Gebruik zelf Belgian Booties bij kouder weer en nat wegdek. Het beschermt de schoenen iig voor een groot deel tegen vuil door road spray. Maar verwacht geen wonderen als het echt een natte bedoeling is of regent, dan sijpelt het water met daarin vuil daar op natuurlijk gewoon doorheen. Lycra, zelfde verhaal, houdt vuil tegen bij nat wegdek, maar dient eigenlijk meer voor het estetische en aerodynamische aspect bij mooi weer.
Echt mooi wit houden is neopreen-overshoenen gebruiken, maar dan zul je wel de zweetvoeten op de koop toe moeten nemen als de temperaturen hoger zijn.
Belgian Booties of Lycra overschoenen
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Het wordt wel een gedoe om alles wat met nat weer vocht vast houdt, om die reden met droog weer te gaan gebruiken.lawnmower schreef:Booties én toecovers? Kun je dan niet beter neopreen nemen?
Ik rijd met Booties bij droog weer, omdat ze vocht vasthouden met nat weer. Met nat weer gebruik ik velotoze en op de baan lycra.
Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Ik snap je niet? Als ze vocht vasthouden tast het toch alsnog je schoenen aan? Je voeten worden ook nat en als de temperatuur laag is worden je voeten ook koud. Dan ben je volgens mij dus je doel voorbij geschoten.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Was een minder serieuze opmerking, vanwege de zins opbouw die, letterlijk genomen, de betekenis nogal veranderde:
"Ik rijd met booties bij droog weer, omdat ze vocht vast houden bij nat weer"
Mijn matras houdt ook vocht vast bij nat weer, maar dat is nog geen reden om met droog weer met een matras te gaan fietsen .
"Ik rijd met booties bij droog weer, omdat ze vocht vast houden bij nat weer"
Mijn matras houdt ook vocht vast bij nat weer, maar dat is nog geen reden om met droog weer met een matras te gaan fietsen .
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Pas dan wel even op met de zwarte Castelli Nano Aero shoecover. Als je die met natte omstandigheden over een witte schoen draagt houd je er een gele schoen aan over. Dat was bij mij althans zo met de laatste versie van die overschoen die ik vorige maand heb aangeschaft. Uiteindelijk is alles overigens keurig opgelost met Castelli en de winkel.
-
- Forum-lid
In opruiming bij LBS setje zwarte Sidi lycra overschoenen gekocht, met uitsparing voor blokjes en hak. Voor de prijs prima om te kijken of dit werkt.