Redactie: 'Bij warm weer geen polyester...' ???????
- fietser1972
- Forum-lid
Gisteren had ik vrij genomen om een mooie tocht te rijden. 200km gereden met een synthetish ondershirt en kortemouwshirt. Nergens last van gehad.
Scott Addict 10 | Specialized Sequioa | Specialized Roubaix | Van Nicholas Mistral
Vroeger was veel synthetische kleding van nylon en dat voert zweet slechter af dan katoen. Vandaar dat vroeger heel veel mensen "allergisch" waren voor synthetische kleding. Vaak was het vooral irritatie door het eigen zweet. De kleurstoffen die destijds gebruikt werden zorgden voor de echte allergische reacties.
Deze "wijsheid" stamt nog uit die tijd. Moderne polyester vezels die met de juiste stoffen gekleurd zijn zorgen nog maar heel zelden voor irritaties.
Deze "wijsheid" stamt nog uit die tijd. Moderne polyester vezels die met de juiste stoffen gekleurd zijn zorgen nog maar heel zelden voor irritaties.
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 25 aug 2016 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
Een snel drogend fietsshirt van .................................... Wolchrissiewizzie schreef:Ik rij zelf nog bij behoorlijk hoge temperaturen met een polyester thermoshirtje onder mijn fietsshirt, maar als het echt warm is, heb ik wel graag een snel drogend fietsshirt aan. De meeste polyester shirts drogen inderdaad niet goed. Mijn Rapha club jersey die gedeeltelijk van wol is, is op dit moment favoriet.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Surprised :o](./images/smilies/icon_e_surprised.gif)
Flikker toch op man, stomme troll. Even had je het voordeel van de twijfel (bij mij althans), maar wat mij betreft krijg je zsm een permaban aan je (synthetische) broek.
Enneh, een merinowollen kledingstuk komt praktisch droog uit de wasmachine, je schrijft onzin.
Enneh, een merinowollen kledingstuk komt praktisch droog uit de wasmachine, je schrijft onzin.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- daniel1975
- Forum-lid HC
[/quote]William235 schreef:. Ik pis in mijn broek..o
Ik had al het vermoeden dat je inderdaad net uit de luiers bent gezien het niveau van je reacties
![Grappig :winkthumb:](./images/smilies/thumbup.gif)
Less is bore
-
- Forum-lid
Nee maar ik word zo moe van die 'Margriet' wijsheden zoals datmonsieurpinot schreef:Dan vraag ik me af: zou jij zo iemand zijn die in vroegere tijden elke week ingezonden brieven schreef aan alle landelijke kranten? Internet is dan wel een uitkomst om lekker los te gaan..
- synthetische kleding slecht is
- 1 glas rode wijn per dag goed voor je is
- een glas verse jus gezonder is dan een glas zuivere cola
- eieren met een donkere dooier van scharrelkippen afkomstig is
- scharrelkippen een lekker leven hebben
- vrouwen geil worden van chocolade
![Surprised :o](./images/smilies/icon_e_surprised.gif)
Op het internet staat zoveel onzin dat je het niet meer van de zin kunt onderscheiden. Wat mensen lezen nemen ze voor waar aan en zo komt het dat het hele internet een grote tegenstrijdigheid is. Altijd lastig, ook voor de redactie van Fiets.
Goed dat ze het artikel aangepast hebben, maar ik had verwacht dat ze het wat meer wetenschappelijk zouden benaderen...
Wat is in godsnaam 'ademende kleding'? Daar kun je de lezers toch niet mee opzadelen...
De redactie is even de weg kwijt terwijl ze ook artikelen publiceren waar je technische natuurkunde voor moet hebben gestudeerd om het enigszins te begrijpen. Voorbeeldje:
16 augustus 2016: De invloed van variaties en de wedstrijdstrategie
Pn = ((1/T)*(∑PiTi)4)0,25
We hebben deze formule en het genormaliseerde vermogen eens uitgewerkt in een voorbeeld voor een intervaltraining, waarbij gedurende 1 uur 4 x 5 minuten 600 Watt getrapt wordt met tussendoor herstel op een niveau van 150 Watt, zie de tabel en grafiek. Je ziet dat Pn altijd duidelijk groter is dan Pgem. In dit voorbeeld is voor de hele training de verhouding zelfs 1,45. Dit is een duidelijke illustratie van het feit dat variaties altijd meer moeite en vermogen kosten dan het onderhouden van een gelijkmatige snelheid.
Begrijpen jullie...
-
- Forum-lid
Als je geen polyester wilt dragen bij warmte, waarom dan wel kunststof schoenen dragen bij warmte of wel een polyester bibshort. Hoe zo 'niet willen'? Je kunt helaas geen van wol gebreide bibshort kopen..beezer schreef:"ben ik nou zo slim of jullie zo dom" ........![]()
Wat wel dan als geen geen polyester wilt dragen bij warmte ???
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)