Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Venge (/Tarmac), Propel, Protos: and the winner is: Propel

Musicmaestro
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 26 jul 2016 15:45

Musicmaestro 11 aug 2016 21:54

Lcsmet schreef:...
...
Je hebt ondertussen al ettelijke topics gestart met telkens bijna dezelfde vraag. Uiteindelijk zal jij toch de knoop moeten doorhakken.
...
Ik voel me toch wel geneigd om hier specifiek op te reageren: ik heb nimmer een topic gestart met deze vraag. Echter wel wat vragen omtrent een Venge of specifiek welke.

Anyway bedankt voor je bijdrage, de overige punten die je benoemde kan ik zeker wat mee.
ophetkantje schreef:Wat veroorzaakt je twijfel, dat is mijn eigenlijk niet duidelijk?
Ik vind beide mooi, Specialized met name S-Works vind ik wel meer Wow laat ik maar zeggen.
Twijfel: voor het gemak: hier plaatselijk een Giant kopen, ik vind ze er steeds mooier uitzien. Eerder was ik vooral fan van Tarmac, maar nu meer Venge.

Tussen deze 3 wil ik kiezen en ja, er zijn zoveel mooie fietsen! Maar er moet uiteindelijk wel een keuze gemaakt worden.
Een hardloper die graag de fiets pakt:
Dagelijks: Koga Full Pro M
Echte werk: Giant Propel SL1 2016

Musicmaestro
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 26 jul 2016 15:45

Musicmaestro 11 aug 2016 21:56

Alez ja, ik zou uiteindelijk eens wat proefritjes moeten maken.

Toch wel benieuwd waarom meerdere mensen geen 2dehands zouden kopen.
Mijn redenering is dat ik dan voor hetzelfde geld meer fiets kan kopen?
Een hardloper die graag de fiets pakt:
Dagelijks: Koga Full Pro M
Echte werk: Giant Propel SL1 2016

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 2020
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 11 aug 2016 22:01

Musicmaestro schreef:Thanks zover, ik kom later op de reacties terug.

Vandaag trouwens bij de Specialized dealer geweest en hij zei dat als ik enigszins meer dan 2x per jaar ga klimmen, beter voor een Tarmac zou gaan.

Dit sluit wel aan bij de reacties van oa Sharkman.

Neem ik als alternatief in overweging.
Ik heb inmiddels veel klimervaring met de Venge, de 'gewone' versie en dat klimt als een trein. Heeft hij je dan ook aangeraden om een compact te nemen?

Ik heb een 53-39 omdat ik het gros van 't jaar op het vlakke fiets. Die paar keer in de bergen overleef ik wel met een 39-28 of 27. Datzelfde geldt ook voor de fiets, die paar keer per jaar gaat prima. Een Venge klimt gewoon goed en daalt als een trein. Net als de Tarmac. Beide fietsen zijn gewoon erg goed.

Gebruikersavatar
knukkel
Forum-lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 jan 2008 22:37

Gebruikersavatar knukkel 11 aug 2016 22:08

Ik ben bevooroordeeld, maar snap ook niet waarom je niet op een Venge zou kunnen klimmmen.
Heb er dit jaar tot nu toe 40K hoggtemeters mee gedaan (waaronder de Marmotte) en dat gaat echt prima.
Zoals eerder gezegd moet je gewoon de fiets kopen die jij het mooist/best vind!

Symen
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 27 aug 2014 01:26

Symen 11 aug 2016 23:05

Een giant propel met isp geeft schijnbaar iets mee comfort dan een non isp propel.

Isp=intergrated seat post

Musicmaestro
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 26 jul 2016 15:45

Musicmaestro 11 aug 2016 23:12

Venge fans: bedankt voor jullie bijdrage.

Verkoper zei idd dat beide fietsen erg dicht tegen elkaar aanliggen.
Hij heeft het verder niet gehad over dubbel of compact. Daar ben ik ook nog niet zo over uit, maar dat vind ik momenteel van minder belang.

Ja, Marmotte heb ik van gehoord. Dat is wel serieus klimwerk. [off topic]Ik ga volgende zaterdag voor 2 weken daar in de buurt (met m'n huidige fiets) op gezinsvakantie. Ik zal wel een paar ritjes maken...[/off topic]

Aanbod 2de hands is de Tarmac wel beduidend in het voordeel 8-) :o
Een hardloper die graag de fiets pakt:
Dagelijks: Koga Full Pro M
Echte werk: Giant Propel SL1 2016

Frankievenge
Forum-lid
Berichten: 217
Lid geworden op: 14 okt 2014 12:19
Locatie: Albergen

Frankievenge 11 aug 2016 23:56

Musicmaestro schreef:Thanks zover, ik kom later op de reacties terug.

Vandaag trouwens bij de Specialized dealer geweest en hij zei dat als ik enigszins meer dan 2x per jaar ga klimmen, beter voor een Tarmac zou gaan.

Dit sluit wel aan bij de reacties van oa Sharkman.

Neem ik als alternatief in overweging.
Al klim je 10 keer per jaar, dan nog is beleving/emotie belangrijker!!! Het gaat erom dat je je fiets gaaf vindt!!! Dat klimmen gaat voornamelijk vanuit je benen!!! Deze zomer kon ik aardig "klimmen" en ik rijd gewoon een Venge.
Cannondale systemsix Dura ace
Specialized Epic FSR Elite WC

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 12 aug 2016 07:42

Als ik dit soort dingen lees dan is mij duidelijk dat ik niet bij de doelgroep hoor van een Venge.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5019
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 12 aug 2016 07:47

amclassic-fan schreef:Als ik dit soort dingen lees dan is mij duidelijk dat ik niet bij de doelgroep hoor van een Venge.
Specialized is het nieuwe Pinarello bedoel je... :mrgreen:

Frankievenge
Forum-lid
Berichten: 217
Lid geworden op: 14 okt 2014 12:19
Locatie: Albergen

Frankievenge 12 aug 2016 08:50

:lol:
We hebben het over iemand die voor het overgrote deel niet langer dan een uur fietst, soms iets meer dan 100 wil trappen. Gewoon lekker veel geld wil uitgeven aan zijn hobby omdat hij een mooie fiets gaaf vindt..... Hoe belangrijk is beleving dan??.... Daar past toch geen pinarello bij. :mrgreen:
Cannondale systemsix Dura ace
Specialized Epic FSR Elite WC

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 2020
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 12 aug 2016 09:24

Hehe, conclusie: gewoon de fiets kopen die je het mooiste vindt. Ze zijn allemaal goed ;)

Musicmaestro
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 26 jul 2016 15:45

Musicmaestro 12 aug 2016 09:36

amclassic-fan schreef:Als ik dit soort dingen lees dan is mij duidelijk dat ik niet bij de doelgroep hoor van een Venge.
Hoezo?
Een hardloper die graag de fiets pakt:
Dagelijks: Koga Full Pro M
Echte werk: Giant Propel SL1 2016

Plaats reactie