Door weer en wind of mooi weer fietser?
Ik ga! Tuurlijk wil ik weleens een kwartiertje wachten om een buitje te laten passeren (waarom weet ik niet want je wordt daarna toch nat van opspattende drek), maar weer zal nooit een reden zijn om een tochtje te laten schieten. Ik heb op de wegracer gereden in 5 centimeter sneeuw, 100km gereden naar het zuidwesten met een zuidwester 6 op de kop, afgelopen februari de barre winterfietselfstedentocht uitgereden, in november Noord Frankrijk opgezocht voor de juiste condities op de kasseien, met 35 graden de Ventoux opgereden, noem maar op. Met een jong gezin, baan en sociaal leven is het al lastig zat om genoeg tijd op de fiets door te brengen, dus grijp ik ieder moment. Kleed je je goed, dan geniet je vaak meer op de fiets bij slecht weer
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Beetje het zelfde argument als Joost. Alleen heb ik geen carriere en jong gezin maar gebrek aan energie en tijd, dus als het eens gaat dan is het weer wel de laatste bepalende factor. Maar door keiharde regen en/of wind laat ik me wel tegenhouden.
Veni. Vidi. Fietsie.
-
- Forum-lid
Vanmorgen nog in de stromende regen gefietst,op het moment dat je nat bent merk je het nagenoeg niet meer.
Ik heb dan ook heerlijk gereden .
Ik heb dan ook heerlijk gereden .
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Ik fiets - probeer 't - het gehele jaar door om de dag, maar niet als het vriest, hagelt, sneeuwt, regent of windkracht 6 en hoger.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Woon/werk bijna altijd met de fiets, of het moet wel erg spoken (ik fiets niet bij gladheid en onweer).
De pretritjes niet bij gladheid, onweer, storm en mist. Als het permanent stortregent, wil ik ook nog wel eens overslaan. Verder maakt het me niet zo veel uit, ik rijd het hele jaar.
De pretritjes niet bij gladheid, onweer, storm en mist. Als het permanent stortregent, wil ik ook nog wel eens overslaan. Verder maakt het me niet zo veel uit, ik rijd het hele jaar.
Factoren "weer" en "zin" heb ik uitgeschakeld sinds ik een jong gezin heb. Als ik tijd heb, ga ik en ik kom altijd met een voldaan gevoel thuis.
Wind kan ik me niet aan storen. Heenweg altijd wind tegen en snelheid heb ik nooit op mijn scherm staan.
Wind kan ik me niet aan storen. Heenweg altijd wind tegen en snelheid heb ik nooit op mijn scherm staan.
Een buitje kan me niet deren, een regenfront wel, dan pas ik.
Woonwerkverkeer laat ik eveneens van het weer afhangen: Als ik 's ochtends vertrek (6.15 uur) moet het droog zijn, anders fiets ik me niet warm genoeg meer en kom ik een uur later bibberend op het werk.
Verder fiets ik het hele jaar door, meestal begin ik 1 januari en eindig ik 31 december
Woonwerkverkeer laat ik eveneens van het weer afhangen: Als ik 's ochtends vertrek (6.15 uur) moet het droog zijn, anders fiets ik me niet warm genoeg meer en kom ik een uur later bibberend op het werk.
Verder fiets ik het hele jaar door, meestal begin ik 1 januari en eindig ik 31 december
older Budweiser
Met de gewone fiets ga ik altijd wel weg, ongeacht het weer,
Met het racefietsje houd ik iets meer rekening met het weer, maar als er een clubtraining, wedstrijdje of rit gepland staat, dan gaat die ongeacht het weer door. Motregen deert mij niet zo, maar ik zou niet zo gauw weggaan als het echt flink regent en als er ook nog eens onweer is voorspelt..
Met flinke wind ga ik fietsen, zeker als we met een groepje gaan fietsen en er dan wat bescherming is. Maar zodra de wind echt te hevig is ga ik niet graag alleen op pad, ik ben een licht gewichtje en ik ben al meerdere malen omver geblazen.
Ik probeer in de winter zoveel mogelijk door te fietsen, maar met strenge vorst, ijzel en sneeuw ga ik niet buiten op het racefietsje rijden. Dan ga ik wel binnen op de ergo trainer fietsen en dat doe ik ook erg graag!
Met het racefietsje houd ik iets meer rekening met het weer, maar als er een clubtraining, wedstrijdje of rit gepland staat, dan gaat die ongeacht het weer door. Motregen deert mij niet zo, maar ik zou niet zo gauw weggaan als het echt flink regent en als er ook nog eens onweer is voorspelt..
Met flinke wind ga ik fietsen, zeker als we met een groepje gaan fietsen en er dan wat bescherming is. Maar zodra de wind echt te hevig is ga ik niet graag alleen op pad, ik ben een licht gewichtje en ik ben al meerdere malen omver geblazen.
Ik probeer in de winter zoveel mogelijk door te fietsen, maar met strenge vorst, ijzel en sneeuw ga ik niet buiten op het racefietsje rijden. Dan ga ik wel binnen op de ergo trainer fietsen en dat doe ik ook erg graag!
Jouw fiets is van vliegpapier gemaakt?
Ik deel de mening van Havana, ik fiets wanneer ik van plan was om te fietsen.
Ik deel de mening van Havana, ik fiets wanneer ik van plan was om te fietsen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?