Lijkt me iets in draaiende delen misschien trapas? Denk dat omdat vet misschien wat vloeibaarder wordt na een x aantal omwentelingen...body schreef:Mijn fiets kraakt altijd de eerste minuut en dan is het weg. Weet iemand wat dat kan zijn?
(om de grappenmakers voor te zijn; nee het zijn niet de knieën)
Krakende racefiets
-
- Forum-lid
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 26 feb 2016 16:10
Leuk bedacht , maar een trapas draait zo langzaam dat de temperatuur misschien netaan meetbaar stijgt......vet zal daar niet van gaan vloeien.
Terzake:
Kraken ontstaat door het onderling bewegen van onderdelen die worden geacht dat niet te doen.
Te denken valt aan (in de regio trapas):
-Cups in frame bij BSA brackets , remedie is teflontape op de draad voor het monteren.
-Lagers in frame bij pressfit, remedie is loctitachtige spullen toepassen
-Interface crank-as bij alle soorten, dit moet per geval bekeken worden omdat elke fabrikant z'n eigen type/maatvoering heeft.
@TS; om welk type gaat het hier?
Terzake:
Kraken ontstaat door het onderling bewegen van onderdelen die worden geacht dat niet te doen.
Te denken valt aan (in de regio trapas):
-Cups in frame bij BSA brackets , remedie is teflontape op de draad voor het monteren.
-Lagers in frame bij pressfit, remedie is loctitachtige spullen toepassen
-Interface crank-as bij alle soorten, dit moet per geval bekeken worden omdat elke fabrikant z'n eigen type/maatvoering heeft.
@TS; om welk type gaat het hier?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
BSAKeezx schreef:Leuk bedacht , maar een trapas draait zo langzaam dat de temperatuur misschien netaan meetbaar stijgt......vet zal daar niet van gaan vloeien.
Terzake:
Kraken ontstaat door het onderling bewegen van onderdelen die worden geacht dat niet te doen.
Te denken valt aan (in de regio trapas):
-Cups in frame bij BSA brackets , remedie is teflontape op de draad voor het monteren.
-Lagers in frame bij pressfit, remedie is loctitachtige spullen toepassen
-Interface crank-as bij alle soorten, dit moet per geval bekeken worden omdat elke fabrikant z'n eigen type/maatvoering heeft.
@TS; om welk type gaat het hier?
Ik zal de cups her monteren met met nieuwe pasta
Bedankt
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Op schroefdraad geen pasta.....is bedoeld voor klempassingen.
Als cups er makkelijk indraaien is teflontape de oplossing, dat spul is bedoeld om af te dichten en vult dus speling op.
Als cups er makkelijk indraaien is teflontape de oplossing, dat spul is bedoeld om af te dichten en vult dus speling op.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Cups moet ik echt met de sleutel monterenKeezx schreef:Op schroefdraad geen pasta.....is bedoeld voor klempassingen.
Als cups er makkelijk indraaien is teflontape de oplossing, dat spul is bedoeld om af te dichten en vult dus speling op.
Alleen de eerste twee slagen gaan met de hand, vandaar de pasta.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Als het zwaar draait is dat waarschijnlijk niet de oorzaak van bijgeluiden.
Bij SRAM GXP komt het wel voor dat knarsen ontstaat door het linker lager dat inwendig 0,2 mm groter is dan de as ter plaatse (een onbegrijpelijke move van SRAM)
Toertje teflon om de as t.p.v. het lager lost dat op.
Bij SRAM GXP komt het wel voor dat knarsen ontstaat door het linker lager dat inwendig 0,2 mm groter is dan de as ter plaatse (een onbegrijpelijke move van SRAM)
Toertje teflon om de as t.p.v. het lager lost dat op.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
- Forum-lid
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 20 aug 2016 18:20
hetzelfde probleem bij mij, mijn fiets is nog maar 1 jaar oud en al van in het begin dat verdomd gekraak is zelfs al terug naar de hoofdverdeler geweest, 4x bij fietsen alles in orde nu terug dat gekraakgewoon rustig fietsen op tarmac geen probleem vanaf oneffenheid v/d baan en wringen (inspanning) begint het
mijn zadelpen is van carbon en de bevestiging van de zadel is aluminium volgens ik me laten wijsmaken zou het daaraan liggen, ik zou dat moeten insmeren met een bepaalde smeermiddel maar welk smeermiddel
mijn zadelpen is van carbon en de bevestiging van de zadel is aluminium volgens ik me laten wijsmaken zou het daaraan liggen, ik zou dat moeten insmeren met een bepaalde smeermiddel maar welk smeermiddel
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Dat is toch binnen de kortste keren verdwenen/versleten?Keezx schreef:Als het zwaar draait is dat waarschijnlijk niet de oorzaak van bijgeluiden.
Bij SRAM GXP komt het wel voor dat knarsen ontstaat door het linker lager dat inwendig 0,2 mm groter is dan de as ter plaatse (een onbegrijpelijke move van SRAM)
Toertje teflon om de as t.p.v. het lager lost dat op.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Nee, ik bedoel dat laagje teflontape houd toch geen stand, dat is toch zo verdwenen.Keezx schreef:Nee, het begint enige tijd (weken/maanden) na het monteren en houdt pas op als je er wat aan doet.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!