En jij was vorig jaar toch goed bezig, een beetje record houder kilometers vreten (en daarmee ook lekke banden....)peter1981 schreef:moet echt wat doelen gaan uitzetten heb ik gemerkt want anders blijf ik z`n vet zwijn en blijft de motivatie weg
Red Bull Kop over Kop
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
- rielplayer
- Forum-lid
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 21 aug 2009 20:48
Edit... Foutje
Nou, we zijn in 1 stuk over de finish gekomen, maar helaas wel lek gereden na 64km.
Uiteindelijk op een 34e plaats geëindigd (inclusief 3:30min stilstand volgens Strava).
En er zijn toch ook wel redelijk wat mensen gecrashed, wat ik had begrepen
Dus, afgezien als een beer, doel bereikt, en genoten van het evenement. Zeker een aanradert!
Nu a.s Dinsdag de Eneco tour ploegenttijdrit voor pannekoeken en volgende week de MTR, en dan zijn we klaar voor 2016![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Uiteindelijk op een 34e plaats geëindigd (inclusief 3:30min stilstand volgens Strava).
En er zijn toch ook wel redelijk wat mensen gecrashed, wat ik had begrepen
![Crying or Very Sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Dus, afgezien als een beer, doel bereikt, en genoten van het evenement. Zeker een aanradert!
Nu a.s Dinsdag de Eneco tour ploegenttijdrit voor pannekoeken en volgende week de MTR, en dan zijn we klaar voor 2016
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
34e is top toch!?
Aan de segmenten te zien ook behoorlijk steady gereden met een kruissnelheid van zo'n 42 kpu. Hoe hebben jullie dat opgelost met de lekke band? Kop over kop zo snel mogelijk plakken (nummer 1 het wiel eruit, 2 man met elk bandelichter en de 3e die de biba's wisselt)? Of was er een support auto/motor aanwezig?
Verder ben ik wel benieuwd naar een verslagje. Volgens Red Bull kwam er ook videomateriaal beschikbaar na afloop.
Aan de segmenten te zien ook behoorlijk steady gereden met een kruissnelheid van zo'n 42 kpu. Hoe hebben jullie dat opgelost met de lekke band? Kop over kop zo snel mogelijk plakken (nummer 1 het wiel eruit, 2 man met elk bandelichter en de 3e die de biba's wisselt)? Of was er een support auto/motor aanwezig?
Verder ben ik wel benieuwd naar een verslagje. Volgens Red Bull kwam er ook videomateriaal beschikbaar na afloop.
We zijn er ook zeker blij mee!
Ik had een binnenbandje en CO2 patroontje bij me. Rond 64km zaten er best wel wat slechte klinkerwegen en daar klapte een teamgenoot door een gat en kreeg een stootlek. Het wisselen ging enigzins ongecoordineerd met meerdere (=teveel) handen, waarbij er wellicht ook wat scheldwoorden zijn gevallen...
Kort verslagje:
We waren ruim op tijd bij het stadion en er hing wel een leuke sfeer. Was kouder dan ik dacht, dus nog even getwijfeld over de onderkledij, maar uiteindelijk met alleen een dun Craft shirtje gereden, wat achteraf een prima keuze was. De teamgenoten stapten op de bussen en ben maar wat gaan inrijden. Een minuut of 15 voor de start richting stadion (er werd binnenin gestart) en toen ik het veld op kwam werden de nummers na mij opgeroepen 'met spoed naar de start te komen'...?
Enigzins verbaasd reed ik naar de start en werd gelijk gesommeerd te vertrekken. Kwam wat sneller dan verwacht... Enfin, de eerste 15km flink doorgereden waarbij de verkeersregelaars (alle respect en dank voor hun inzet) niet altijd aangaven hoe je moest rijden, dus dat leverde 2x een blokkerend achterwiel op vanwege een late koerswijziging... M'n hartslag was erg hoog, maar kon gelukkig wat herstellen toen nummer 2 erbij kwam. Samen lekker gereden over goede wegen en een aardig windje van achteren. In Roosendaal was het toch wel draaien en keren en schoot het niet zo op. Zonder veel ellende met #3 erbij richting Hoogerheide gereden en daar kreeg ik het wat moeilijk op de betonklinkerwegen en het 'klimmetje'. Met #4 erbij moesten we tegen de wind in, maar omdat de krachten goed werden verdeeld bleef de snelheid bleef redelijk constant. Wel vervelende wegen, met ook een stukje kasseien... De wegen waren smaller en het was redelijk druk. En een lekke band dus... Vlak voor #5 erbij kwam (in Essen) weer een vervelend klimmetje. Toen de laatste 25km met 5 man. We konden goed blijven draaien, maar het was toch wel druk. Om eerlijk te zijn ergerde ik me wel aan een team wat we inhaalden, wat toen ging stayeren en ons op smalle fietspaden weer in wilde halen, maar dat zal er wel bij horen... Iedereen was kapot, maar we kwamen mooi compleet aan de finish en hebben niemand hoeven duwen, dus ons team was mooi in balans.
2 Bidonnen van 750ml en eentje van 500ml gedronken, en 6 gelletjes verbruikt, waarvan er anderhalf helaas op m'n been en in de berm zijn beland
Al met al zeer de moeite waard!
