lamp(en)olie in dan?
Lampenolie (of diesel) soms daarna nog wat zeepwater.
-
- Forum-lid
Een Sram 11 speed missing link in combinatie met een Ultegra ketting was bij mij een ongelukkige.Zeer snel speling op de ketting bussen.Met KMC geen last meer.Ook bij herhadelijk hergebruik van de zelfde link.
-
- Forum-lid
Volgens mij is de kans op kettingbreuk veel groter door het zelf ponsen van een 11 sp ketting dan het gebruiken van een missing link. Ik gebruik 1 link per ketting. Nog nooit problemen gehad. Met 3 kettingen per cassette wordt er wel dikwijls geopend en gesloten maar iedere link blijft bij dezelfde ketting.
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?
@havana; Heb je daar een foto en/of linkje van?havana schreef:Moet zeggen dat ik het niet nodig meer vind ze te hergebruiken sinds ik een kettingwasstraat van Parktool gebruik. Echt zoveel makkelijker dan steeds de ketting loshalen.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
Dat is 'm. Vind de resultaten net zo goed, zo niet beter, dan wanneer je de ketting loshaalt.
Ik heb ook andere wasstraatjes gehad maar die waren nog niet half zo goed.
Ik heb ook andere wasstraatjes gehad maar die waren nog niet half zo goed.
Ik zou een apart topic kunnen openen maar laat ik de vraag hier maar stellen.
11 speed KMC Missing Link en 11 speed Shimano 105 5800 ketting.
Met 10 speed DeoreXT 785 en een KMC Missing Link trek ik de zaak handmatijg dicht (en anders even fiets op de grond voet op het pedaal).
Met 11 speed kan ik de KMC MIssing Link bijna 100% dichtrekken (en de pinnen zitten goed door de schakels zodat de schalm aan de andere kan echt goed de pin kan pakken).
Er blijft echter een ruimte zitten van zo'n 0,5mm.
Om de KMC Missing Link echt helemaal goed gesloten te krijgen moet ik echt even de KMC Missing Link tang er goed opzetten.
Open krijg ik em echt alleen met tang.
Andere mensen soorgelijke ervaringen met KMC 11 speed missing links? Met andere woorden: gaat het openen en sluiten van een KMC Missing Link idd zoveel moeilijker?
11 speed KMC Missing Link en 11 speed Shimano 105 5800 ketting.
Met 10 speed DeoreXT 785 en een KMC Missing Link trek ik de zaak handmatijg dicht (en anders even fiets op de grond voet op het pedaal).
Met 11 speed kan ik de KMC MIssing Link bijna 100% dichtrekken (en de pinnen zitten goed door de schakels zodat de schalm aan de andere kan echt goed de pin kan pakken).
Er blijft echter een ruimte zitten van zo'n 0,5mm.
Om de KMC Missing Link echt helemaal goed gesloten te krijgen moet ik echt even de KMC Missing Link tang er goed opzetten.
Open krijg ik em echt alleen met tang.
Andere mensen soorgelijke ervaringen met KMC 11 speed missing links? Met andere woorden: gaat het openen en sluiten van een KMC Missing Link idd zoveel moeilijker?
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock