Endurance racer
Ik zat een beetje met dezelfde problematiek, en heb een Parlee Altum R besteld. Je moet ervoor zijn qua styling, maar ik ken 3 man die ermee rijden (komende van Cervelo R3 (2x), Cannondale Supersix EVO); ze zijn alledrie lyrisch over het frame. Ik kan er zelf nog niet veel van zeggen, levering deze week.
Een fiets vinden die je emotioneel aanspreekt met comfort geo is toch net iets moeilijker dan eentje in de meer racy regionen. Ik kwam ook niet veel verder dan C60, R3/R5 en dan deze Parlee.
Een fiets vinden die je emotioneel aanspreekt met comfort geo is toch net iets moeilijker dan eentje in de meer racy regionen. Ik kwam ook niet veel verder dan C60, R3/R5 en dan deze Parlee.
Voor dat geld heb je ook een Legend op maat.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Kijk, jij snapt het. Open mold etc zal allemaal prima functioneren, maar ik wil geen 10 stappen terug qua beleving. En dat is in dit geval géén discussie.Ernie C. schreef:De eerste 2 opties zijn eigenlijk al een prima shortlist en ik zou zeker geen genoegen gaan nemen met een fiets die in de schaduw van de Dogma moet staan. Het is al erg genoeg dat je vanwege je gezondheid afscheid van een dergelijke fiets moet nemen.
Verder zou ik de lijst uitbreiden met wat Italiaans maatwerk: Legend, Sarto, Passoni, Casati, Somec of een Chesini K-Uno. Er is keuze genoeg maar vaak komt het uit de fabrieken van de eerste twee.
Welke maat Dogma heb je en naar welke maat van de andere fietsen kijk je? Aangezien er nogal wat afvalt vanwege de geometrie verwacht ik dat je op zoek bent naar heel specifieke maten. Misschien weet ik nog wel iets wat in dat kader past.
Ik rij nu op een 55cm Dogma. Zoek iets vergelijkbaars, maar dan met een hogere voorkant.
Mag dus fractie korter zijn, maar vooral hoger.
Het lijstje afvallers is niet puur op geometrie hoor
Less is bore
-
- Forum-lid
Een nieuwe dogma, een maatje groter met een kortere stuurpen?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik rij nu al met een 100mm, dus korter is geen serieuze optie denk ik.
Less is bore
En waarom geen Legend dan? Net zo duur als een C60 volgens mij, helemaal op maat en met BSA te krijgen, wat toch een enorme pré is. Ook de kleurstelling kun je helemaal zelf bepalen.
Dalla Collina in Amerongen is dealer.
Dalla Collina in Amerongen is dealer.
-
- Forum-lid
Ik ken de dogma als je gevoelig bent voor die beleving is het moeilijk een alternatief te vinden. Het frame is een keer getest en nagemeten bij Tour. Deze meet cijfers zie je alleen bij Canyon en bij Scott en dat zijn geen endurance frames
Ik zou eerst naar de oorzaak van je heup kijken, is er iets aan te doen, is het progressief?
Koop een 8cm stuurpen voor 20 euro en probeer het uit
Een andere vork, niet afzagen en een torentje proberen
Ik zou eerst naar de oorzaak van je heup kijken, is er iets aan te doen, is het progressief?
Koop een 8cm stuurpen voor 20 euro en probeer het uit
Een andere vork, niet afzagen en een torentje proberen
- daniel1975
- Forum-lid HC
Weet niet wat ik van Legend moet vinden, ik ken het merk niet. Website is uit 2014, brochures op de site van september 2012, dus eerst maar eens even puzzelen. Custom build kan in principe wel heel fijn zijn, mits er een vakman de meting kan omzetten in de gewenste geometrie.
Less is bore
Jij kent Legend niet, LOLdaniel1975 schreef:Weet niet wat ik van Legend moet vinden, ik ken het merk niet. Website is uit 2014, brochures op de site van september 2012, dus eerst maar eens even puzzelen. Custom build kan in principe wel heel fijn zijn, mits er een vakman de meting kan omzetten in de gewenste geometrie.
Website enzo is inderdaad niks, zelfde geldt voor bij DeRosa...
Bijna alle tube to tube carbon frames van de Europese merken komen bij Legend vandaan. De rest komt voor het overgrote gedeelte van Sarto. Die laatste vindt ik persoonlijk wat mooier en duur zijn ze allebei.
Aangezien je nu al een 10cm stuurpen hebt zou ik toch zeker ook een stukje korter gaan. De C60 High (52) lijkt mij dan beter dan de Infinito CV bij die laatste win je maar 1cm hoogte bij een 55 en 57 is al even lang als de Dogma.
De Roubaix is in 54 wel wat korter maar ook maar 1cm hoger en een 56 wordt lang en wel erg hoog denk ik.
Heel veel exclusieve/top frames zijn er niet te vinden Ik kan zo alleen de Time Fluidity bedenken die ook in dit plaatje past.
Aangezien je nu al een 10cm stuurpen hebt zou ik toch zeker ook een stukje korter gaan. De C60 High (52) lijkt mij dan beter dan de Infinito CV bij die laatste win je maar 1cm hoogte bij een 55 en 57 is al even lang als de Dogma.
De Roubaix is in 54 wel wat korter maar ook maar 1cm hoger en een 56 wordt lang en wel erg hoog denk ik.
Heel veel exclusieve/top frames zijn er niet te vinden Ik kan zo alleen de Time Fluidity bedenken die ook in dit plaatje past.
Campagnolo Ultra Dork