Wat mij betreft een dikke pluim voor de organisatie en de vrijwilligers en we zijn er volgend jaar weer bij!
De Strava samenvatting:
![Afbeelding](http://i1130.photobucket.com/albums/m524/knukkel1/09d19415-1645-461a-bce3-18b24917bd86.jpg)
Ik had een binnenbandje en CO2 patroontje bij me. Rond 64km zaten er best wel wat slechte klinkerwegen en daar klapte een teamgenoot door een gat en kreeg een stootlek. Het wisselen ging enigzins ongecoordineerd met meerdere (=teveel) handen, waarbij er wellicht ook wat scheldwoorden zijn gevallen...
Kort verslagje:
We waren ruim op tijd bij het stadion en er hing wel een leuke sfeer. Was kouder dan ik dacht, dus nog even getwijfeld over de onderkledij, maar uiteindelijk met alleen een dun Craft shirtje gereden, wat achteraf een prima keuze was. De teamgenoten stapten op de bussen en ben maar wat gaan inrijden. Een minuut of 15 voor de start richting stadion (er werd binnenin gestart) en toen ik het veld op kwam werden de nummers na mij opgeroepen 'met spoed naar de start te komen'...?
Enigzins verbaasd reed ik naar de start en werd gelijk gesommeerd te vertrekken. Kwam wat sneller dan verwacht... Enfin, de eerste 15km flink doorgereden waarbij de verkeersregelaars (alle respect en dank voor hun inzet) niet altijd aangaven hoe je moest rijden, dus dat leverde 2x een blokkerend achterwiel op vanwege een late koerswijziging... M'n hartslag was erg hoog, maar kon gelukkig wat herstellen toen nummer 2 erbij kwam. Samen lekker gereden over goede wegen en een aardig windje van achteren. In Roosendaal was het toch wel draaien en keren en schoot het niet zo op. Zonder veel ellende met #3 erbij richting Hoogerheide gereden en daar kreeg ik het wat moeilijk op de betonklinkerwegen en het 'klimmetje'. Met #4 erbij moesten we tegen de wind in, maar omdat de krachten goed werden verdeeld bleef de snelheid bleef redelijk constant. Wel vervelende wegen, met ook een stukje kasseien... De wegen waren smaller en het was redelijk druk. En een lekke band dus... Vlak voor #5 erbij kwam (in Essen) weer een vervelend klimmetje. Toen de laatste 25km met 5 man. We konden goed blijven draaien, maar het was toch wel druk. Om eerlijk te zijn ergerde ik me wel aan een team wat we inhaalden, wat toen ging stayeren en ons op smalle fietspaden weer in wilde halen, maar dat zal er wel bij horen... Iedereen was kapot, maar we kwamen mooi compleet aan de finish en hebben niemand hoeven duwen, dus ons team was mooi in balans.
2 Bidonnen van 750ml en eentje van 500ml gedronken, en 6 gelletjes verbruikt, waarvan er anderhalf helaas op m'n been en in de berm zijn beland
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Al met al zeer de moeite waard!
Wat mij betreft een dikke pluim voor de organisatie en de vrijwilligers en we zijn er volgend jaar weer bij!
De Strava samenvatting:
![Afbeelding](http://i1130.photobucket.com/albums/m524/knukkel1/09d19415-1645-461a-bce3-18b24917bd86.jpg)
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
Nondeju die hartslag!
Maak joe woar
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Hoe oud ben je? Ik ben net 26 en heb ook een HR min/max van 42/202 en soms gemiddeldes tegen de 180. Niets mis mee zo lang het maar evenredig is aan de geleverde inspanning.
Ik ben 45. Had ook altijd een hoge hartslag met sporten, maar 3 jaar geleden is er toevallig ontdekt dat ik een aangeboren afwijking had (Sinus Venosus Defect). Na de operatie is m'n hartslag overigens nog hoger geworden, maar is dus verder geen probleem.ypuh schreef:Hoe oud ben je? Ik ben net 26 en heb ook een HR min/max van 42/202 en soms gemiddeldes tegen de 180. Niets mis mee zo lang het maar evenredig is aan de geleverde inspanning.
Misschien moet je ook eens een echo laten maken
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Goeie vraag... ik weet het zelf ook nog niet helemaal. Ik rij ook met een vermogensmeter, maar die gebruik ik eigenlijk meer voor training of analyses achteraf. Ik merk dat ik tijdens wedstrijdjes of tijdritten eigenlijk alleen maar op gevoel of hartslag rij. Je vermogensmeter kan dan wel zeggen dat je harder kunt, maar soms lukt dat gewoon niet. Heb *kuch* ook al een tijdje geen FTP test meer gedaan, dus ik weet ook niet precies 'welk vermogen ik zou moeten kunnen halen' tijdens de MTR.raven14 schreef:Wat is je doel in Almere, Knukkel? Hoe doseer je zelf zo een inspanning (MTR)? Op hartslag of vermogen?
Dus... ik denk dat ik old skool op hartslag(180bpm) ga rijden en dan kijken waar het schip strand, cq of ik wellicht nog wat kan versnellen op het laatst.