Shimano WH 6800
Body van de 6800 is idd wel minder, de mijne loopt na 1 winter al ruw, de lagers trouwens ook. Bij mijn Fulcrums (R1 weliswaar, maar dat zijn alleen alu spaken tov R3) gaat dat een stuk beter, en idd de lagers in de body zijn goedkoop te vervangen en de lagers lopen ook beter (en zijn compleet te vervangen, cup/conus/lagers).
Edit: ik rijd de 6800 wel tubeless, en dat gaat strak met banden opleggen zoals het hoort (luchtdicht)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Edit: ik rijd de 6800 wel tubeless, en dat gaat strak met banden opleggen zoals het hoort (luchtdicht)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
-
- Forum-lid
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 20 dec 2015 12:52
Hartelijk dank voor alle reacties mensen.
De tip van monsieurpinot heeft met toch aan het denken gezet en de Campagnolo Zonda's gaan het denk ik worden. Bijna hetzelfde als de F3 dus, maar ik vind m mooier met zwarte naven bij mijn fiets. Ook het spaakpatroon lijkt me wel cool.
Staan de decals me na een tijdje tegen, dan trek ik die er gewoon af. Als ik zo ongeveer de reacties over de Zonda wielen lees worden ze zo goed als heilig verklaard op een sterveling die pech heeft na. Ook zijn ze t.o.v. andere campa wielen eerder stil zo schijnt.
Het raakt nu wat offtopic, maar om er nu een heel topic over te openen: de naaf die campa voor de Zonda gebruikt(en fulcrum voor de R3 zeker) , goed spul neem ik aan? Aan wat voor onderhoudsintervallen in KM bij normaal gebruik (o.a. netjes afstellen cup cones, geen pekel rijden, geen hogedruk reinigen) moet ik gaan denken om m open te maken?
De tip van monsieurpinot heeft met toch aan het denken gezet en de Campagnolo Zonda's gaan het denk ik worden. Bijna hetzelfde als de F3 dus, maar ik vind m mooier met zwarte naven bij mijn fiets. Ook het spaakpatroon lijkt me wel cool.
Staan de decals me na een tijdje tegen, dan trek ik die er gewoon af. Als ik zo ongeveer de reacties over de Zonda wielen lees worden ze zo goed als heilig verklaard op een sterveling die pech heeft na. Ook zijn ze t.o.v. andere campa wielen eerder stil zo schijnt.
Het raakt nu wat offtopic, maar om er nu een heel topic over te openen: de naaf die campa voor de Zonda gebruikt(en fulcrum voor de R3 zeker) , goed spul neem ik aan? Aan wat voor onderhoudsintervallen in KM bij normaal gebruik (o.a. netjes afstellen cup cones, geen pekel rijden, geen hogedruk reinigen) moet ik gaan denken om m open te maken?
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
weet niet of je veel haast hebt, maar ik ben benieuwd of Campagnolo op korte termijn met een Zonda versie komt met een bredere (binnen)velg.
Heb de 6800 wielen en de Fulcrum R1 (zelfde naaf als R3). De R3 is toch duidelijk een stapje hoger...zeker de naaf is een stuk beter.
De voornaaf van de 6800 liep van de start al wat stroef. i Blijkbaar zijn de naven van deze systeemwielen van inferieure kwaliteit vergeleken met de "losse" ultegra 6800 naven, althans volgens de FM. Ook zijn de wisselstukjes van de systeemnaven moeilijk verkrijgbaar bij shimano.
Anyway, mijn tip is ga voor de R3 of zonda, zijn dezelfde wielen.
De voornaaf van de 6800 liep van de start al wat stroef. i Blijkbaar zijn de naven van deze systeemwielen van inferieure kwaliteit vergeleken met de "losse" ultegra 6800 naven, althans volgens de FM. Ook zijn de wisselstukjes van de systeemnaven moeilijk verkrijgbaar bij shimano.
Anyway, mijn tip is ga voor de R3 of zonda, zijn dezelfde wielen.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
zijn de F3's technisch nu echt precies hetzelfde als de Zonda's (want de zonda's zijn overal toch weer ietsje goedkoper)?
Dat kan ik nu moeilijk geloven.rob86 schreef:........
De voornaaf van de 6800 liep van de start al wat stroef. i Blijkbaar zijn de naven van deze systeemwielen van inferieure kwaliteit vergeleken met de "losse" ultegra 6800 naven, althans volgens de FM. Ook zijn de wisselstukjes van de systeemnaven moeilijk verkrijgbaar bij shimano.
.....
Het is wel bekend, zou je FM ook moeten weten, dat nieuwe shimano naven te strak afgesteld staan, ze staan immers nog in "wielbouwfase".
Een correct afgestelde cup/conus naaf loopt soepel, het probleem ligt dus bij de afstelling (afsteller).
Wisselstukjes zal je niet nodig hebben als de naven correct stelt en eenmaal per jaar van nieuw vet voorziet... (heb er hier al met meer dan 40k op de teller)
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
mocht je voor de Zonda's gaan, hier momenteel scherp geprijsd: http://www.featherbikes.nl/campagnolo-z ... elset.html
Rij sinds 2 jaar met Shimano WH-6800. Bevalt goed. Lopen mooi. Kleur vind ik zelf iets minder. Laat ze jaarlijks met de servicebeurt van de fiets even nakijken.psycheanalyst schreef:Hallo,
Ik ben wat aan het kijken voor nieuwe wielen (nu rs10...) en zit te twijfelen tussen Fulcrum Racing 3 (clincherversie) en de Shimano WH 6800. Laatste heeft mijn voorkeur, want deze is nog iets goedkoper en heeft ook geen witte naven. Bovendien heb ik graag stille wielen. Echter heb ik hier en daar gelezen dat het omleggen van banden op de wh6800 moeilijk te doen is, terwijl anderen daar niets over zeggen bij hun reactie/review. Dit heeft uiteraard te maken met het feit dat die WH6800 zowel clincher alsook tubeless ready is. Ik ben overigens niet van plan om tubeless te gaan rijden.
Natuurlijk ga ik een paar keer lekrijden onderweg en ik ben alles behalve een banden omleg kampioen. Hoewel, ik heb vittoria rubino draadbanden om de rs-10 gekregen. Vraag alleen niet hoe. Het enige wat me nog tegenhoud om voor de Ultegra's te gaan is dus dat sommigen beweren dat het opleggen/omleggen zeer lastig gaat. Daar zit ik niet echt op te wachten. Maar misschien is dit met een ander soort band wel geen probleem meer en mogelijk vandaar de wisselende reacties.
Dus: iemand überhaupt ervaringen met de wh6800 (positief, negatief) en met welke banden? En vond je deze lastig op de velg te krijgen?
Bij voorbaat dank voor je reactie!
Rij ze
Ik rij ze met Specialized 25 mm banden. Die gingen er de eerste keer erg moeilijk om, daarna ging het soepel. Bij het omleggen bij het ventiel beginnen en band goed naar het midden van de velg drukken + het laatste stukje "strijken".
"Trappen moet je toch"
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
spaakpatroon is tegenwoordig toch ook gewoon hetzelfde? (G3)Lcsmet schreef:De R3's en de Zondas zijn technisch 100% gelijk.
Zelfde naven, velgen en spaken.
Enkel een verschillend spaakpatroon.