Gewicht, fietsen en afvallen.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
welk standaardlichaamsgewicht heb jij daar ingevuld?NicoNB schreef:Volgens Runkeeper verstook ik 975 kcal per uur.
Nou uhm 100 kg.monsieurpinot schreef:welk standaardlichaamsgewicht heb jij daar ingevuld?
Dus je snapt waarom ik dit topic volg.
Onderhand ben ik wel mooi de Aksium wieltjes voor jullie aan het testen.
9 cal per gram vet, hmm dat is handig om die verhouding te kennen.
Aksium One kunnen prima 110+ kilo aanNicoNB schreef:Nou uhm 100 kg.monsieurpinot schreef:welk standaardlichaamsgewicht heb jij daar ingevuld?
Dus je snapt waarom ik dit topic volg.
Onderhand ben ik wel mooi de Aksium wieltjes voor jullie aan het testen.
Ik woog enkele jaren geleden ook 100+.
Toen ik begon fietsen, gingen er wel wat kilo's af, maar heel beperkt.
Pas toen ik begon hardlopen, vlogen ze er plots af. IK ben dan wel blijven fietsen, heb heb er langzaam wat fitness bovenop gedaan. Uiteindelijk van 102 naar 82 kg geraakt. Sindsdien jojo ik wel wat. Momenteel, na twee weken vakantie staat er 85 op de weegschaal.
Weet ik weer waarom ik sport de komende weken...
Pas toen ik begon hardlopen, vlogen ze er plots af. IK ben dan wel blijven fietsen, heb heb er langzaam wat fitness bovenop gedaan. Uiteindelijk van 102 naar 82 kg geraakt. Sindsdien jojo ik wel wat. Momenteel, na twee weken vakantie staat er 85 op de weegschaal.
1000 kcal per uur klinkt heel veel.
Sommige sites (waaronder bijv. Endomondo een paar jaar terug) schatten dit weleens heel positiief in.
Op zich boeit het ook niet, als je een halve kg per week kunt afvallen doe je het heel goed.
Sommige sites (waaronder bijv. Endomondo een paar jaar terug) schatten dit weleens heel positiief in.
Op zich boeit het ook niet, als je een halve kg per week kunt afvallen doe je het heel goed.
Er zijn geen slechte omstandigheden, alleen slechte excuses.
-
- Forum-lid
Door alleen te fietsen val je niet af. Belangrijk zijn ook wat je wanneer eet en de hoeveelheid. Als je bijvoorbeeld niet ontbijt maar dan om 10 uur een gevulde koek eet, 1 uur lunch, 3 uur weer een snack, avondeten en s'avonds een pilsje en wat m&m's kun je veel fietsen maar val je niet af.
Ontbijt, lunch, avondeten zijn in principe de maaltijden. Een banaan of een stuk koek als je echt trek hebt is geen probleem. Niet elke avond bier en een snack. Dit kan in het weekend wel een keer.
Als je dit doet kun je eigenlijk normaal blijven eten, in samenwerking met het fietsen val je snel af.
Ontbijt, lunch, avondeten zijn in principe de maaltijden. Een banaan of een stuk koek als je echt trek hebt is geen probleem. Niet elke avond bier en een snack. Dit kan in het weekend wel een keer.
Als je dit doet kun je eigenlijk normaal blijven eten, in samenwerking met het fietsen val je snel af.
Maak joe woar
Volgens mij ben je hardlopend wat meer in je vetverbrandingszone als wanneer je fietst. Of iig, fietsen doe je makkelijk te snel. En dan verbrand je wel veel kcal maar als je voldoende bij-eet, verbrand je alsnog wat minder vet en dat wil je kwijtraken.hayes schreef:Ik woog enkele jaren geleden ook 100+.
Mijn probleem is eerder dat ik na een goede tocht kan eten wat ik wil, maar nooit het gevoel heb dat ik voldoende heb gegeten. Erg lastig om het dan toch te beperken, want heel de middag/avond een honger gevoel is echt wel klote.
@Fietsen?altijd Ik snap niet dat je van fietsen niet af zou vallen. Als je bij jouw voorbeelden niet meer calorieën inneemt dan tijdens de door jouw genoemde maaltijden dan verandert er helemaal niets aan je afvallen. Je kunt met een ontbijt,lunch avondeten patroon ook veel te dik worden, ligt er maar aan wat je naar binnen werkt.
Als je een stabiel gewicht had en je blijft alles hetzelfde doen en je gaat daarbij fietsen (en je daarbij niet volstouwen met allerlei "sport"toevoegingen) dan val je echt wel af. Wil je dat het sneller gaat, ja dan is het wel zo slim om dat pilsje te laten staan.
Ik ben in 3 jaar tijd 17kg afgevallen (van 74 naar 57kg, maar ik ben ook maar 1.57 kort) en dat is voornamelijk gelukt door het fietsen.
Ik ging 3-4 keer per week, maar zelden langer dan 3 uur. Daarbij een beetje hard gelopen, afgewisseld met wandelen, maar ook niet meer dan 3-5km, 2 keer per week.
Nu lijk ik op het punt aangeland te zijn dat mijn gewicht stabiel is.
Als je een stabiel gewicht had en je blijft alles hetzelfde doen en je gaat daarbij fietsen (en je daarbij niet volstouwen met allerlei "sport"toevoegingen) dan val je echt wel af. Wil je dat het sneller gaat, ja dan is het wel zo slim om dat pilsje te laten staan.
Ik ben in 3 jaar tijd 17kg afgevallen (van 74 naar 57kg, maar ik ben ook maar 1.57 kort) en dat is voornamelijk gelukt door het fietsen.
Ik ging 3-4 keer per week, maar zelden langer dan 3 uur. Daarbij een beetje hard gelopen, afgewisseld met wandelen, maar ook niet meer dan 3-5km, 2 keer per week.
Nu lijk ik op het punt aangeland te zijn dat mijn gewicht stabiel is.
-
- Forum-lid
Ik heb er niet bijgezet wat je moet eten. Als je slechte eet gewoontes hebt dan zal je die ook moeten veranderen.
Fietsen val je sowieso vanaf maar als je ongezonde eetgewoontes hebt en je veranderd die niet zul je niet echt veel afvallen.
Maar wat ik echt bedoel is dat zo'n specifiek dieet meestal niet nodig is, je kan afvallen en normaal eten zonder bijvoorbeeld droge crackers te moeten kanen.
Fietsen val je sowieso vanaf maar als je ongezonde eetgewoontes hebt en je veranderd die niet zul je niet echt veel afvallen.
Maar wat ik echt bedoel is dat zo'n specifiek dieet meestal niet nodig is, je kan afvallen en normaal eten zonder bijvoorbeeld droge crackers te moeten kanen.
Maak joe woar