Pagina 2 van 2

Re: Druppel olie

Geplaatst: 14 aug 2016 14:49
door Nee_Nee
Wat zijn de ingrediënten ?

Re: Druppel olie

Geplaatst: 14 aug 2016 19:59
door Wiliertoerist
RonaldH76 schreef: Heb nu boeshield T9 maar heb het idee dat ik dat na 100km weer kwijt ben
Dikkere druppels op de schakel doen, in laten trekken en voor de eerstvolgende rit de buitenkant van de ketting even afnemen met een doek.

Re: Druppel olie

Geplaatst: 14 aug 2016 20:03
door Keezx
Nee_Nee schreef:Wat zijn de ingrediënten ?
De kleine lettertjes zijn zo klein dat ik ze niet kan lezen.
Bij interesse maak ik een foto en vergroot die op m'n 24"scherm.....

Re: Druppel olie

Geplaatst: 14 aug 2016 20:35
door Nee_Nee
Keezx schreef:
Nee_Nee schreef:Wat zijn de ingrediënten ?
De kleine lettertjes zijn zo klein dat ik ze niet kan lezen.
Bij interesse maak ik een foto en vergroot die op m'n 24"scherm.....
wereldplan. Graag! (Als het goed smeert, dan moet dat dankzij de ingrediënten zijn).

Re: Druppel olie

Geplaatst: 14 aug 2016 20:50
door Keezx
De ingredienten zijn IMO minder belangrijk dan de viscositeit als het oplosmiddel is verdampt.
Zelfs zonder te weten wat erin zit weet ik wel dat de viscositeit ideaal is omdat ik de ketting inspuit met een plastieken bakje eronder en ik dus een aardige hoeveelheid los buiten de spuutbusse heb zonder oplosmiddel.
Het is dik vloeibaar, dus het vloeit traag naar 1 kant als je het bakje scheef houdt.
Goed voor kettingen omdat binnen de plaatjes, asjes en rolletjes het spul dus continue terug kan vloeien waar het hoort als het weggeperst is. Dat gebeurt met hard vet en wasachtigen dus niet en is IMO de reden waarom die middelen continu nagesmeerd moeten worden.
Als het de spuitmond verlaat is het dun en dringt in enkele seconden in de ketting door.
Na een paar minuten is het zo dik dat het absoluut niet meer spat, zoals de meeste olie.
Van alle middelen die ik geprobeerd heb lijkt dit het meest op de fabriekssmering op nieuwe kettingen.