Campangnolo Zonda na 15.000 body versleten!?
Wat jij doet interesseert me niks, maar het gaat hier over iets inhoudelijks, waar jij kennelijk niks aan bij te dragen hebt.
Er is gewoon een reden waarom de veelgeprezen Zonda's het toch niet zo lang uithouden.
Waarom dat eeuwige gekwoot als je schrijfsels gewoon aansluiten op wat erboven staat?
Er is gewoon een reden waarom de veelgeprezen Zonda's het toch niet zo lang uithouden.
Waarom dat eeuwige gekwoot als je schrijfsels gewoon aansluiten op wat erboven staat?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Omdat jouw post over hogedrukreinigers ook weinig bijdrage heeft of niet dan?
En tuurlijk is er een reden voor maar volgens mij hebben die hogedrukreinigers daar dus niks mee te maken.
Maar ik zal het mis hebben aangezien jij alleen de wijsheid in pacht hebt
En tuurlijk is er een reden voor maar volgens mij hebben die hogedrukreinigers daar dus niks mee te maken.
Maar ik zal het mis hebben aangezien jij alleen de wijsheid in pacht hebt
Biking is Living!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Klopt, ik heb het eigenlijk ook uit mijn duim gezogen... Eigenlijk heeft ie een oma fiets en die spoelt hij af met een gieter nadat hij er van de week 33km/u mee rondje Markermeer heeft gefietst...Keezx schreef:Zulke verhalen kent iedereen en ik neem ze niet serieus.....
Aan de topicstarter, als je fietsenmaker er niets mee doet zou ik er een mailtje richting Campagnolo aan wagen. Als het goed is zijn je Zonda wielen van QR code's voorzien voor tracking/tracing. Misschien kan Campagnolo hier iets mee. Het kan natuurlijk zijn dat er een probleem is opgetreden tijdens het productie- of assemblage proces en als ze hier meerdere klachten over krijgen dan kunnen ze er iets mee doen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
@scoloo
Wat is je punt in deze hier dan?
door scoloo » 06 aug 2016 22:11
En volgende is je eerste post in dit topic. Waar gaat het dan over wat jou betreft? Je rijdt geen Zonda's, hebt geen problemen met een hogedruk spuit.......?scoloo schreef:Ja. Maar ik heb geen zonda's dus hierop niet van toepassing.amclassic-fan schreef:Zullen we het een beetje vriendelijk houden?
Voor de duidelijkheid, scoloo, spuit je de fiets nu af met een hoge drukreiniger?
Wat is je punt in deze hier dan?
door scoloo » 06 aug 2016 22:11
scoloo schreef:Ik bepaal zelf wel wat ik gebruik bij mijn fietsen. En als dat een hogedrukreiniger is dan is dat zo. Zeikende leden horen ook niet op een forum en jij bent hier ook gewoon nog.Keezx schreef:Zulke verhalen kent iedereen en ik neem ze niet serieus.....hogedrukreinigers hebben bij fietsen van particulieren niks te zoeken.
Mijn Campagnolo Chorus achternaaf (die basic dezelfde is als van die Zonda's) is overigens ook niet erg gevoelig voor water.
Bovendien is schoonmaken en smeren simpel.
Man o man, wanneer hou je daar eens mee op?
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
- Forum-lid
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 20 jun 2016 11:40
Tip voor de topicstarter, wanneer je je wielen opstuurt, maak ze dan brand schoon (van binnen en buiten). Anders gaan ze je vertellen dat de lagers versleten zijn door gebrekkig onderhoud dus geen garantie (had ik dus na 11 maanden / 4000 km)
Yup heb je helemaal gelijk in. Ik had me stil moeten houden.Zorro schreef:@scoloo
En volgende is je eerste post in dit topic. Waar gaat het dan over wat jou betreft? Je rijdt geen Zonda's, hebt geen problemen met een hogedruk spuit.......?scoloo schreef:Ja. Maar ik heb geen zonda's dus hierop niet van toepassing.amclassic-fan schreef:Zullen we het een beetje vriendelijk houden?
Voor de duidelijkheid, scoloo, spuit je de fiets nu af met een hoge drukreiniger?
Wat is je punt in deze hier dan?
door scoloo » 06 aug 2016 22:11scoloo schreef:Ik bepaal zelf wel wat ik gebruik bij mijn fietsen. En als dat een hogedrukreiniger is dan is dat zo. Zeikende leden horen ook niet op een forum en jij bent hier ook gewoon nog.Keezx schreef:Zulke verhalen kent iedereen en ik neem ze niet serieus.....hogedrukreinigers hebben bij fietsen van particulieren niks te zoeken.
Mijn Campagnolo Chorus achternaaf (die basic dezelfde is als van die Zonda's) is overigens ook niet erg gevoelig voor water.
Bovendien is schoonmaken en smeren simpel.
Man o man, wanneer hou je daar eens mee op?
Kon me even niet meer inhouden door de belerende manier van spreken van Kees. Wat niet alleen in dit topic geldt. Vandaar dat ik reageerde. My bad and Back on topic.
Biking is Living!
15000 km vind ik erg weinig.
Mijn Eurus wielen zijn nu 5 jaar oud met 40000 km erop. Deze wielen gebruik ik niet in mijn winterfiets, dus geen slikken en pekel. Zowel de body als de velgen zijn nog prima. Misschien volgend jaar een nieuw setje uit voorzorg. Immers wanneer gaan er volgens Murphy problemen optreden? juist ja, op vakantie in de bergen waar niets te repareren valt.
Ik heb hiervoor ook een stel Zonda's gehad. Prima wielen. Na 4 jaar en 40000 km zijn ze naar een nieuwe eigenaar gegaan die er ook nog een paar jaar mee gereden heeft.
Mijn Eurus wielen zijn nu 5 jaar oud met 40000 km erop. Deze wielen gebruik ik niet in mijn winterfiets, dus geen slikken en pekel. Zowel de body als de velgen zijn nog prima. Misschien volgend jaar een nieuw setje uit voorzorg. Immers wanneer gaan er volgens Murphy problemen optreden? juist ja, op vakantie in de bergen waar niets te repareren valt.
Ik heb hiervoor ook een stel Zonda's gehad. Prima wielen. Na 4 jaar en 40000 km zijn ze naar een nieuwe eigenaar gegaan die er ook nog een paar jaar mee gereden heeft.
Ik heb zelfde gehad met Fulcrum Quattro xc. Lagers compleet versleten en gecorrodeerd. Ca 2000 km. Resultaat: veel speling op body. Lagers hebben maar aan een kant een afdichting.
Ik had de tuinslang te veel gebruikt denk ik. Ook niet al te verstandig.
Ik heb zelf nieuwe lagers besteld met afdichting aan 2 zijden. Tuinslang doe ik ook niet meer.... Al 7000 km geen problemen meer.
Zelf lagers vervangen is niet erg lastig en ook niet kostbaar. Het grote voordeel is dat je iets beter materiaal kan gebruiken dan de originele lagers. Al wil ik uiteraard niet beweren dat originele lagers slecht zijn.
Ik had de tuinslang te veel gebruikt denk ik. Ook niet al te verstandig.
Ik heb zelf nieuwe lagers besteld met afdichting aan 2 zijden. Tuinslang doe ik ook niet meer.... Al 7000 km geen problemen meer.
Zelf lagers vervangen is niet erg lastig en ook niet kostbaar. Het grote voordeel is dat je iets beter materiaal kan gebruiken dan de originele lagers. Al wil ik uiteraard niet beweren dat originele lagers slecht zijn.