Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Druppel olie

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 14 aug 2016 14:49

Wat zijn de ingrediënten ?

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 14 aug 2016 19:59

RonaldH76 schreef: Heb nu boeshield T9 maar heb het idee dat ik dat na 100km weer kwijt ben
Dikkere druppels op de schakel doen, in laten trekken en voor de eerstvolgende rit de buitenkant van de ketting even afnemen met een doek.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 14 aug 2016 20:03

Nee_Nee schreef:Wat zijn de ingrediënten ?
De kleine lettertjes zijn zo klein dat ik ze niet kan lezen.
Bij interesse maak ik een foto en vergroot die op m'n 24"scherm.....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 14 aug 2016 20:35

Keezx schreef:
Nee_Nee schreef:Wat zijn de ingrediënten ?
De kleine lettertjes zijn zo klein dat ik ze niet kan lezen.
Bij interesse maak ik een foto en vergroot die op m'n 24"scherm.....
wereldplan. Graag! (Als het goed smeert, dan moet dat dankzij de ingrediënten zijn).

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 14 aug 2016 20:50

De ingredienten zijn IMO minder belangrijk dan de viscositeit als het oplosmiddel is verdampt.
Zelfs zonder te weten wat erin zit weet ik wel dat de viscositeit ideaal is omdat ik de ketting inspuit met een plastieken bakje eronder en ik dus een aardige hoeveelheid los buiten de spuutbusse heb zonder oplosmiddel.
Het is dik vloeibaar, dus het vloeit traag naar 1 kant als je het bakje scheef houdt.
Goed voor kettingen omdat binnen de plaatjes, asjes en rolletjes het spul dus continue terug kan vloeien waar het hoort als het weggeperst is. Dat gebeurt met hard vet en wasachtigen dus niet en is IMO de reden waarom die middelen continu nagesmeerd moeten worden.
Als het de spuitmond verlaat is het dun en dringt in enkele seconden in de ketting door.
Na een paar minuten is het zo dik dat het absoluut niet meer spat, zoals de meeste olie.
Van alle middelen die ik geprobeerd heb lijkt dit het meest op de fabriekssmering op nieuwe kettingen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Plaats reactie